Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 11:19   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påkledning i barnehagen, jeg har ingen kontroll!!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette har jeg forsket på i den tiden der.
Eneste mulige løsning:
Fjern alle valgmuligheter. Lever barnet med kun én mulighet for utebekledning og forlang at den brukes. Det medfører at man må følge med på været og styre og lever og hente litt, men det er verdt det. Det er ikke noe ok for en liten tass å subbe rundt i goretexdress med regntøy utenpå en hel dag. :erfart:

Er det ikke dette som er gjort da? Slik jeg har forstått har det blitt gitt klar beskjed om hva som skal brukes, men de låner klær av andre?

Jeg hadde blitt mektig irritert og gått til styrer.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:21   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mor til ett stykk barn som elsker regnbuksa si..Den er god og vid og sikkert helt super å skli med....Så her er det ikke barnehagen, men gutten som er tema. Forøvrig synes jeg ikke gore-texsko kan måles med støvler bestandig. De tar inn vann helt øverst, tross alt. (og er jo ganske lave)

Gammel 02-09-09, 11:23   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Forøvrig synes jeg ikke gore-texsko kan måles med støvler bestandig. De tar inn vann helt øverst, tross alt. (og er jo ganske lave)

Det er forskjell på gore-tex-sko. Våre er like høye eller høyere som støvler, har ingen snøring/borrelås og har vannavvisende snølås øverst.

Prototypen har heldigvis lært å si: "Nei, jeg har ikke cherrox, men disse er bedre enn cherrox."

Gammel 02-09-09, 14:48   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Prototypen har heldigvis lært å si: "Nei, jeg har ikke cherrox, men disse er bedre enn cherrox."

Nei, når det er snakk om vintertid og varme sko, så blir det noe annet. Jeg har ikke hatt cherrox ennå - det er støvler til pøsregn og søledambading og goretex fra seinhøsten og til tidlivåren. Opplever ikke at barnehagen gjør seg vanskelig der altså.

Gammel 02-09-09, 16:36   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forskjell på gore-tex-sko. Våre er like høye eller høyere som støvler, har ingen snøring/borrelås og har vannavvisende snølås øverst.

Hva heter de og hvor får man kjøpt de?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:21   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Er det ikke dette som er gjort da? Slik jeg har forstått har det blitt gitt klar beskjed om hva som skal brukes, men de låner klær av andre?

Jeg forsto det som at HI hadde en regnjakke og at når den var våt så tok de den likevel på eller lånte regnjakke av et annet barn i stedet for å hente frem goretex-jakken?

Gammel 02-09-09, 11:07   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Min løsning genererer en del syt fra barnehagen over at ungen ikke har skift da. Det igjen løses ved at man sier at om han blir våt eller kald så ring meg og jeg skal ta meg fri fra jobben og hente ham. (Det skjer jo ikke.)

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:14   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Puh, igjen kan jeg konstantere at barnehagen vår har oppegående ansatte som klarer å velge i det jeg har av tøy til barna mine :-)

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:16   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg kjører samme linje som smilefjes. Vi fjerner valgmuligheter slik at personalet skal slippe å tenke/vurdere for mye. Både for å få det som vi vil og rent prinsipielt - jeg synes det er mye å forvente at hvert eneste barn i barnehagen skal ha en egen bruksanvisning.

Gammel 02-09-09, 12:49   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjører samme linje som smilefjes. Vi fjerner valgmuligheter slik at personalet skal slippe å tenke/vurdere for mye. Både for å få det som vi vil og rent prinsipielt - jeg synes det er mye å forvente at hvert eneste barn i barnehagen skal ha en egen bruksanvisning.

Det samme gjør vi og det fungerer sammen med samtalen jeg hadde med barnehagen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 23:00   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Signerer!
Vi har f.eks. bare regnbukse og vindtett fleecejakke hengende i bhg. i tillegg til vår/høstdressen fra Ticket. Da kan de ikke velge å henge på ham regntøyet om det er vått og surt ute. Regnbuksen kan m.a.o. bare brukes de dagene det er fuktig, men fint ute De har forresten aldri klaget på utvalget- heller tvert om.
Samme gjelder for vinterklærne.

