Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-09, 12:29   #21
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

... jeg antar at du ikke vil høre fra oss som er vokst opp på landet og er sjeleglad for å ha kommet seg til byen og biter seg fast her med nebb og klør?

Mens jeg valgte å flytte fra byen og tilbake til Scarlett-landet (og vel så det) og synes det er helt OK inntil videre. Vi flytter tilbake til byn sentrum når ungene har flyttet ut. Tror vi.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:31   #22
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det er LANDET, ja ... Hører at folk trives godt der, men skjønner absolutt hvorfor du fikk klaus-følelse, da, ja.

Vi trodde vi hadde kjørt feil da asfaltveien forsvant. Og så hørte vi at skolen stod i fare for nedleggelse. Våre gutter ville stått for 50% av skoleelevene. Da slo vi det fra oss selv om utsikten var upåklagelig, og det samme var huset og prisen.

Gammel 24-08-09, 12:34   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Er Klæbu for langt? :ikkekjent:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:35   #24
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Klæbu må jo være kjempefint, MissS! Eller her vi bor (tomter lagt ut for salg nå nettopp, 700 meter fra skolen, like ved barnehagen).

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:35   #25
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er oppvokst 'på landet'. 10-12 min fra Stavanger sentrum med bil, men virkelig på landet følelse. Det var kjempedeilig med stor tomt, men det var ulemper med lang skolevei, lang vei til venner, lang vei til fritidsaktiviteter, lite unger i nærheten, dårlig busstilbud osv.

Som du skjønner så kunne jeg aldri tenkt meg å bodd så 'øde' igjen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:37   #26
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Klæbu må jo være kjempefint, MissS! Eller her vi bor (tomter lagt ut for salg nå nettopp, 700 meter fra skolen, like ved barnehagen).

Har du link?

Gammel 24-08-09, 12:38   #27
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Vi har sett på mange hus, men enten har de ikke nok soverom eller er de for dyre. Vi har ikke såå mye å legge i, spesielt mtp at barnehage og SFO utgifter kunne ha rukket til et huslån til.

Gammel 24-08-09, 12:40   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Huset må jo styles litt mer stilig, men bra tomt og sentralt:
Beliggenhet:

Eiendommen ligger i blindvei i et meget barnevennlig villaområde Haugamyra i Klæbu. Eiendommen ligger på en stor eiendomstomt med gode solforhold. Lekeplasser og fotballbane ligger i umiddelbar nærhet, og det er kort veg til Sørborgenbarne - og ungdomsskole m/idrettshall. Alle servicefunksjoner er å finne i Klæbu sentrum så som butikker, svømmehall, bibliotek, helse- og treningssenter, flere barnehager, bank, legekontor, kafé mv. Det er kort vei til Vassfjellet Skisenter, til Nidelven med fiskemuligheter og flott helårs turterreng med lysløyper.

http://www.finn.no/finn/realestate/o...bac-xFUL245330

eller denne, veeldig stor tomt da.
http://www.finn.no/finn/realestate/o...bac-xFUL245330

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:40   #29
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Link til noen hus i nærheten i hvert fall. Skal se om jeg klarer å finne de tomtene.

http://www.finn.no/finn/realestate/o...=17987555&sid=
http://www.finn.no/finn/realestate/o...=17687140&sid=
http://www.finn.no/finn/realestate/o...=17603285&sid=
http://www.finn.no/finn/realestate/o...=14833972&sid=

Gammel 24-08-09, 12:42   #30
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet fra Trondheim til bøgda da jeg var 13. Kultursjokket var så stort, at jeg kunne like gjerne ha flyttet til Bombay. Så skal dere flytte, så gjør det NÅ mens guttene fortsatt er små. Jeg klarte aldri å tilpasse meg bøgdekulturen. Den kan til tider være rimelig snever: korps, 4H, håndball og skiskyting. Og er man innflytter, så er man det selv etter 25 år på stedet.

MEN - noen ganger tenker jeg at jeg kunne bodd staselig hadde jeg flyttet til der mamma bor, f.eks. Hatt hus og hage og fin utsikt til det samme som den trange leiligheta vår koster. Så jeg forstår veldig godt at det frister.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:43   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har flyttet fra Oslo og ut på landet. Har ikke angret et sekund, enda vi har bodd i byen hele livet begge to. Herfra tar det 30 minutter til sentrum med bil, så vi har jo også den muligheten. Samtidig kan barna leke fritt rundt, grei avstand til skolen og mange lekekamerater i nærheten. Jeg tenker at alt har sin tid, nå passer dette oss best, når barna har flyttet vil vi kanskje bo mer sentralt igjen. Selv om det virker som en helt fjern tanke nå.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:44   #32
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsomt, jeg ser ikke på noen av de linkene overfor som "landet". :herdet:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:45   #33
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

MissS: Jeg finner ikke tomtene på nett. Har bare sett at det står svært skilt der tomtene er - rett ved Nypansletta, der flere av husene jeg linket til over, ligger.

Gammel 24-08-09, 12:47   #34
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Morsomt, jeg ser ikke på noen av de linkene overfor som "landet". :herdet:

Hvis du ser på områdene rundt, er det "landet" i min bok. Her er det kornåkre så langt øyet kan se, hester, kyr og traktorer. Men området ligger i et område i vekst, og de siste åra har enkelte områder blitt omregulert. Så om en 20 års tid er det kanskje lengre mellom hestene, grisefjøsene og kornåkrene og tetter mellom boligfeltene.

Gammel 24-08-09, 12:47   #35
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Der ble det mye "område".

Gammel 24-08-09, 12:49   #36
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det også litt landet

Gammel 24-08-09, 13:29   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg skulle ha flytta på "Landet" og likevel vært nært byen, så har jeg helt klart valgt Byneset.

http://www.finn.no/finn/realestate/o...gcbmRiel170563

Ellers så er Stadsbydg kurrant, men da blir det jo den evinnelige ferja da. Søstra mi bor der (på et småbruk langt oppi urenluren) De trives virkelig godt.

http://www.finn.no/finn/realestate/o...=null&tot=null

Klæbu er ikke bøgda da, så sånn sett kan jo det være greit for en byfis...

Gammel 24-08-09, 13:38   #38
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Takk for mange gode tips! gleder meg til å vise dette til mannen!

Gammel 24-08-09, 13:42   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.finn.no/finn/realestate/o...e=18539871&sid=

Fannrem. Mest for at huset var så sjarmigt..

Gammel 24-08-09, 13:51   #40
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Vi flyttet fra byen til landet for ca 3 år siden, og vi angrer ikke i det hele tatt. Det er litt dumt at ungene ikke har lekekamerater i gangavstand, så det blir en del kjøring på oss. To biler må vi ha, men vi sparer jo busspenger - det er totalt uaktuelt med månedskort, ja. Fordelen er stor tomt, masse boltreplass for guttene både inne og ute. Samtidig bor vi 45 min kjøring unna Bergen sentrum, så vi får med oss det vi vil av kulturtilbud.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.