Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Kaster du barnehageklær som er nyvaskede men fremdeles flekkete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kaster du barnehageklær som er nyvaskede men fremdeles flekkete?
Ja. Bor i byen 38 17,84%
Nei. Bor i byen 117 54,93%
Ja. Bor på landet 14 6,57%
Nei. Bor på landet 44 20,66%
Deltakere: 213. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 12:46   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off; Kaster du barnehageklær som er nyvaskede men fremdeles flekkete?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg har også flekkete og ustrøkne barn. Fulle av bøter er de også. Og jeg kan ikke huske å ha bløtlagt noe de siste fem år. Kall meg gjerne en dårlig mor.

Jeg bor i en småby og har vokst opp på bygda. Full av flekker, hull og bøter. Klærne mine da jeg vokste opp altså. Ikke bygda (så vidt jeg kan huske).

Jeg har en bil full av bøter. Kanskje flekkfjerningsspray eller zalo virker?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 12:50   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har en bil full av bøter. Kanskje flekkfjerningsspray eller zalo virker?

Du glemte å kalle meg en dårlig mor!

Bilen kan du bløtlegge.

Gammel 31-08-09, 13:45   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg har også flekkete og ustrøkne barn. Fulle av bøter er de også. Og jeg kan ikke huske å ha bløtlagt noe de siste fem år.

Men bøtlagt, derimot...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:06   #4
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg kaster ikke et plagg om det får en flekk eller to. Jeg ville ikke brukt et flekkete plagg på jobb, men sender snuppa i barnehagen med flekk uten skrupler. Mest sannsynlig er eventuelle flekker allerede kamuflert av frokosten.

Gammel 31-08-09, 07:52   #5
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg kaster ikke et plagg om det får en flekk eller to. Jeg ville ikke brukt et flekkete plagg på jobb, men sender snuppa i barnehagen med flekk uten skrupler. Mest sannsynlig er eventuelle flekker allerede kamuflert av frokosten.

Veldig enig, barn trenger da ikke se ut som i blenda reklamen heller.

Gammel 30-08-09, 23:09   #6
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kaster ikke flekkete klær og synes absolutt ikke det gjør noe å sende barna i barnehagen med rene klær med en flekk eller to på. Bor i byen

Gammel 30-08-09, 23:20   #7
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Bor veldig bynært, men kanskje langt nok unna likevel? For det hender at jeg kaster klær, men det har kanskje skjedd 2 ganger i året, og når jeg tenker meg om er det klær som mannen har vasket slik at det har fått artige farger.
Flekker får jeg stort sett bort. Ulltøy med flekker kaster jeg ikke, det brukes
(har jo ofte noe annet utenpå) og gis deretter bort.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:20   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra hypotese! Det kunne ikke falle meg inn å kaste barnehagetøy med litt flekker, det får være måte på til overforbruk. Bor i byen og gasser meg selvsagt i kultur daglig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 09:02   #9
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Bra hypotese! Det kunne ikke falle meg inn å kaste barnehagetøy med litt flekker, det får være måte på til overforbruk. Bor i byen og gasser meg selvsagt i kultur daglig.

Denne kan jeg signere. kanskje med en moderasjon av siste utsagn til "flere ganger i uka".

Jeg er faktisk litt overrasket over at så mange betrakter flekker på rene barneklær som problematisk. Det bryr jo ikke ungene seg om, hvorfor skulle vi?

Gammel 31-08-09, 09:06   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar forbehold om tranflekker da. De luktet så forferdelig at klærne ble helt ubrukelige. Og alt annet som evt. havnet i tørketrommelen sammen med tranflekk-klærne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 09:12   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Samme her. Selv om jeg nok ikke gasser meg like mye som Glitter.
Jeg kan sågar melde om at Kløver har hvit pyntekjole med flekker på, foran på brystet! Flekkene er dog i samme farge som sommerfugl-mønsteret, så de er ikke så fremtredende synes jeg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 09:27   #12
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en snuppe som ikke er i stand til å holde seg ren i mer enn 5 minutter, og har gitt opp prosjektet. Tror ikke hun hadde mange klær i bhg uten flekker de årene hun gikk der, og helt nye klær hadde hun bare et par ganger der før jeg lærte at ikke alle tusjer/maling/matvarer er mulig å få bort i vask uansett om man spruter på vanish før og attpåtil har pulvervanish i maskinen.
Dessuten, det var mye mindre klær som forsvant i bhg da vi sluttet å ta med de pene klærne dit.
Og ok, et hull i klærne som ikke egentlig har noe å si for bruksområdet eller er til ulempe har vel ingen dødd av?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:25   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten kastet en ullbody med tranflekker. Det luktet verre for hvert triks jeg prøvde. :gulp:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:37   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Bor i byen. Kaster ikke barnehageklær med flekker på. Svigerinnen min bor på landet og kaster alt som har antydning til nupper/flekker/slitasje- så jeg tror hypotesen din har noe for seg.
Hun stryker også alle klærne til nevøene mine- også en rural skikk, tror jeg

Vi har i grunnen ikke vært plaget mye med flekker som ikke går bort, men de få gangene det har oppstått har jeg ikke kastet de, nei. De er jo perfekte som skiftetøy som kan ligge i barnehagen

Gammel 30-08-09, 23:42   #15
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg snart kvalifiserer til å ha noe ala denne signaturen.
Jeg både innrømmer og forstår at jeg er smågal, men lykkelig.

Distriktskvinne, lykkelige eier av vaskerom med plass til fire bløtleggingsbøtter, og stryker selvfølgelig alle bukser.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 00:49   #16
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Bor på bygda og er flink med ikke å kaste.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 08:54   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor i en bitteliten by på landet - men tror jeg er urban hodet ettersom jeg kommer fra og lengter hjem til byen.

Jeg er ikke flink til å passe på å fjerne flekker på riktig måte. Flekkete klær får ungene bruke hjemme og som byttetøy i barnehagen. Det er ikke snakk om å kaste en ellers brukbar genser eller bukse - men jeg er litt nøye på når den brukes.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 10:58   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bor i byen og det har ikke falt meg inn å kaste barnehageklær med et par flekker på. Det er vel heller sånn at ikke-barnehage-klær blir barnehagelklær om de får flekker. Reparerer hull gjør jeg også.

Gammel 31-08-09, 21:21   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Stemte "Ja. Bor i byen", men det kommer selvsagt helt an på flekkene og omfanget av dem.

Gammel 31-08-09, 21:31   #20
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Tja, det kommer an på flekken. Er det store, stygge flekker så legges plagget gjerne nederst i kleshaugen og kastes når det er for lite. Små flekker bryr jeg meg ikke om.

Jeg arver klær og kaster arveklær som er flekkete. Det vet hun jeg arver fra og hun syns det er helt greit. Jeg bruker det ikke til ungen uansett og da ser jeg ikke poenget med at det skal ta opp plass. Ull og dresser er unntak, har ingen problem med at det er flekker på slike plagg.

Jeg bor i en mellomstor by.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.