|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klær
Sant nok, men når det gjelder vanlig skifttøy vet som regel ungene hva som er sitt uansett. Det har aldri vært noe problem i barnehagen hvertfall, eldste vet utmerket godt hva som er hennes, og alt av yttertøy og slikt merkes selvsagt fordi det ligger mer slengt rundt enn det skifttøyet gjør, det ligger jo i en kurv på hennes plass.
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Her er jeg også. Kan ikke si et pip på at ting forsvinner om det ikke står navn på. |
|
|
|
#23 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærJa, jeg er vanligvis ganske flink på det. Merkelappene til skole- og barnehagestart ligger klar. Det er spesielt praktisk med merking av ytterplagg, votter og sko som mange har maken til. Jeg forundrer meg stadig over de umerkede flotte tingene som ligger i kassene ved slutten av et skole-/barnehageår.
Hehe, min datter vet også godt hva som er hennes. Sønnen min derimot!
|
|
|
|
#24 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Merking av klærJeg merker alt. Intet nytt plagg kommer inn i huset uten å få merkelapp strøket på. Eneste er tusjmerkingen på sokkene som blir vasket bort. Ellers er alt merket.
|
|
|
|
#26 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærJeg prøver å merke det meste, men det hender det glipper litt innimellom.
|
|
|
#27 |
|
trøtt
|
Sv: Merking av klærJeg merker alt med strykelapper, også sokker. Og det forsvinner ca aldri noe. Lillesøster bruker en del klær med storesøsters navn, som jeg ikke har orket å merke på nytt, men det er ikke noe problem så lenge de har hylle ved siden av hverandre og ingen ville finne på å ta på femåringen klær i str 92 uansett.
|
|
|
#31 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærJa, vi merker alt. Begynte så bra med strykemerker, men har gått over til klestusj. Den brukes i sko og på alle merkelapper. Strikkevotter og strikkesokker er brodert med initialer. Tror vanlige tøysokker er det eneste som ikke er merket.
|
|
|
#32 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Merking av klærJa, jeg merker alt. Fra truser til dresser. Var sløvere før, men så meg lei på at ting forsvant. Blir for dyrt å erstatte hver gang noe forsvinner.
|
|
|
#33 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærEg merkjer alt, unntatt sokkar. Men det tok ikkje lange tida før den fine, nye merkjemaskina havna i ei skuff, og blei erstatta av sprittusj.
|
|
|
#34 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Merking av klærJeg merker store plagg (bruker klestusj - gidder ikke strykelapper...), men ikke sokker, lester og truser. Sist vinter fikk meg imidlertid til å innse at sokker bør merkes likevel. Det forsvant nemlig mengder av Ulvangsokker i barnehagen. Skjønner ikke hvordan sånt kan forsvinne fra et lukket skap, men det er nå meg. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
awesom
|
Sv: Merking av klærJeg tar meg en merkerunde i begynnelsen av nytt barnehageår. Da merker jeg alt!
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærMerker det meste med merketusj, tar ett skippertak i ny og ne..... |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp. Merker alt fra innerst til ytterst. Jeg jobber i bhg.
|
|
|
|
#39 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærVi merker alt unntatt undertøy og sokker. Bruker også stryke-og klistermerker fra navnelapper.no. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Merking av klærAltså jeg merker ikke truser og sokker fordi jeg er redd for å miste det, det hadde ikke plaget meg om et par sokker eller noen truser hadde forduftet. |
|
|
|
![]() |
|
|