Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva kjøper dere i Sverige?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 21:49   #21
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper dere i Sverige?

Jeg glemte juliakaker (sånne runde flate brød med hull i) og drottningsylt (bringebær/blåbærsyltetøy).

Gammel 28-12-06, 21:49   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg er den eneste i verden som ikke handler vin, sprit, øl, snus eller røyk i Sverige.

Gammel 28-12-06, 21:51   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for tips alle sammen!

Vi har tenkt å kun kjøre til Nordby denne gangen. Dermed ryker vel vinen, dessverre.

Gammel 28-12-06, 21:58   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Jeg lurer på om jeg er den eneste i verden som ikke handler vin, sprit, øl, snus eller røyk i Sverige.

Det gjør jeg aldri heller Vin (som nesten er bare det vi bruker) kjøpes i andre land der det er rimeligere (men nå reiser jeg til utlandet mer eller mindre hver jobbuke).

I Sverige kjøper jeg også mye av det som står over i listen. Egentlig kan jeg kjøpe det meste foruten bananer og ris, det er rimeliere i Norge. Jeg kan også kjøpe Jo juicer i sånne små forpakninger, drue/eple syns jeg er god. I tillegg er f.eks. ristere solsikkefrø mye rimeligere. Godt å ha i frokostblandninger.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 22:03   #25
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Har kjøpt vin en gang i sverige, og det var den vi bestillte til bryllupet vår i sommer hehe

ellers handler vi ikke noe alkohol eller noe sånt

Gammel 28-12-06, 22:45   #26
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mååå ha masse kalkunfilet! Under halv pris av den du får kjøpt fra prior.

Gammel 28-12-06, 22:57   #27
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøper fullkornspasta. Kjempebillig!

Karbonadedeig.

Snus.

Gammel 28-12-06, 23:00   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Utenom det som har blitt ramset opp allerede har jeg kjøpt endel fullkortpasta (ymse typer) de siste gangene. En del billigere en i Norge og godt utvalg.
Sist jeg var på Polet i Sverige var vel i fjor sommer under ferien, for da skulle jeg kjøpe gave til søstra mi..
Men kjøper røyk da.
Har pleid å kjøpe de 3 kg posene med kjøttbular, de er veldig gode.
Kyllingmedaljongene er et godt alternativ til kylling nuggets (glemmer aldri når jeg så hvordan de ble laget......)

Gammel 28-12-06, 23:13   #29
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig ofte i Sverige, siden venninna mi bor der. Men jeg handler sjelden mat der, siden jeg for tiden bor på Gjøvik.
Men det jeg handler hvis jeg handler er egentlig bare karbonadedeig og kyllingfileter. Den vinen jeg drikker, koster nesten ingenting i Norge heller.

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 23:15   #30
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg kjøper fullkornspasta. Kjempebillig!

Hvor? I Charlottenberg synes ikke jeg den er noe spesielt billigere enn i Norge.

Vanilja er ikke aktiv  
Gammel 28-12-06, 23:20   #31
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Hvor? I Charlottenberg synes ikke jeg den er noe spesielt billigere enn i Norge.

Jeg kjøper de rett over grensen. På de store butikkene ved "bodene". Kjøper en lilla pakning. Et halvt kilo for en 10,- var det i vinter når jeg var kjøpte. Kjøpte så mye at jeg ikke har kjøpt siden da... he he. De har spagetti, pasta skruer etc og lasagneplater. 100 % fullkorn.

Gammel 28-12-06, 23:32   #32
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Neida, du er ikke det.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 29-12-06, 00:00   #33
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er nok ikke alene om det nei. Vi handler kun mat når vi er i Sverige.

Gammel 29-12-06, 00:38   #34
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Vi har pleid å handle på Eurocash og vi betalte vel rundt 25,- for 3 kg fullkorn spagetti. Billigere en jeg har sett i Norge i allefall.
Det lønner seg ikke å handle på Maximat sentret for der er det dyrere.
(pålegget jeg kjøper som er Kalkunfile m/paprika var 40,- dyrere pg kilo på Maximat i forhold til Eurocash i Charlottenberg)

Gammel 29-12-06, 00:43   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Vi har pleid å handle på Eurocash og vi betalte vel rundt 25,- for 3 kg fullkorn spagetti. Billigere en jeg har sett i Norge i allefall.
Det lønner seg ikke å handle på Maximat sentret for der er det dyrere.
(pålegget jeg kjøper som er Kalkunfile m/paprika var 40,- dyrere pg kilo på Maximat i forhold til Eurocash i Charlottenberg)

Maximat har bedre utvalg på endel ting, bortsett fra kjøtt. Så vi pleier å handle på begge. Vi grensehandler ikke bare fordi det er billigere, men for å få tilgang på endel varer som vi ikke har her.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 29-12-06, 02:36   #36
TBM
Passiv

Standard

FUllkornspasta kjøper vi også...

Samt "krossade tomater" i "papp-pakning" istedenfor boks. De svenske papp-pakningene er større og mengden passer bedre når jeg lager middag...

Gammel 29-12-06, 02:49   #37
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Colabokser, irsk karbonadedeig, cherrytomater, hollandsk gouda (i trekant), torky, Löfbergs lila kaffe (skånrost!) og semper barnemat. Vi handler stort sett alltid på Eurocash.

Gammel 29-12-06, 10:30   #38
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Colabokser, irsk karbonadedeig, cherrytomater, hollandsk gouda (i trekant), torky, Löfbergs lila kaffe (skånrost!) og semper barnemat. Vi handler stort sett alltid på Eurocash.

Cherrytomater, ja! Det glemte jeg. Utrolig prisforskjell.

Og så glemte jeg pappbokser med passerte tomater. En slags tykk tomatsaus.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 29-12-06, 12:50   #39
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Vi har tenkt å kun kjøre til Nordby denne gangen. Dermed ryker vel vinen, dessverre.

Med firefelts vei nesten helt inn til Strömstad, tror jeg jammen jeg hadde slengt på den halve timen ekstra

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.