|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Det er vel ganske ettertrykkelig bevist at det er en statistisk sammenheng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Min far har bankakademiet + bråte med kurs (hvis vi er grei, så kan vi la dette tilsvare høgskole). Min mor er frisørmester og har fagbrev som kontorrotte.
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Mamma er sykepleier (men har aldri tatt gymnas). Pappa har teknisk fagskole.
Sist redigert av Tjorven : 26-07-09 kl 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Mor har sekretærskole eller hva det kalles og har hele oppveksten min insistert på høyere utdannelse (og angret på egen mangel slik at hun tok høyskoleutdannelse i voksen alder). Far er siv. ing. Stefar har dr.grad. Jeg har dr. grad. fra universitetet og broren min er siv.ing.
![]() |
#25 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Mamma har høyskoleutdannelse, pappa er stuert(han har gått kokkeskole og stuertskole). Jeg har bare videregående, en bror er bedriftsøkonom og en er utdannet i shipping.
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Min mamma hadde handelsskole, min far e rutdannet svenn i et håndtverk. |
![]() |
![]() |
#27 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Jeg har mer utdanning enn mine foreldre. Slik er det også for mannen.
![]() |
#28 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Far har ingen utdannelse, annet enn hva han har ervervet seg gjennom yrkeserfaringen sin - han kjørte tankbil i mange år. Tror han har syv års folkeskole, og det er det.
![]() |
#29 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Jeg var første i mammas slekt som tok artium og høyere utdannelse (mamma gjorde det noen år senere enn meg). På pappas side har mange høyere utdannelse, men ikke pappa. Mannen er et typisk arbeiderbarn som har tatt høyere utdannelse. Ingen link her altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Statistikken er krystallklar på dette: foreldrenes utdannelsesnivå gjenspeiles i barnas. Det betyr ikke at det ikke finnes masse eksempler på folk med høy utdannelse som har foreldre uten utdannelse og omvendt, men statistisk er det langt mer sansynlig at ungene tar høyere utdannelse hvis foreldrene har det, og det er langt mindre sansynlig at de gjør det hvis foreldrene ikke har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
can-jur
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Både mamma, pappa, jeg og søster ble det vi ønsket oss aller mest.
![]() |
![]() |
#32 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Pappa har bare Folkeskolen, mamma har vel framhaldskolen også. Men hun er den enste av sine søsken som IKKE har utdanning, og oppfordret oss alltid til å utdanne oss.
![]() |
#33 |
Pauset
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Min mor er utdannet lærer, nå adjunkt med adskillige studiepoeng tilleggsutdanning. (Grunnfag i norsk, psykologi, fransk og endel studiepoeng i Ledelse). Min far er også utdannet lærer, men har i voksen alder utdannet seg innen IT, adskillige studiepoeng her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
søt
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Pappa er opprinnelig møbeltapetserer, men jobbet seg derfra og opp i møbelbransjen og over i en annen bransje, har nå en svært god jobb og driver i tillegg sitt eget firma. Tjener mye penger. Mamma har kun folkeskolen og jobber deltid som assistent i barnehage.
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Mamma har noe universitetsutdanning (men ingen fullført grad, tror jeg) og tok i voksen alder en yrkesutdannelse på høyskole.
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Jeg må bare si det:
![]() |
![]() |
#37 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Jeg har høyere utdanning enn både foreldre og søster, men jeg anser i høyeste grad mine foreldre for å være akademikere og beleste likevel. Pappa har vel kun et grunnfag fra universitetet, men har en jobb der han i alle år har måttet lese mye, og være svært oppdatert på både politikk, samfunnsliv og kultur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Pauset
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...For meg handler det å være vellykket om å være fornøyd med tilværelsen, ikke hvor mye man tjener eller hvor mange års utdannelse man har. Antakelig er jeg den mest vellykkede av hele min familie, i alle fall etter egen målestokk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Mine foreldre har litt histen og pisten-utdannelse, noe høyskole og sånt, alt ettersom det var greit å dokumentere at man kunne det man kunne. Jeg gjør visst ting litt på samme måte, ser det ut som. Jeg har en bror med bachelor og noe, en bror med litt hullete vgs, en søs med vanlig vgs og denslags, og selv har jeg vgs og påbegynt bachelor, bare atte jeg plutselig jobber så mye at jeg ikke har tid til å studere just nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine foreldres utdannelse - og din egen...Mamma har artium, pappa fullførte aldri videregående. I tillegg tok de begge to det som jeg tror heter agronomutdanning nå, det var vel ett-årig da, tror jeg. Mamma har i tillegg tatt noe kurs i ettertid, jobber med lønn nå. Særlig pappa sin side er en typisk arbeiderfamilie, og det ser ut som om jeg og mine søsken blir de første, og eneste, med høyere utdannelse, selv blant søskenbarnene på samme alder. Jeg er i gang med bachelor på universitetsnivå, søsteren min er snart ferdig med bachelor på høyskole, og broren min utdanner seg i militæret. Hva mine to yngste søsken skal finne på vil tiden vise. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|