Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 22:55   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 22:57   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Neeei!

Jeg har hatt hvit sofa.
Da hadde vi ikke barn, men til gjengjeld to katter og fest hjemme annenhver helg.
Aldri mer ...

Gammel 30-07-09, 23:01   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvit sofa er fint det altså - når den forblir hvit...MEN barn, mørk dongeri og annet gufs (Rødvin f.eks...) ødelegger mye...

*har selv vært på fest og sølt rødvin på alle putene i en flunke ny hvit sofa*

Gammel 30-07-09, 23:08   #4
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da blir det ikke kjøpt hvit sofa i mitt hus.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 23:09   #5
Albertine
Passiv

Standard

Da måtte du i tilfelle også investert i sånn sofaplasttrekk som Frank og Marie Barone har.

Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 23:14   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er jo et spørsmål om hvor mye en bruker på denne sofaen. Om den koster 600 kroner ser jeg ikke noe problem om den ikke varer noen måneder da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 23:15   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Da måtte du i tilfelle også investert i sånn sofaplasttrekk som Frank og Marie Barone har.

Evt noe sånn:

Gammel 30-07-09, 23:20   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Evt noe sånn:

åååå...det der var jo lekkert da- og ikke minst praktist . Jeg og sambo vurderte om vi skulle ta med oss kladder fra sykehuset og tillby slike til gjestene våre... men det kunne kanskje blitt misforstått

Gammel 31-07-09, 08:56   #9
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvit sofa er nei nei, med eller uten barn. Noen her nevnte mørke olabukser og rødvin. Mange voksne er også flinke til å søle (les; meg = selværklært kløne), ikke bare barn som kliner...

Dersom sofaen kun skulle stå i en "finstue" som var sjelden i bruk, samt hadde vaskbart trekk kunne jeg kanskje vurdert det til en lavere pengesum.

Ellers var jo skuvsenga fin!

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 09:05   #10
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ein sofa som lignar veldig på den i annonsa. Kjøpt på Skeidar i 2002, før vi fekk barn. Eg var sterkt i mot den allerede då. Var mannen som absolutt ville ha den. Kosta berre 10 000 for to-seter pluss tre-seter, så då fant eg ut at eg heller kunne gi meg og så kunne han få sjå sjølv at det var ein super-tabbe å kjøpe den. Har faktisk gått forbausande bra! Også etter at vi fekk barn. Det har komt nokre flekkar innimellom, til og med oppkast! Men då tar vi berre av trekket og puttar i vaskemaskina. Vi pleier å dekke den til med eit fleece-teppe når ungane skal ete lørdagsgodt i den.
Akkurat no har eg veldig lyst på ny sofa, så eg håpar nesten at dei skal øydelegge den!

Gammel 31-07-09, 20:40   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt, så lenge trekkene er vaskbare. Har lys sofa selv, itt'nå problem!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 01:17   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Evt noe sånn:

Åh herreguud, så jævlig!

Gammel 30-07-09, 23:21   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte lys sofa i november og det har gått så fint atte.
3-seteren har alltid et lyst pledd i, og det er der barna sitter mest så da blir det ikke noe gris i sofaen heller.
Denne har vi:

Gammel 30-07-09, 23:14   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er ikke det slik IKEA sofa man får kjøpt løse trekk til?

i såfall hadde jeg kjpt den og evt kjøpt nytt trekk til den.

Helt hvit ville jeg nok ikke hatt uansett, men den beigefargen det er på pallen som også skal selges er ganske fin.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 09:04   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Er ikke det slik IKEA sofa man får kjøpt løse trekk til? i såfall hadde jeg kjpt den og evt kjøpt nytt trekk til den.

Vaskbart sofatrekk er genialt. Vi solgte vår gamle slitte Ikeasofa, og har kjøpt en ny sofa med trekk som ikke kan puttes i maskinen. Angrer faktisk litt på at vi ikke kjøpte ny Ikea-sofa med vaskbare trekk som kan skiftes ut iblant. Enten kjøper man trekk fra IKEA, eller fra www.bemz.no.

Men om jeg hadde kjøpt sofa med hvitt trekk? Tviler på det med 2-åring i hus...hadde blitt mye vasking.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 09:23   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har hvit sofa og tre barn. Sofaen har avtagbart trekk og det funker som bare det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 23:14   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, i min verden så kjøper man sofa som matcher leverpostei når man har små barn. Det gjorde vi, og den er jaggu like fin.
Alternativt er en sofa som matcher kulepenn ...

Jeg har, i et anfall av idioti, kjøpt hvite pynteputer til å ha i leverposteisofaen vår. De matcher gardinene, enn så lenge. Jaja. Jeg kan sy, så jeg fikser nye trekk når de er blitt gørrdritten.

Gammel 30-07-09, 23:18   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nei, i min verden så kjøper man sofa som matcher leverpostei når man har små barn. Det gjorde vi, og den er jaggu like fin.
Alternativt er en sofa som matcher kulepenn ...

Jeg har, i et anfall av idioti, kjøpt hvite pynteputer til å ha i leverposteisofaen vår. De matcher gardinene, enn så lenge. Jaja. Jeg kan sy, så jeg fikser nye trekk når de er blitt gørrdritten.

Ja, det er ikke før man har eid hvit sofa man skjønner hvor skitne alle andres sofaer egentlig er- bare godt kamuflert i leverpostei-, kulepenn- eller syltetøyfarge

Vi har (hadde) også hvite pynteputer- de har hatt samme skjebne som sofaen.

Gammel 30-07-09, 23:16   #19
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ikke før rosa griser kunne fly!

Gammel 31-07-09, 01:08   #20
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ikke før rosa griser kunne fly!

Jeg så faktisk et par slike forrige helg

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.