Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - savner du mannen etter en uke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Savner du din mann etter en ukes fravær?
Ja, det kjennes skikkelig godt og jeg liker det slettes ikke 62 29,81%
Ja...til en viss grad, men jeg overlever fint 94 45,19%
Nei, det ville være å ta hardt i. Jeg savner han ikke. 19 9,13%
Nei, overhodet ikke. Jeg syns egentiden er deilig 25 12,02%
Jeg har ingen mann/er mann 8 3,85%
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 14:03   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - savner du mannen etter en uke?

Jeg har ingen mann, men savner hvemsomhelst mann etter en uke. :tøs:

Øh, det var kanskje ikke det du spurte om.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:04   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner ham når han borte en kveld bare, jeg. Og det har jeg drevet med i over 17 år, så det er ikke snakk om nyforelskelse heller.

Det er pinlig å innrømme det, men ungene savner jeg knapt etter en uke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:08   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke etter en uke.
Jeg er så vant til å være mye borte fra samboeren min at en uke er ingenting for meg(eller oss).
Vi hadde avstandsforhold de første tre årene vi var sammen (han bodde i utlandet) og etter det har han jobbet utenbys og vært i kystvakten som vernepliktig lege. I tillegg til at han er mye borte i sin vanlige jobb også pga. vakter og overtid.
Tre,fire uker derimot, da blir savnet stort.

Lillemannen savner jeg etter noen timer, men enn så lenge er jeg utrolig dårlig trent på den biten. Håper at jeg skal takle å reise fra ham en langhelg eller så om ikke så alt for lenge. Fint å kunne ha den muligheten uten at turen, eller jeg, bli oppspist av savn og dårlig samvittighet.

Gammel 31-08-09, 14:10   #24
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Mann og barn var på ferie uten meg i 10 dager i sommer. Det var sånn ca 7 dager for mye. De siste dagene var jeg helt på felgen, og jeg savnet nok han enda mer enn lille. Jeg stortrives en helg alene, men noe mer enn det synes jeg ikke noe om.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:13   #25
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner ham om han jobber overtid en dag... Jeg kan ikke se for meg at han skulle vært borte en uke...

Gammel 31-08-09, 14:15   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke huske at vi har vært borte fra hverandre såpass lenge i moderne tid, og er usikker på hva jeg skal svare. Tror kanskje at savnet hadde satt inn først etter mer enn ei uke. Og så er det vanskelig å skille mellom savnet av mannen og strevet med å ha barna alene, selv om jeg ser at det er presisert i hovedinnlegget. Egentid finnes jo ikke uansett nå når vi har barn.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:22   #27
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg savner ikke ungene heller før det er gått noen uker.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:22   #28
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Mann og barn var på ferie uten meg i fem dager i sommer. Det var veldig rart å være borte fra lillesøster (da drøye året) så lenge, men bortsett fra det hadde jeg det helt supert. Han derimot, savnet meg noe fryktelig, særlig under trassanfall og tidlige morgener.

Så svaret er at egentid er så digg at jeg ikke ville vurdert å kaste den bort på å savne mannen. Jeg blir bedre på å ikke savne barn etterhvert som de vokser til også.

Gammel 31-08-09, 14:23   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da Exbo og jeg var sammen savnet jeg det å sove sammen med noen lenge før det hadde gått en uke, men savnet ikke direkte han.
Jeg er litt i overkant avhengig av å ha hudkontakt med noen før jeg sovner og høre noen puste iløpet av natten.

Gammel 31-08-09, 14:30   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke vært fra hverandre så lenge som en uke siden, tja, siden jeg flyttet til Oslo noen måneder før ham i 1995 - men jeg kan jo ekstrapolere litt ut fra det å være alene noen dager. Jeg ville ikke savne ham sånn at jeg gråter og synes synd på meg selv etter en uke, nei, men jeg ville savne ham i den forstand at jeg syntes han skulle komme hjem snart, og at jeg gledet meg til å se ham igjen. Jeg gleder meg jo til han kommer hjem når han har vært borte i to dager også, men da har jeg ikke rukket å egentlig savne ham. Jeg trives veldig godt med å være hjemme alene, det er ikke noe trist eller "skummelt" ved situasjonen, og det er heller ikke spesielt slitsomt å være alene med Poden, så den eneste grunnen til at jeg ønsker mannen hjem igjen, er at jeg liker å ha ham her.

Gammel 31-08-09, 14:37   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var litt usikker og delt på hva jeg skulle svare.

Mannen min reiser mye i jobbsammenheng så vi er fra hverandre en uke titt og ofte. Og helt ærlig syns jeg det er deilig med litt tid fra hverandre, samtidig som jeg kjenner at jeg også savner han litt mot slutten av uka.

Jeg landet til slutt på Ja, til en viss grad men jeg overlever fint.

Tilværelsen som alenemamma disse dagene er uansett ikke noe problem da guttene er så store, eneste kan være at logistikken ikke alltid går opp med møter, treninger, kamper etc.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:16   #32
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har han jeg liker aller best å snakke med, så i løpet av én uke er det mange ganger jeg ville tenkt at han gjerne skulle vært her. Så ja, jeg ville nok savnet ham, men klart meg helt fint.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:21   #33
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg savner han grenseløst når han er borte en uke, selv om det skjer både titt og ofte. Han reiser en del i jobben, men jeg blir aldri helt vant til det. Jeg gråter meg ikke i søvn jeg heller, da..

Gammel 31-08-09, 15:27   #34
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nei, er vane med nordsjøarbeidere.
Godt når de kommer hjem, og godt når de reiser.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:43   #35
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Stemte nei, men sannheten er jo at det varierer litt.
Mannen reiser endel. I snitt en uke i mnd. Vant til å være uten han i perioder.

De periodene der han reiser mye og ofte savner jeg han.
Spesiellt det selskapet om kvelden.

Gammel 31-08-09, 16:00   #36
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Av og til er det deilig å være "alenemor", men jeg savner alltid mannen når det har gått noen dager og ihvertfall etter ei uke.

Hvis jeg er bortreist har jeg ikke noe problemer med å sove alene, men hjemme synes jeg det er fryktelig stusselig å legge meg alene i dobbeltsenga.

Gammel 31-08-09, 16:05   #37
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Savner han masse når han er borte jeg.
Kan være snakk om bare en natt og det. Jeg er litt puslete slik.

Sør reiste han mye med jobben. EN uke i måneden ca, og jeg syns det var helt forferdelig. Følte meg veldig alene uten han der på kveldene, og savnet noen å snakke med.
Nå reiser han ikke så mye lenger, og det syns jeg er godt.

Jeg er nok litt avhengig av han.

Gammel 31-08-09, 16:18   #38
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

For å si det sånn: Mannen (i permisjon) fabler om å ta med seg sønnen og reise hjem på ferie en uke før meg i jula. Jeg har allerede begynt å grue meg.

Vi var borte fra hverandre i halvannen uke for 3,5 år siden. Vi husker det godt fortsatt, begge to.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 16:27   #39
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 16:29   #40
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Ja ville savnet han, men absolutt overlevd.
Vi har ikke vært så mye borte fra hverandre da. Ikke
sammenhengende 1 uke i alle fall.
Han har riktig nok jobbet mye og bare kommet hjem for å
sove.
Føler da at alt kommer på meg, jeg blir sliten og da savner jeg han.

Hadde det bare vært meg hjemme der i mot hadde det gått helt fint.
Ungene hadde det vært værre med, litt vanskelig å være lenge
borte fra dem.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.