Som regel informerer jeg om "egenskapene" når han har noe nytt (f.eks. om nye sko og til hvilket bruk), men det er jo ikke alltid de husker det. Det med gore texsko V.S. støvler/kamik har de skjønt nå og jeg har fått mye skryt for de "lure joggeskoene" poden har

Gammel 02-09-09, 11:20   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Veronal - det er et poeng. De som jobber i barnehagen ser "Innmari mange dresser i mange farger". Noen av dem er skikkelige dresser som tåler å brukes som regntøy - noen av dem ikke og de vet ikke forskjell. Dermed setter de på gummitøy som er ca gummitøy uansett fabrikat. Er det ikke noen valgmulighet der så vet de at der skal det som er der tas på.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:58   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Veronal - det er et poeng. De som jobber i barnehagen ser "Innmari mange dresser i mange farger". Noen av dem er skikkelige dresser som tåler å brukes som regntøy - noen av dem ikke og de vet ikke forskjell. Dermed setter de på gummitøy som er ca gummitøy uansett fabrikat. Er det ikke noen valgmulighet der så vet de at der skal det som er der tas på.

Det er helt klart et poeng, SF og Veronal har her. Kanskje man kan merke klærne utenpå, om de er vantette? Med sånne klistrelapper man ellers bruker til navnemerking? "VANNTETT" kan det stå på dressen, for eksempel, oppe ved hetta eller noe.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:55   #14
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sliter med det samme i vår barnehage. Har en vårdress som er bortimot vanntett som hun har hatt siden tidlig i vår, den henger nesten ubrukt på knaggen sin. Skjønner ikke helt hvorfor de alltid skal ha regnklær??? Det er greit når det plaskregner ute, men når det bare er litt vått på bakken så er jo dressen mye bedre, den puster er vind og vanntett. Ga beskjed i går om at jeg helst ser hun bruker vårdressen så sant det ikke høljregner, de sa at de skulle gjøre det, men jeg er spent på hva hun har på seg i dag...Jeg bruker veldig mye penger på skikkelige klær til ungene, derfor forventer jeg at barnehagen er flinke til å ta dem på også.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:57   #15
Left
Passiv

Standard

Jeg hadde nok blitt litt kvass, og vist med v e l d i g r o l i g s t e m m e, at
h a n
s k a l
h a
p å
s e g
D E T T E
n å r
d e t
r e g n e r!!

og vist fysisk hva jeg mente.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:58   #16
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg hadde nok blitt litt kvass, og vist med v e l d i g r o l i g s t e m m e, at
h a n
s k a l
h a
p å
s e g
D E T T E
n å r
d e t
r e g n e r!!
og vist fysisk hva jeg mente.

Been there. Det funker.

Gammel 02-09-09, 13:06   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

I barnehagen vår hører de på hva vi sier. Det er forståelig at noe kan glemmes eller at ikke alle får vite alt, så da har jeg tapet opp en lapp på plassen til barnet. Vi ønsker det sånn og sånn.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 13:20   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er helt klart et poeng, SF og Veronal har her. Kanskje man kan merke klærne utenpå, om de er vantette? Med sånne klistrelapper man ellers bruker til navnemerking? "VANNTETT" kan det stå på dressen, for eksempel, oppe ved hetta eller noe.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

I barnehagen vår hører de på hva vi sier. Det er forståelig at noe kan glemmes eller at ikke alle får vite alt, så da har jeg tapet opp en lapp på plassen til barnet. Vi ønsker det sånn og sånn.

Det er jo et poeng at barnehageansatte ikke kan være orientert om alle merker og typer klær, og heller ikke på en avdeling med mange barn kan klare å huske alle beskjeder. Dette med enten å merke klærne eller henge opp lapp på plassen til barnet kan jo være en idè om man ser at de ikke klarer å følge de instruksjonene de får. Og som Veronal skriver over her - fjerne alle valgmuligheter. Men hvis de benytter lånetøy da er vi jo like langt...

Vi har opplevd at de har tatt den nesten nye reimatecdressen og satt regnbuksa utenpå "for å være sikker" - og da er poenget med reimatecen borte altså. Derfor har vi eliminert muligheten, og fjernet regnbuksa.

Gammel 02-09-09, 13:48   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får man tak i dette Nanook-tøyet, og hva koster det? :interessert:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 13:58   #20
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvor får man tak i dette Nanook-tøyet, og hva koster det? :interessert:

Det selges hos Junior Barneklær og kan også bestilles hos Norrbaggen.

Jakka koster 965 kroner.

Buksa koster 865 kroner.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.