Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Byggetillatelse for dukkehus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-09, 23:31   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Byggetillatelse for dukkehus?

Jeg diskuterte det her med hun som er ansvarlig for godkjenninger i kommunen min nå i ferien (hun er en venninne), og hun sa at fram til 01.01.10 var det kun forenklet byggemelding som gjelder i alle tilfeller. Ny og strengere lov, som også skal bli lik i hele landet, kommer da.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 23:33   #22
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Byggetillatelse for dukkehus?

Bygg et du kan flytte i verste fall (med kran åffkårs)
Skal du ha noe nærmere enn grensa tar det evigheter å få klar signal, garasjen vår er to meter fra grensa og tror vi venta i over 6/8 uker eller noe sånnt.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 23:33   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggetillatelse for dukkehus?

Vår kommune har chat på nettsidene sine, der man kan snakke med Plan-og bygningsetatens folk og fe. Veldig greit, det er noe alle kommuner burde ha til alle mulige slags spørsmål.
Det nytter dog ikke med kompliserte spørsmål, for da får man bare beskjed om å ringe, men slike spørsmål som her i tråden kan man få mer enn godt nok svar på via nett. Av fagfolk og lekfolk.

Sjekke om kommunen har noe slikt? Evt. bruke den til kommunen jeg bor i?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 23:33   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Byggetillatelse for dukkehus?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg diskuterte det her med hun som er ansvarlig for godkjenninger i kommunen min nå i ferien (hun er en venninne), og hun sa at fram til 01.01.10 var det kun forenklet byggemelding som gjelder i alle tilfeller. Ny og strengere lov, som også skal bli lik i hele landet, kommer da.

Det passer perfekt. 2010 ja? Ikke i år?

Det er så godt som umulig å holde seg fire meter unna begge naboene. Smal tomt ja.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:15   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Byggetillatelse for dukkehus?

Da har jeg snakket med en ingeniør på riktig kontor, som ikke kunne si verken ja eller nei men ville se en tegning av hva vi har tenkt.
Lett for henne å si.

Hvor store er de bittesmå dukkehusene? De virkelig bittesmå? Jeg har funnet dette hos Maxbo;


Her er målene BxLxH: 200x270x190 cm men jeg mener å ha sett dem mindre også?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:18   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggetillatelse for dukkehus?

Her er fra Plantasjen.

Lekestue i laftet tre (2,9 m2). Bygges enkelt opp med lafteprinsippet. 19 mm tykkelser på treverk av gran. Leveres komplett m/terrasse, vindu, dør, gulv, underlagspapp og spiker.

  • - Mål: 170x170 cm + 70 cm terrasse.
  • - Mønehøyde: 173 cm.
  • - Byggesettet veier 250 kg og har målene 260x35x120 cm.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:24   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Byggetillatelse for dukkehus?

Har funnet et hos Monter med målene 166/215/163. Det veier imidlertid 300 kg. Hva nå enn det har å si.

Hvordan lager jeg en sånn tegning?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:27   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggetillatelse for dukkehus?

Merk at det har kommet ny Pbl som ble satt i virkning fra 01.07.09. Vet ikke om det står noe nytt om akkurat dette i den, men det kan jo være greit å sjekke ut.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no