|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Peppy!
|
Sv: Noen som har vært i India?Ah, det var jo til å bli forvirret av. Takk for glimrende info! Det ser ut til at den helst bør tas tett på reisen da, siden den kun beskytter mot ETEC-diaré (hva nå det måtte være) i tre måneder. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har vært i India?Nå som jeg endelig har begynt å kalle den Echoral? Den het Dukoral første gang jeg tok den også, så det navnet har hengt i lenge.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Noen som har vært i India?Jeg leste nå på fhi.no at vaksinasjonens dårlige beskyttelse mot ETEC-diaré gjør at den ikke lenges tilbys på den indikasjonen, men den gir jo litt beskyttelse og jeg ville forhørt meg med lege i forhold til akkurat det med India siden sjansen for ETEC er stor der. Her er et sitat fra reiseklinikken.no
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
...
Sv: Noen som har vært i India?
ETEC-diaré også kalt turistdiaré. Den mest vanlige magesjuken vi får i utlandet. Men som sagt, vi tok den ikke nå i år fordi vaksinasjonskontoret ikke anbefalte den lenger.
|
|
|
#25 |
|
...
Det er jo ikke bare at den ikke tilbys på den indikasjonen, men den er ikke godkjent for det heller.
|
|
|
#26 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#27 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Noen som har vært i India?India er fantastisk på godt og vondt. Jeg har akkurat sett Slumdog Millionaire og filmen gjenspeiler godt India. Vi var i Dehli, Bandavghar nasjonalpark (tok tog sydover fra Dehli), Mumbai og Diu. Dette var før vi fikk barn. Fattigdommen er forferdelig og jeg tror det blir ennå verre å reise tilbake nå etter jeg har fått barn, enn det var før. I Mumbai så vi flere familier som sov og hadde hjemmet sitt på en papplate under en lastebil. Det er så skittent og mye søppel, men samtidig så fantastisk spennende. Boka til Torbjørn Færøvik kan virke som en overdrivelse, men jeg leste den da vi var der og det stemmer virkelig!! Vi ble ikke dårlige da vi var der, men jeg sverger til Bio Tura som man kjøper på helsekost. Vi synes den virker bedre enn Idoform (men ta drikkevaksine også). |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Noen som har vært i India?Jeg tror neppe du kommer utenom slum, vi snakker om India. På motorveien er det også helt normalt at det kommer et par stk. i motsatt kjøreretning. Jeg ville ikke reist dit med så små barn. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Audacious
|
Sv: Noen som har vært i India?Vi var halvannen måned i Dehli, og med en ukesbiltur til bl.a. Taj Mahal og Barathpur, da Storesøster var 11 måneder. I Dehli bodde vi veldig bra (privat hos min mor, som jobbet der i tre år), og vi bodde på ganske bra hoteller da vi var på tur, og hadde det helt fint.
|
|
|
#30 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Men det er vel ingen ulempe? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Noen som har vært i India?Jeg har vaert i India, i det som ansees aa vaere den heller turistifiserte delen (The Golden Triangle: Dehli, Agra, Jaipur + tigerparken Rathambore). Dette var for ca. 8 aar siden. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Musk
Da vil jeg si: Dra med barn - til et annet sted. Det er jo ekstremt mange andre nydelige steder ogsaa, da. Som er veldig mye mer egnet for smaa barn. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Noen som har vært i India?India er ikke et sted jeg hadde tatt med små barn.
|
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Sv: Noen som har vært i India?Skal dere i hovedsak være på hotellet, eller må dere reise mye rundt? Lillebroren min var jo med, ikke til India, men til et annet u-land, og det gikk fint. Landene kan allikevel ikke sammenliknes helt, særlig på grunn av varmen som gjør at bakterier trives bedre i India. Han fikk en realitycheck i forhold til fattige barn som satt i ham i mange år etterpå, men alt i alt var det ikke en farlig tur for ham. Jeg skjønner skespisen din altså, vi har utsatt endel turer til Glitterbarnet blir endel eldre. India er en av dem.
Sist redigert av Tallulah : 02-05-15 kl 10:30. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
I mål
|
Sv: Noen som har vært i India?Jeg hadde dratt uten barn ja. Jeg kjenner ingen som har vært i India uten å bli elendige i magen. Selv om de er reisevant fra før. MAnge mener at det nærmest er umulig å være der uten å bli dårlig, det er bare snakk om i hvilken grad. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Audacious
|
Sv: Noen som har vært i India?Jeg blir litt overrasket over stemningen i denne tråden. Moren min har bodd i Dehli i tre år, faren min i to ganger ett år, de har hatt besøk av ymse venner og oss med lite barn osv. og alle har hatt det helt fint. Storesøster og jeg var ikke et snev dårlige i det hele tatt, og Storesøster var i verste krabbe-rundt-og-stikke-ting-i-munnen-alderen. Moren min jobber i NORAD og hadde flere kolleger med småbarn med, og jeg hørte aldri om noen problemer av den typen som skisseres i denne tråden. Men det er klart, det er annerledes å bo i sitt eget hjem og kunne sette egne standarder for hygiene osv. (men det hender jo man beveger seg utenfor boblen også...).
|
|
|
#39 |
|
Musk
Det er veldig annerledes, ja. :erfart: |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Noen som har vært i India?Hvis jeg skjønner den siste delen her rett så skal dere til India for å hente en lillesøster eller bror? Skjønner godt at du har lyst å ha med resten av familien da. Jeg ville hørt på adopsjonskontoret hva de anbefaler. Hvis det hadde vært meg som hadde vært i din situasjon og ikke hadde hatt mulighet til barnevakt ville jeg reist med mann og barn, men tatt endel forhåndsregler (en må jo ikke reise masse rundt). En 4-5 åring har et litt mer utviklet imunforsvar enn en som er mindre og de forstår jo masse når de blir forklart ting. Hør med vaksinasjonskontoret hva de sier. Mentalt bør man forberede seg på fattigdommen som er i India. Vi har reist mye rundt og jeg trodde jeg mentalt hadde forberedt meg på at India var 100 ganger verre enn mye annet, men jeg ble sjokkert allikevel. Samtidig er det et fantastisk land med mange vennlige mennesker, flotte farger og spennende opplevelser. Lykke til uansett hva dere velger! |
|
|
|
![]() |
|
|