Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Sjekk bh-størrelsen din

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-09, 23:48   #21
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Sjekk bh-str din

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

...Jeg synes det er på tide med en tråd (helst inne på medlemsdelen...) der man kan legge inn bilder av seg selv med BH og få høre hva som er feil, jeg
Jeg har et par BH'er som etter alt å dømme burde sitte perfekt, men der spilene under legger seg på en veldig uflatterende måte for å si det mildt

Ikke regn med noe herfra i en sånn tråd.

Jeg fikk feil størreslse fra denne her, for stor. Jeg stoler på damene på Netty, de kan tingene og jeg er fremdeles en 65 c.

Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 00:15   #22
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk litt feil her. Jeg brukr bh i en cup størrelsen enn det nettsiden oppga. Den bh-en jeg har på meg kjøpte jeg på Bravissimo i London og damen der sa den satt veldig bra. Neste gang skal jeg bestille tilpassing der.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 00:25   #23
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hm, jeg fikk opp at jeg skulle bruke 80A, men jeg bruker 80C. Problemet hos meg er at de ikke er en C utover liksom, men i omkrets hvis man skal kalle det det. En A-cup ville muligens vært stor nok fremover, men er ikke på langt nær stor nok under-rundt puppen. Ville jo ikke fått spila under armhulen med en A, liksom.

At man skal ha tall som tilsvarer omkretsen under puppa trodde jeg var temmelig greit, kan ikke skjønne at den tar feil der?

Gammel 09-08-09, 01:27   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fryktelig vanskelig å måle seg selv riktig. Overlat det til fagfolk, det er verdt hver krone.

:så lyset i 1991, ser seg aldri tilbake:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 01:57   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hele tiden brukt 75 b og c (før barn) og 75 c og d etter barn, men tok en tur i undertøysbutikk og endte opp på 70 E, og det var deilig å få en BH som virkelig sitter. I tillegg har jeg breie pupper, så fasongen/typen BH har mye å si.
Litt morsomt, jeg har pupper, men når jeg sier størrelsen til andre jenter, så får de helt sjokk, for det høres lizzom ut som jeg har de giga puppuene.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 02:04   #26
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det ikke slik at cupen i f eks 75C er den samme som i 80B, osv..?

Uansett, jeg fikk opp ganske feil størrelse på den siden i forhold til hva jeg egentlig bruker. Faktisk bommet den med 2 cuper, og det syns jeg var mye (spesielt når omkretsmålet var det samme). Kan jo for ordens skyld nevne at jeg også er blant dem som får målt størrelsen på undertøysforretning, og har BHer som passer godt til mine bryster.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 02:39   #27
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jøsses. De målene jeg fikk opp passer sikkert flott til ei hengekøye, men bh? Pft.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 03:17   #28
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk 80C. Men er målt hos Change og der passer jeg perfekt 75DD.

Gammel 09-08-09, 12:09   #29
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne stemte ikke på meg. Ikke i det hele tatt.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 12:17   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

For oss som har lange, slanke, elegante pupper stemmer aldri sånne måle selv greier. Jeg måler med bh jeg. Tar med maaange i prøverommet til jeg får en som er riktig. Målet rundt har jeg jo ca koll på.

Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:22   #31
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

75G - hm, jeg bruker 70G målt til hos Bravissimo "på ordentlig". Så det var jo ikke sååå ille... (men 75G blir for store i cupen til meg og for slække rundt)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:42   #32
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hm, denne stemmer ikke på meg. Testen mener jeg må ha 80E, mens jeg ifølge Bravissimo passer 75FF best. Prøvde senest for 14 dager siden, da jeg var innom She i Trondheim.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:47   #33
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Er det ikke slik at cupen i f eks 75C er den samme som i 80B, osv..?

Uansett, jeg fikk opp ganske feil størrelse på den siden i forhold til hva jeg egentlig bruker. Faktisk bommet den med 2 cuper, og det syns jeg var mye (spesielt når omkretsmålet var det samme). Kan jo for ordens skyld nevne at jeg også er blant dem som får målt størrelsen på undertøysforretning, og har BHer som passer godt til mine bryster.

Jeg ble målt til samme mål på to ulike undertøysforretninger, men da jeg var hos LaLina tidligere i sommer endte jeg opp med en helt annen størrelse og jeg ser at den er riktigere. Ganske snodig å gå fra 85b til 75dd på en time. Plutselig har jeg "kjempe"-pupper. Har i tillegg fått meg en bh som dytter alt opp og gir meg en skikkelig kløft. Tror det får bli gå-ut-bh.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:48   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke alle spørre Kanne om hvordan det der henger sammen?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 23:01   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjekk bh-størrelsen din

Jeg har vært i flere "ordentlige" undertøysbutikker. Der fikk jeg beskjed om 85D og lignende. På LaLina bestemte de at 75G var riktig, og fra å ha verdens kjipeste pupper så ble de rålekre.

Så man kan altså gå rundt og tro at man har riktig størrelse og at puppene er kjipe, når alt man trenger er litt kyndig hjelp.

Bare så det er sagt; jeg gikk til LaLina første gang i 2002. Det var lenge før jeg hadde hørt om foreldreportalen og den massive reklamen som butikken får her inne. Jeg er en trendsetter.

Gammel 09-08-09, 23:08   #36
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får 80D med denne kalkulatoren og har selv regnet det ut tidligere, men det denne kalkulatoren ikke tar hensyn til er at stoffet i BH-er er elastisk og at elastisiteten svinner etter hvert. BH-en skal sitte stramt på ytterste hektet når man kjøper den (og etter hvert som elastisiteten avtar kan man jobbe seg innover).

Jeg kjøpte selv 75E før LaLina og endte opp med 70E og 70F hos LaLina.

Gammel 09-08-09, 23:10   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha 85C i følge dette her, jeg bruker 75D etter en tur på undertøysbutikken. Den sitter fint.

Gammel 22-08-09, 14:28   #38
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker 80 C, men skal iflg. denne bruke 85 D.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 14:39   #39
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

...Jeg synes det er på tide med en tråd (helst inne på medlemsdelen...) der man kan legge inn bilder av seg selv med BH og få høre hva som er feil, jeg
Jeg har et par BH'er som etter alt å dømme burde sitte perfekt, men der spilene under legger seg på en veldig uflatterende måte for å si det mildt

Og ikke bare en, men flere kom.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 09:04   #40
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og ikke bare en, men flere kom.

Til og med jeg har flashet mine.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.