Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 22:21   #21
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du kjøpt en hvit sofa som dette med små barn?

Vi kjøpte lys sofa i november og det har gått så fint atte.
3-seteren har alltid et lyst pledd i, og det er der barna sitter mest så da blir det ikke noe gris i sofaen heller.
Denne har vi:

Gammel 30-07-09, 22:34   #22
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Neinei. Den var fin, men her i huset hadde den ikke holdt seg lekker særlig lenge...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 22:34   #23
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt hvit sofa foran TVn i mange år. Ektorp fra Ikea. Trekket kan vaskes på 60 grader i maskinen, og det har selvfølgelig vært gris der, men det går bort i vask.
Jeg byttet på med fleecetepper, ulltepper eller lappetepper å sitte på.

Gammel 30-07-09, 22:42   #24
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir denne om hun aksepterer budet mitt. Håper håper

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:06   #25
Left
Passiv

Standard

Hvis jeg hadde fått den, men jeg hadde aldri betalt for en sofa jeg visste ville bli ødelagt på null komma svisj. Og det ville den blitt her. Har sort, grov skinnsofa - bare å tørke av. Genialt.

Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:08   #26
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ikke før rosa griser kunne fly!

Jeg så faktisk et par slike forrige helg

Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:17   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Evt noe sånn:

Åh herreguud, så jævlig!

Gammel 31-07-09, 00:34   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg ville ikke det. Jeg vil at sofaen skal være et familiemøbel hvor vi alle kan ligge hulter til bulter med lørdagsgodt og se på film. Vi har sjokoladebrun sofa nå, og det er veldig greit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:35   #29
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Nei, det ville jeg ikke. Jeg ville ikke kjøpt det om jeg ikke hadde barn heller.

Så enig

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:36   #30
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde sikkert gått rundt med biotex flaska i den ene hånden og en klut i den andre

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:38   #31
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Vi har hvit stoffsofa (fikk den på kjøpet da vi kjøpte huset), den har ikke tålt vår familie i to år og jeg gleder meg vilt og uhemma til den drar mandag 10.august

Har mørkebrun skinnsofa også, det er tingen!

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:40   #32
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Har sort skinn, og det skal vi nok ha en stund.
"Hva er det der som knitrer under armlenet?"
- "Aha - Biola."

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 01:43   #33
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lys sofa i microfiber. Ikke noe problem, for trekkene kan vaskes i maskin, og flekker gnis lett av.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 06:09   #34
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vel, vi kjøpte rød stoffsofa og jeg angret etter en uke. Nå har vi endelig blitt kvitt den og kjøpt ny sofagruppe, denne gangen i gråbrunt stoff der flekker og sånt ikke viser noe særlig. Jeg hadde kjøpt hvit sofa den dagen høner får tenner, med mindre den skulle stå i en stue der ingenting ble spist, drukket, tegnet eller lignende.

Jeg har hvit (vel .. cremefarget) skinnsofa, og den holder seg bemerkelsesverdig bra. Vi har hatt den i over et halvt år, og den blir (mis)brukt til alt. Men det har nok litt å si at mitt yngste barn er 6 år. Han har jo litt kontroll, og dessuten er det lett å gjøre rent skinn.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 07:56   #35
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvit sofa er nei nei, med eller uten barn. Noen her nevnte mørke olabukser og rødvin. Mange voksne er også flinke til å søle (les; meg = selværklært kløne), ikke bare barn som kliner...

Dersom sofaen kun skulle stå i en "finstue" som var sjelden i bruk, samt hadde vaskbart trekk kunne jeg kanskje vurdert det til en lavere pengesum.

Ellers var jo skuvsenga fin!

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 08:05   #36
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ein sofa som lignar veldig på den i annonsa. Kjøpt på Skeidar i 2002, før vi fekk barn. Eg var sterkt i mot den allerede då. Var mannen som absolutt ville ha den. Kosta berre 10 000 for to-seter pluss tre-seter, så då fant eg ut at eg heller kunne gi meg og så kunne han få sjå sjølv at det var ein super-tabbe å kjøpe den. Har faktisk gått forbausande bra! Også etter at vi fekk barn. Det har komt nokre flekkar innimellom, til og med oppkast! Men då tar vi berre av trekket og puttar i vaskemaskina. Vi pleier å dekke den til med eit fleece-teppe når ungane skal ete lørdagsgodt i den.
Akkurat no har eg veldig lyst på ny sofa, så eg håpar nesten at dei skal øydelegge den!

Gammel 31-07-09, 08:23   #37
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har små barn og har hatt hvit sofa i to år. Den har vaskbart trekk og vi har noen tepper i den som vi synes matcher.

Jeg synes at det er gått overraskende bra og i vår mørke stue er jeg glad for alle lyspunkter vi kan får.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 08:30   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Aldri i verden.

Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 08:43   #39
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Aldri i verden. Jeg har hatt heltre benkeplate og jeg har litt samme følelsen. Gå rundt å være redd for at den skal bli stygg.

Nei, mørkebrun skinnsofa fra Ikea er tingen (Arild). Og to skumgummisofaer til ungene fra toys'r'us. Da er man i havn. Heller hvite vegger og andre ting.

Gammel 31-07-09, 16:18   #40
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Never! Har sett hva små, søte, møkkete lanker kan gjøre med slike sofaer. Hadde kanskje vurdert det om jeg skulle hatt plastikktrekk på, for det er ikke harry i det hele tatt.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.