Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvis du skulle bygd et hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 09:33   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Hvis du skulle bygd et hus

Karakter fra Systemhus

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 09:45   #22
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får ihvertfall utrolig lyst til å bygge hus når jeg ser denne tråden!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:17   #23
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Jeg får ihvertfall utrolig lyst til å bygge hus når jeg ser denne tråden!

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:31   #24
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Aah.. Det skulle vært et arkitekttegnet, moderne funkishus, med mye glass, stål, betong og grånet lerk..

Litt sånn, men noe mindre lerk:

Gammel 07-09-09, 10:31   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det får jeg også, men jeg er litt annerledes i smaken enn mange andre, siden jeg ikke liker "funkis"/moderne.

MegaMie: hva med planløsningen i nexus er det du ikke liker da? Det har nemlig det aller meste jeg vil ha... (Jeg har liksom opparbeidet meg en del sånne ideer... tre soverom oppe, så vi kan ligge i samme etasje som ungene, men et nede så vi kan la ungene overta oppe når de blir gamle nok til å sove i en annen etasje enn meg (hvilket er fortsatt noen år til) og toalett rett innenfor inngangen til "skitne sandkasseunger", og eget vaskerom, etc...)

Gammel 07-09-09, 10:56   #26
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ett plans hus er drømmen min, noe ala dette

Gammel 07-09-09, 11:12   #27
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dovregubben fra âlvsbyhus

HVORFOR syntes aldri bildene mine?
Ser bare røde kryss selv.. ser andre dem?

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 11:14   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på linje med Sjugger og Marikken. Likte også det MegaMie viste.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 11:19   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muligens noe slikt som dette i fasong, men med betong og sibirsk lerk.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 11:20   #30
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

Dovregubben fra âlvsbyhus

HVORFOR syntes aldri bildene mine?
Ser bare røde kryss selv.. ser andre dem?

Røde kryss ja. det er noe med kodene du legger inn, la det begynne med www i stedet for den tallrekka, så funker det. Fiksa for deg i sitatet

Gammel 07-09-09, 11:24   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å bygge hus selv, er liksom ikke noe man går rundt og planlegger når man skal bo sentralt i Trondheim, men hvis jeg hadde hatt en tomt tilgjengelig, så er det i alle fall 100 % sikkert at jeg skulle hatt en arkitekt til å tegne huset for meg og ikke valgt noe fra en katalog.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 11:26   #32
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg titter i alle fall i kataloger mens jeg drømmer, så får vi se om det blir tegnet, eller antakelig litt endringer på et kataloghus, om det noengang blir noe av... Der jeg kan tenke meg å bo er bygging høyst aktuelt som muliget, det er bare det at det koster...

Gammel 07-09-09, 11:43   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Noe sånt. Moderne designerhus.

Spesielt lekkert med de utelysene da. Hvor fant du dette?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 11:55   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker forøvrig nivåforskjeller inne i huset, f.eks to trapper ned til en tv-stue, eller noen trappetrinn opp til hems. Planløsningen skal være romslig og funksjonell, men samtidig litt spennende. Jeg burde nok tegne mitt eget hus/ha arkitekt, så det blir akkurat sånn jeg vil ha det.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 07-09-09, 11:57   #35
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ellers skal jeg ha et lite "basseng" på taket hvor regnvann samles, og deretter sendes utfor taket som et vannfall over ett av de store vinduene.

Også ønsker jeg meg et basseng, med undervannsvindu inn mot kjellerstuen, med lys, sånn at det kommer et spennende blått lys inn. Et lite vannkunstverk, liksom..

Sånn:

Gammel 07-09-09, 12:00   #36
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg liker forøvrig nivåforskjeller inne i huset, f.eks to trapper ned til en tv-stue, eller noen trappetrinn opp til hems. Planløsningen skal være romslig og funksjonell, men samtidig litt spennende. Jeg burde nok tegne mitt eget hus/ha arkitekt, så det blir akkurat sånn jeg vil ha det.

Noe slikt kan være stilig, men samtidig ugunstig i vår fase av livet... med en ettåring, og håp om flere i de kommende årene...

Gammel 07-09-09, 12:01   #37
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Salt:Jeg kjenner vannskadene på gikta nå, altså.

Gammel 07-09-09, 12:03   #38
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Salt:Jeg kjenner vannskadene på gikta nå, altså.

Hihi, må jo gjøres ORDENTLIG, da..

Gammel 07-09-09, 12:04   #39
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker dill-dall, søyler, og snirkler. Maksimalisme.

Skal vi se om vi finner noe:

Aurora - Systemhus

eller noe i mer i sveitserstil

Jeg er nok ikke typen til å drive med husbygging selv (utålmodig og lite interessert i å gjøre noe selv), men kjenner at behovet for enebolig stiger noe voldsomt. Trodde ikke jeg var sååå opptatt av sånt.
Et hus med hage, 4 soverom, kontor, vaskerom, et par bad og stooor stue ville vært topp. Gjerne i nabolag med mange barn, men også med beliggenhet litt i fred.
Får ønske meg til jul.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 12:08   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Noe slikt kan være stilig, men samtidig ugunstig i vår fase av livet... med en ettåring, og håp om flere i de kommende årene...

Ja, det kan det være, men hvis det er litt fram i tid med husbygging, så er dere kanskje over den aller minste småbarnstiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.