Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Merking av klær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 11:04   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merking av klær

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi merker alt. Utrolig frustrerende med foreldre somi kke merker klær, jamen ikke lett å holde styr på hva alle eier.

Sant nok, men når det gjelder vanlig skifttøy vet som regel ungene hva som er sitt uansett. Det har aldri vært noe problem i barnehagen hvertfall, eldste vet utmerket godt hva som er hennes, og alt av yttertøy og slikt merkes selvsagt fordi det ligger mer slengt rundt enn det skifttøyet gjør, det ligger jo i en kurv på hennes plass.

Gammel 10-08-09, 11:15   #22
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Nei, og så blir jeg heller ikke sur om noe forsvinner. Store ting merkes, sokker, truser og slikt orker jeg ikke merke. :lat:

Her er jeg også. Kan ikke si et pip på at ting forsvinner om det ikke står navn på.

Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 11:33   #23
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg er vanligvis ganske flink på det. Merkelappene til skole- og barnehagestart ligger klar. Det er spesielt praktisk med merking av ytterplagg, votter og sko som mange har maken til. Jeg forundrer meg stadig over de umerkede flotte tingene som ligger i kassene ved slutten av et skole-/barnehageår.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sant nok, men når det gjelder vanlig skifttøy vet som regel ungene hva som er sitt uansett. Det har aldri vært noe problem i barnehagen hvertfall, eldste vet utmerket godt hva som er hennes, og alt av yttertøy og slikt merkes selvsagt fordi det ligger mer slengt rundt enn det skifttøyet gjør, det ligger jo i en kurv på hennes plass.

Hehe, min datter vet også godt hva som er hennes. Sønnen min derimot! Det er godt han har tvillingsøsteren - hun har nemlig full kontroll på alt som er hans også.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 11:46   #24
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg merker alt. Intet nytt plagg kommer inn i huset uten å få merkelapp strøket på. Eneste er tusjmerkingen på sokkene som blir vasket bort. Ellers er alt merket.
Da irriterer det meg at personalet i barnehagen ikke klarer å henge tøyet hennes på riktig plass, jeg har stadig runder i de andre barnas hyller og knagger etter tøyet til vesla, og jeg finner mye. Når jeg spør pedleder om de kan passe på klærene bedre slik at jeg er trygg for at ungen min har klærene jeg mener hun skal ha og som jeg har sendt med var svaret at jeg måtte bli flinkere til å merke klærene. Jeg trodde jeg skulle eksplodere. Det var den kalde regnværsdagen da vesla mi gikk med en tynn bomullslue og begge regnluene hennes var i bruk av andre barn i barnehagen.

Gammel 10-08-09, 12:39   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir heller ikke sur hvis noe blir borte. Det skal vel egentlig noe til om jeg merker at noe blir borte. Pun not intended.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 13:15   #26
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøver å merke det meste, men det hender det glipper litt innimellom.

Gammel 10-08-09, 13:39   #27
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg merker alt med strykelapper, også sokker. Og det forsvinner ca aldri noe. Lillesøster bruker en del klær med storesøsters navn, som jeg ikke har orket å merke på nytt, men det er ikke noe problem så lenge de har hylle ved siden av hverandre og ingen ville finne på å ta på femåringen klær i str 92 uansett.

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg merker alt. Intet nytt plagg kommer inn i huset uten å få merkelapp strøket på. Eneste er tusjmerkingen på sokkene som blir vasket bort. Ellers er alt merket.
Da irriterer det meg at personalet i barnehagen ikke klarer å henge tøyet hennes på riktig plass, jeg har stadig runder i de andre barnas hyller og knagger etter tøyet til vesla, og jeg finner mye. Når jeg spør pedleder om de kan passe på klærene bedre slik at jeg er trygg for at ungen min har klærene jeg mener hun skal ha og som jeg har sendt med var svaret at jeg måtte bli flinkere til å merke klærene. Jeg trodde jeg skulle eksplodere. Det var den kalde regnværsdagen da vesla mi gikk med en tynn bomullslue og begge regnluene hennes var i bruk av andre barn i barnehagen.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 14:08   #28
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble litt nervøs da jeg så Sokk hadde svart her. Jeg vet hun er en iherdig merker og pedagog. Heldigvis ble ikke vi sløvingene halshugd.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 14:16   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halshugging er jo så lite pedagogisk. Bedre å gå foran med et godt eksempel, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 14:19   #30
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du sier noe aC.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 14:31   #31
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, vi merker alt. Begynte så bra med strykemerker, men har gått over til klestusj. Den brukes i sko og på alle merkelapper. Strikkevotter og strikkesokker er brodert med initialer. Tror vanlige tøysokker er det eneste som ikke er merket.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 14:37   #32
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg merker alt. Fra truser til dresser. Var sløvere før, men så meg lei på at ting forsvant. Blir for dyrt å erstatte hver gang noe forsvinner.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 16:25   #33
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg merkjer alt, unntatt sokkar. Men det tok ikkje lange tida før den fine, nye merkjemaskina havna i ei skuff, og blei erstatta av sprittusj.

Gammel 10-08-09, 18:00   #34
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg merker store plagg (bruker klestusj - gidder ikke strykelapper...), men ikke sokker, lester og truser. Sist vinter fikk meg imidlertid til å innse at sokker bør merkes likevel. Det forsvant nemlig mengder av Ulvangsokker i barnehagen. Skjønner ikke hvordan sånt kan forsvinne fra et lukket skap, men det er nå meg.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 18:02   #35
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar meg en merkerunde i begynnelsen av nytt barnehageår. Da merker jeg alt!

Meeen så merker jeg ikke før til neste år. :skrape:
Har lagt en merketusj i barnehagen og sagt at de får merke om de vel.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 18:13   #36
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Merker det meste med merketusj, tar ett skippertak i ny og ne.....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 18:53   #37
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Halshugging er jo så lite pedagogisk. Bedre å gå foran med et godt eksempel, da.

Jepp. Merker alt fra innerst til ytterst. Jeg jobber i bhg.

Gammel 10-08-09, 19:44   #38
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker alt. Inkludert sokker og underbukser. Og har kun mistet ett par votter på 3 år.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 19:51   #39
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi merker alt unntatt undertøy og sokker. Bruker også stryke-og klistermerker fra navnelapper.no.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 20:33   #40
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Altså jeg merker ikke truser og sokker fordi jeg er redd for å miste det, det hadde ikke plaget meg om et par sokker eller noen truser hadde forduftet.
jeg merker sånn at de som jobber i barnehagen lett skal finne hva som tilhører min unge, derfor blir absolutt alt merket, stort sett med strykelapper.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.