|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? | |||
Nei, ikke i det hele tatt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 2,60% |
Nei, ikke dersom det foreligger en takst og kontrakt/oppgjør går via advokat/megler |
44 | 57,14% |
Vet ikke |
6 | 7,79% |
Ja, er ikke det litt risikabelt, eller....? |
15 | 19,48% |
Ja, vil aldri gjøre det |
10 | 12,99% |
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Jeg og eks kjøpte uten megler for ørten år siden. Det var takst på huset som samsvarte med det inntrykket vi hadde fått gjennom diverse visninger i området og vi fikk OK pris. Husker ikke hvordan kontrakten ble ordnet, men det var i alle fall ikke noe styr, heller ikke da det ble lekkasje i taket på badet noen uker etter innflytting. Selger ordnet det. En del år senere kjøpte jeg eks ut av huset, heller ikke det var noe styr, såvidt jeg husker. Jeg gikk i banken, fikk lån, bank overførte til eks, vi ordnet tinglysing og sånt i fellesskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)
Skremmende nok, så er det det. Vi betalte nettopp 77 000 til mekler, etter å ha solgt bolig for under 1,2 mill. Det var forøvrig DnBNOR Eiendom som stod for salget.
![]() |
![]() |
#23 |
Off the map.
|
vi har også gjort det ,men med mindre du har en kjøper på hånda så ville jeg ikke ha gjort det. Megleren kan ha folk på liste som er interessert i bolig i ditt område. Så det er den biten man bør ha megler for synes jeg - for å oppnå best mulig pris, ikke pga papirarbeidet.
![]() |
#24 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Jeg har gjort det, og det gikk helt smertefritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Men dersom det at megler har "potensielle kunder på liste" og når litt lenger med sin markedsføring, så får det kanskje flere på visning, kanskje en eller to flere personer til å by. Hva om prisen med megler ender opp 100.000 mer enn uten? Slett ikke utenkelig. Nesepudring eller ei...
![]() |
#26 |
Har bakt søte kaker
|
Det høres helt sykt ut. Vi har hatt flere meglere inne nå i august, og den dyreste havnet på mellom 105.000 og 140.000, avhengig av salgssum, den rimeligste ville havne på rundt 80-90.000. Leiligheten vår ble vurdert til mellom 3.600.000 og 3.700.000.
![]() |
#27 |
heimføing
|
Man får inn boligen på Finn ved å gå via advokat eller egne firmaer for folk som selger selv, selgboligselv.no eller ao.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Så omveier finnes, men om man går via advokat, så har man vel allerede pr def blandet inn advokat i ett og hitt...
![]() |
#29 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Alvorlig talt, det MÅ ha skjedd noe med meglerhonoraret? Jeg mener vi fikk pris på 50 k ++ for vår leilighet til 4,2?
![]() |
#30 |
heimføing
|
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Det som har skjedd er at mange meglerkontorer har lagt ned og konkurransen meglerne imellom er ikke som før. Nye krav til utdanning osv, og mange nye regler å følge. Og så er det ikke like mange oppdrag som før, tror jeg, og dermed må honoraret for hver jobb opp. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Jeg hadde värt skeptisk til både og kjöpe og selge uten megler.
![]() |
#32 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Hvorfor drar du også frem gamle tråder, bæret?
![]() |
#33 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Det kom et reklameinnlegg, og så svarte Kirsebær, og så slettet vi reklameinnlegget, og dermed ble Kirsebær sittende igjen med skylden.
![]() |
#34 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)You can put the blame on me.
![]() |
#35 |
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Og sånn siden tråden sist var oppe jar jeg faktsik kjøpt hus utenom megler. Via advokat på oppgjøret og sånn da.
![]() |
#36 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)Vi kjøpte privat, uten megler, av en slektning. Skikkelig takstrapport forelå, og vi fikk huset til takst, ingen problemer det. Skrev skikkelig kontrakt, og banken overførte pengene direkte til selger etter å ha godkjent kontrakten. Men her var det ikke snakk om hverken visning eller budrunder da.
![]() |
|
|