|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?
Mens jeg valgte å flytte fra byen og tilbake til Scarlett-landet (og vel så det) og synes det er helt OK inntil videre. Vi flytter tilbake til byn sentrum når ungene har flyttet ut. Tror vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi trodde vi hadde kjørt feil da asfaltveien forsvant.
![]() |
![]() |
#23 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Er Klæbu for langt? :ikkekjent:
![]() |
#24 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Klæbu må jo være kjempefint, MissS! Eller her vi bor (tomter lagt ut for salg nå nettopp, 700 meter fra skolen, like ved barnehagen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Jeg er oppvokst 'på landet'. 10-12 min fra Stavanger sentrum med bil, men virkelig på landet følelse. Det var kjempedeilig med stor tomt, men det var ulemper med lang skolevei, lang vei til venner, lang vei til fritidsaktiviteter, lite unger i nærheten, dårlig busstilbud osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Like blid!
Har du link?
![]() |
![]() |
#27 |
Like blid!
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Vi har sett på mange hus, men enten har de ikke nok soverom eller er de for dyre. Vi har ikke såå mye å legge i, spesielt mtp at barnehage og SFO utgifter kunne ha rukket til et huslån til.
![]() |
![]() |
#28 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Huset må jo styles litt mer stilig, men bra tomt og sentralt:
![]() |
#29 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Link til noen hus i nærheten i hvert fall. Skal se om jeg klarer å finne de tomtene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Jeg flyttet fra Trondheim til bøgda da jeg var 13. Kultursjokket var så stort, at jeg kunne like gjerne ha flyttet til Bombay. Så skal dere flytte, så gjør det NÅ mens guttene fortsatt er små. Jeg klarte aldri å tilpasse meg bøgdekulturen. Den kan til tider være rimelig snever: korps, 4H, håndball og skiskyting. Og er man innflytter, så er man det selv etter 25 år på stedet.
![]() |
#31 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Vi har flyttet fra Oslo og ut på landet. Har ikke angret et sekund, enda vi har bodd i byen hele livet begge to. Herfra tar det 30 minutter til sentrum med bil, så vi har jo også den muligheten. Samtidig kan barna leke fritt rundt, grei avstand til skolen og mange lekekamerater i nærheten. Jeg tenker at alt har sin tid, nå passer dette oss best, når barna har flyttet vil vi kanskje bo mer sentralt igjen. Selv om det virker som en helt fjern tanke nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Morsomt, jeg ser ikke på noen av de linkene overfor som "landet".
![]() |
#33 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?MissS: Jeg finner ikke tomtene på nett. Har bare sett at det står svært skilt der tomtene er - rett ved Nypansletta, der flere av husene jeg linket til over, ligger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
i tåkeheimen
|
Hvis du ser på områdene rundt, er det "landet" i min bok. Her er det kornåkre så langt øyet kan se, hester, kyr og traktorer. Men området ligger i et område i vekst, og de siste åra har enkelte områder blitt omregulert. Så om en 20 års tid er det kanskje lengre mellom hestene, grisefjøsene og kornåkrene og tetter mellom boligfeltene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Her er det også litt landet
![]() |
#37 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Om jeg skulle ha flytta på "Landet" og likevel vært nært byen, så har jeg helt klart valgt Byneset.
![]() |
#38 |
Like blid!
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Takk for mange gode tips! gleder meg til å vise dette til mannen!
![]() |
![]() |
#39 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?http://www.finn.no/finn/realestate/o...e=18539871&sid=
![]() |
#40 |
Stiv
|
![]() Sv: Er det noen som har flyttet fra byen til landet og trives?Vi flyttet fra byen til landet for ca 3 år siden, og vi angrer ikke i det hele tatt. Det er litt dumt at ungene ikke har lekekamerater i gangavstand, så det blir en del kjøring på oss. To biler må vi ha, men vi sparer jo busspenger - det er totalt uaktuelt med månedskort, ja.
![]() |
![]() |
|
|