Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Redusert postservice?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-09, 19:57   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redusert postservice?

Posten er skikkelig rææææva!!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:02   #2
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Alt annet øker jo i pris, så hvorfor skal ikke posten?
Det er nok vanskelig å gjøre hver enkelt av norges befolkning fornøyde, det er jo den eneste bedriften i norge som alle har med å gjøre.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:18   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Det er nok vanskelig å gjøre hver enkelt av norges befolkning fornøyde, det er jo den eneste bedriften i norge som alle har med å gjøre.

Kombinasjon av STERK prisøkning og at de ikke klarer levere men likevel krever penger for det, er grunnen til at jeg syns posten er rævva.

Gammel 28-07-09, 23:29   #4
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kombinasjon av STERK prisøkning og at de ikke klarer levere men likevel krever penger for det, er grunnen til at jeg syns posten er rævva.

Hva har økt sterk i posten i det siste da? De 3 siste årene har det gått opp 1.50 kr for å sende ett brev under 20 g rundt i Norge.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 10:20   #5
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hva har økt sterk i posten i det siste da? De 3 siste årene har det gått opp 1.50 kr for å sende ett brev under 20 g rundt i Norge.

JEg sender nesten aldri brev. Men fra at omadressering før var gratis, til at man skal betale 245 kroner for å få posten ettersendt i en uke, og at man skal betale dyrt for det, det kallser jeg "øke strerkt".

Gammel 28-07-09, 21:55   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, når jeg for andre gang på under et halvt år opplever at posten bruker opp mot TO uker på å få en pakke fra Akershus til Oslo, ja da blir jeg ikke mye imponert. Og så sender de i tillegg både hentelappen og duplikatlappen samme dag.....
Jeg sender mye pakker i perioder og jeg er ikke imponert. Pakker blir borte, det tar alt for lang tid mm. Det tar ofte lenger til fra meg i Akershus til Oslo enn å sende til Finnmark, eller USA for den saks skyld.

Man får ekstra gebyr på en pakke hvis den er over 9 cm høy eller hva det var. Så ommøblerte jeg bare litt inni, og vips sparte jeg de 50 kronene.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:59   #7
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men altså, når jeg for andre gang på under et halvt år opplever at posten bruker opp mot TO uker på å få en pakke fra Akershus til Oslo, ja da blir jeg ikke mye imponert. Og så sender de i tillegg både hentelappen og duplikatlappen samme dag.....
Jeg sender mye pakker i perioder og jeg er ikke imponert. Pakker blir borte, det tar alt for lang tid mm. Det tar ofte lenger til fra meg i Akershus til Oslo enn å sende til Finnmark, eller USA for den saks skyld.

Man får ekstra gebyr på en pakke hvis den er over 9 cm høy eller hva det var. Så ommøblerte jeg bare litt inni, og vips sparte jeg de 50 kronene.....

For ALT skal innom Haugesund!!!! Og da tar det litt tid, ifølge posten.

Gammel 28-07-09, 23:06   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er helt ok at Posten tar betalt for tjenestene sine, men omadresseringstjenesten fungerer ikke slik den skal. I det hele tatt. Det henger mye "stat" igjen i hodene i den virksomheten, for å si det sånn.

(Og Posten er konkurranseutsatt, ja. Det er kun monopol på brev under 50 gram (tror jeg det er).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.