|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er høyrehendt, men kan gjøre ganske mye med venstre. F.eks. kan jeg skrive enkle ting som navnet mitt speilvendt. Antagelig er det noe som henger igjen fra venstrehendte/ambidekstre (?) lenger bakover. Sneipen er helt klart ambidekster og har først nå landet på høyre mer enn halvparten av tiden når han skriver.
![]() |
#2 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er ekstremt høyrehendt, men bruker venstrehånda til én ting; skru opp lokk på syltetøyglass. Der er jeg ganske sterk. Men det er mulig det er høyrehånda som gjør jobben der også? At jeg bare holder fast lokket med venstra mens jeg vrir selve glasset med høyrehånda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er høyrehendt, men da jeg var yngre kunne jeg skrive like pent med venstre hånd.
![]() |
#4 |
I endring
|
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg skriver, skjærer brød og andre småting med venstre. Men det meste annet gjør jeg faktisk med høyre. Tror min lille venstre dominans kommer av at jeg er tillært venstrehendt av mor som er lam i høyre handen og bruker kun venstre.
![]() |
#5 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er også tvehendt, og det er ganske surrete av og til. De vanlige tingene er slik at jeg skriver med høyre og klipper med venstre. Jeg kan skrive rimelig bra med venstre også, men mangler jo hundrevis av timer med trening og finmotorikk. Ellers er det virkelig hipp som happ når det gjelder bestikk (huff) og ting som badminton etc. Jeg er mer høyrehendt enn venstrehendt. Min kjære er venstrehendt og vi må snu brødet hvis vi skal skjære av det etter hverandre. Jeg har venstre dominant øye noe som gjør det vanskelig for meg hvis jeg skal f.eks skjære med skarp kniv noe smått (etc tomat) og "lukker feil øye". Det hadde da vært lettere å bruke venstre.
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er venstrehendt, og bruker venstrehånden til alt. Jeg kan ikke skrive med høyre, spise med høyre, hvis jeg kun har et spiseredskap. Dvs. at bruker jeg kun gaffel, skje eller kniv så bruker jeg venstre. Bruker jeg både kniv og gaffel har jeg gaffelen i venstrehånd, kniven i høyre. Kniven byttes over til venstre hvis jeg under måltidet skal smøre et rundstykke eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|