|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daVi hadde surprise bryllup for snart 4 år siden i tinghuset med kun forlovere, foreldre og søstern til mannen. Kun forlovere som visste det på forhånd.
|
|
|
|
#22 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daDa ville jeg tatt en sovepille kvelden før så jeg slapp å ligge og gire hjernen hele natta, for å våkne dødstrøtt og slite meg gjennom dagen.
|
|
|
|
#23 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det da
Jeg var reltativ sent ute med å gifte meg, så jeg var klok nok til å ikke gå i samme fella som en del venner og famile gjorde. (Les: Stort, dyrt bryllup, der det siste halvåret før den store dagen var helt og holdent viet planlegging og stress og der selve bryllupesdagen nesten druknet i tanker på om alt kom til å gå "etter planen,.") Vårt bryllup var noe à la det du beskriver, og jeg ville ikke endret på noe. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
WF: BNBE
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daAlt var helt perfekt, og overgikk alle mine forventninger. Men jeg skulle ønske at svigerfamilien også var tilstede (noe som måtte ha involvert minst en Lotto-gevinst og endringer av visumplikten).
|
|
|
|
#25 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daBortsett fra at jeg ville ha slanket meg før bryllupet (
|
|
|
#26 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daGifta oss på ambassade. Likte det veldig godt, men vi burde ha gjennomført planen om vennefest etterpå. Det ble aldri, så vi får kanskje ta det til 5-års bryllupsdag
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daVi giftet oss da eldste var 6 mnd på hjemstedet mitt. 56 folk totalt. Det var mye familie og en del venner. Vi ordnet det meste selv, og hadde ingen barnevakt utover at barnet gikk litt på rundgang i forsamlingen. Vi bodde ikke der, og reiste opp noen dager før. Sist redigert av Dronningen : 14-08-09 kl 10:47. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daMindre kjole, kortere slør og lavere hår kanskje. (vi giftet oss i 1990).
|
|
|
#29 |
|
Har tro på forbedring
|
Du forstår at slike uttaleser nesten krever et bilde ja?
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daAnnen mann, annen kjole, annen bukett, annen fest, andre gjester, annen kake, annen mat, og jeg ville hatt musikk og dans og sånn. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daJeg ville ikke byttet en eneste ting ved bryllupet vårt.
|
|
|
#32 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daHadde ikke byttet om på noe, fikk det akkurat som jeg ville. Eneste er at om jeg hadde sagt ja 3 år før, så hadde jeg hatt mer energi. Men ellers var det helt som jeg ville.
|
|
|
#33 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#34 |
|
Textrovert
|
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daJeg hadde bryllupsangst, og så for meg en disaster-dag, så derfor var jeg veldig nazi på hvordan jeg ville ha det. Og nå snart fire år senere tror jeg ikke jeg ville ha endret på noe, annet enn at jeg skulle ønske jeg hadde klart å slanke meg litt, så jeg kunne ha hatt en annen kjole. Kjolen var fin, den altså, men i ettertid så tenkte jeg at en mer brudete kjole hadde vært mer OK. Men det er da også det eneste jeg ville ha forandret.
|
|
|
#35 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#36 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daSkaffet meg en annen familie og svigerfamilie, og kanskje ventet et par år til så vi kunne blitt enda mer sammensveiset, og ha felles vennegjeng.
|
|
|
#37 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daJeg skulle ha hatt en annen kjole. Den skulle ha vært kortere, og veldig retro/ 50-tallsinspirert.
|
|
|
#38 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daJeg skal gifte meg neste sommer og det blir nok så enkelt som mulig. Kun nærmeste familie og forlovere. Middag og kaffe + en liten fest etterpå. Kjenner ikke at jeg orker noe stort opplegg. Dette er vår dag, og vi vil heller bruke penger på oss selv. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Pauset
|
Sv: Om du skulle ha gjort om ditt bryllup, hvordan skulle du ha gjort det daVi hadde et tradisjonelt bryllup for ca.40 gjester. Det var mest ut i fra hva andre forventet. Vi ville helst ha et alkoholfritt bryllup, men turte ikke gjøre det. I stedet gjorde vi tabben ved å ha fri bar. Da kvelden var over sto det et bord full av velfylte ølglass som noen hadde sikret seg før baren stengte. Ei ung dame delte ut Baileys til sine venner som kom kjørende i bil og oppholdt seg utenfor der vi hadde bryllupet. Regninga på alkohol ble ganske stor. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
X First Lady
Det samme her. Men fornøyd med sløret. Det som var høyt var luggen som var gredd til side. Kjolen jeg opprinnelig hadde skaffet meg (Min mor var med da den ble valgt ut) byttet jeg bort i en annen kjole i et plutselig og mitt første opprør mot min mor. Hun har aldri fått vite at jeg angret. |
|
|
|
![]() |
|
|