|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenFine tråden.
|
|
|
#4 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenNår døra er ren: Gå over med Rain-X (Prelle, vindusimpregnering, ...) beregnet på bilruter. Da preller vannet av, og man rengjør enkelt med varmt vann og nal. Fås på bensinstasjoner, bilrekvisitabutikker, Biltema. En liten flaske varer i all evighet.
|
|
|
#5 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenÅh. En mann i en rengjøringstråd
|
|
|
#6 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenHar hatt akkurat samme problem med dusjdøra vår, og har prøvd alt! Men så kom svigermor (nemlig) å foreslo vanlig jif og en sånn svamp med en skureside (skjønner?) Rent som bare det! Lykke til |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjen*lese og lære* dårlig lys funker ikke lenger, det er liksom en liten skygge nederst.... som rett og slett bare ikke blir borte... VANLIG jof og skuresvamp altså? For jifspray og skuresvamp har åpenbart ikke gjort nytten... Muligens fordi jeg sliter med å få skylle av da, dusjslangen når ikke egentlig bort... (Ja, vi har en uforholdsmessig stor dusj, sånnsett)
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenJeg bruker sånn JIF som selges sammen med vindusvaskesettet. Altså liten flaske som inneholder salmiakk. Funker flotters. |
|
|
|
#9 |
|
Glad
|
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenJeg har i andre rengjøringstråder skrytt av en grønn, svamplignende sak med utskiftbare kluter som festes på. Den er fra Johnsons, og jeg kjøpte min på Rema. Dusjdøra mi blir gullende ren.
|
|
|
#10 |
|
Peppy!
|
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjen
Ah! Det var akkurat den jeg skulle inn og tipse om nå. Helt genial. De klutene kan brukes på vasken, flisene, dusjdørene, do, osv. Du bare klistrer på en klut, skyller den i vann og skurer. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjen
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenZalo og god gammeldags skurekost funker også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenEn ting som kan være greit for å forebygge er å spraye kalkfjerner i dusjen en gang i blant. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenHer var der mange gode tips å prøve.... kanskje min dusj også endelig kan bli blank og fin |
|
|
|
|
|
#20 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Rengjøring av glassdør i dusjenJeg har problem med å få striper med såpe av og av alle ting bruker jeg isskrape for å få dette bort.
|
|
![]() |
|
|