Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-09, 22:18   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke for voksne - hva kan den inneholde?

I dag inneholdt min matpakke, hjemmelagde grissini med aioli til å dyppe i, et hjemmebakt rundstykke med Jarlsberg og to melonyogurt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 09:55   #22
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er intet mindre enn imponert over alle de flotte matpakkene dere beskriver. På jobben min får jeg masse oppmerksomhet bare fordi jeg ofte tar med middagsrester som matpakke. Den kan spises varm eller kald, litt avhengig av hva som stod på menyen dagen før.

Er likevel inspirert til å lage mer innholdsrike matpakker, fordi jeg kjenner tydelig forskjell på energinivå de dagene jeg spiser middagsrester og et par skiver.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:02   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Breakfast club ja.

Mannen har alltid med seg salat eller middagsrester på jobb. Alltid lavkarbo. Feks. kyllingvinger med en god dip og noen biter stangselleri, kyllingsalat, et par burgere uten brød og med tilbehør, koteletter med grønnsaker osv. Jeg steker/koker alltid ekstra kjøtt til middag så han har rester til dagen etter.

Gammel 26-08-09, 10:05   #24
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Salat er fint til matpakke. Jeg kjøper ferdige poser fra Dole. :lat: Og så har jeg noen slicer med kylling eller kalkunpålegg oppi. Og et hardkokt egg: Og noen biter mager ost. Og grønnsakbiter. Og så klipper jeg nedi med en saks så det ikke tar så stor plass. (Sa jeg :lat:? Det tar altfor mye tid å stå med skjærebrett og hakke og dele greier som skal i salaten klokken tidlig om morgenen.)

Nå fikk jeg meg et skikkelig godt fnis av å visualisere deg med saksa oppi salaten.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:39   #25
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg lager lik matpakke til meg og lillegutt kan jeg legge inn fra en matpakketråd ift barn Bare at jeg har råååsa matboks da. Og jeg pleier ikke å lage bilformede egg eller fænzy pølsefasonger i min matboks

Matpakkene ja: (lillegutt har gluten- og melkeallergi, så det er litt farget av . Og av at jeg ikke synes glutenfritt brød er så veldig godt og tenker at da må han få annet enn bare brød Så han får mange alternativer i matpakka si )
* brødskiver
* matmuffins
* omelett med Mye Godt
* horn med fyll
* ostesmørbrød lagd med sånn smørbrødjern
* tortilla med Mye Godt
* kyllingkjøtt med saus eller majones og litt krydder
* reker
* røkt laks eller røkt ørret
* tomatsild eller sennepssild
* potetsalat
* små ovnsbakte nypoteter med krydder. Lillegutt elsker poteter.
* hjemmelagde kjøttboller av kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig og Mye Godt
* pastasalat med eller uten klinete saus
* fiskekaker
* tacosalat med mais, paprika, bønner, tacokjøttdeig og litt rømme i den lille boksen (han liker ikke salatblader)
* lefser med laks og soyasmøreost
* små pizzabiter med Mye Sunt og Godt
* middagsrester
* soyayoghurt og bær
* lefser med brunost og smør
* lefser med kanel og litt sukker
* omelett
* knekkebrød med sånne engangspakker til å smøre på (litt stas kanskje?)
* musli eller cornflakes med en boks melk til
* fruktbiter, bær, fruktsalat (lillegutt får gjerne litt soyavaniljesaus til)
* grønnsaksbiter som f.eks paprika, cherrytomater, agurk, sukkererter, gulrot, mais
* blandet salat, av og til med dressing
* rosiner (og nøtter, men det er ikke lov i klassen hans pga allergi)
* grove kjeks
* av og til noen riskjeks som har litt mørk sjokolade på seg
* croissanter

Å drikke til har han vannflaske, og i tillegg en kartong rismelk og/eller 0.25ml flaske med tomatjuice/gulrotjuice/grønnsaksjuice
Når de har utedag får han kakao eller varm suppe på termos, og da griller de gjerne pølse så da får han pølse+lompe i matpakka.

Og her er matboksen (lånt bilde fra nettet) fra laptoplunches (de har den hos alexi.no)

Når jeg gidder pynter jeg til med egg formet i eggeformer (som en bil, en fisk), med pølser som er skjært ut og ser ut som små blekkspruter eller pingviner, jeg bruker pepperkakeform på brødskivene, eller skjærer ut gulrot og agurk med en liten pepperkakeform så det blir, eh, blomster og blader...

Sist redigert av m^2 : 26-08-09 kl 11:57.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:50   #26
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

I dag inneholder min matpakke:

3 gulrøtter
1 blåbæryoghurt
2 skiver hvitost, 1 skive geitost (har knekkebrød på jobb)
1 liten porsjon med kyllingsalat m/løk, tomater, romano, bønner og basilikum.
2 nektariner
1 porsjon havregrøt (har alltid med når jeg skal rett på trening etter jobb)

Det med å ta med havregrøt når man skal på trening etterpå var lurt Det skal jeg jamen gjøre jeg også!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 16:11   #27
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er relativt kjedelig i matpakkeveien. Hvis jeg lager grove pizzasnurrer så tar jeg med dette til meg selv også - har vi middagsrester så tar jeg med det. Ellers tar jeg med ett par skiver med det pålegget jeg vil, evnt en liten boks makrell i tomat - vi har kantine så det hender at jeg kjøper med litt tilbehør... feks kokte egg.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.