Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Blanke ark

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-09, 21:24   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Blanke ark

På TVNorge nå. Noen som skal se? Jeg er litt spent på vinklingen merker jeg.

Gammel 06-09-09, 21:26   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blanke ark

Jeg skal se.

Gammel 06-09-09, 21:27   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal definitivt se.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:28   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:30   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel inga hemmelegheit at tilpassa opplæring og tid til å sjå enkelteleven vil gjere underverk for elevar med lærevanskar. Eg håper berre at politikarane tek seg tid til å sjå på.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 21:39   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser. Veldig spent.

Gammel 06-09-09, 21:40   #7
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det er vel inga hemmelegheit at tilpassa opplæring og tid til å sjå enkelteleven vil gjere underverk for elevar med lærevanskar. Eg håper berre at politikarane tek seg tid til å sjå på.

Men jeg håper jo også at programmet ikke ender med at alle sier "jøss, så greit det var da, at ikke lærerne kan klare DET". Det er vel neppe sånn at ikke noe tilpasning er forsøkt med disse elevene før. Jeg innrømmer jeg er litt skeptisk til sånne "demonstrasjoner" av hvor enkelt ting kan gjøres i løpet av 6 uker for det fører til veldig festlige sentrale ideer rundt hvordan intensivkurs kan avholdes og slikt, men vi får se hvordan det utarter seg. Uansett interessant å følge med.

Gammel 06-09-09, 21:53   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men jeg håper jo også at programmet ikke ender med at alle sier "jøss, så greit det var da, at ikke lærerne kan klare DET". Det er vel neppe sånn at ikke noe tilpasning er forsøkt med disse elevene før. Jeg innrømmer jeg er litt skeptisk til sånne "demonstrasjoner" av hvor enkelt ting kan gjøres i løpet av 6 uker for det fører til veldig festlige sentrale ideer rundt hvordan intensivkurs kan avholdes og slikt, men vi får se hvordan det utarter seg. Uansett interessant å følge med.

Eg tenker i grunnen litt omvendt, eg. For eg ser at programmet vektlegg å forklare pedagogiske samanhengar og ein må då vere fullstendig tett om ein trur lærarar klarer slik tilpassa opplæring om ein har 30 elevar i ei klasse og 20-25 undervisningstimar i veka...

Gammel 06-09-09, 21:56   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg tenker i grunnen litt omvendt, eg. For eg ser at programmet vektlegg å forklare pedagogiske samanhengar og ein må då vere fullstendig tett om ein trur lærarar klarer slik tilpassa opplæring om ein har 30 elevar i ei klasse og 20-25 undervisningstimar i veka...

Ja, jeg er enig i det altså. Det kommer jo helt an på hvordan det er vinklet. Jeg synes bare innledningen nærmest antydet at ingen hadde forsøkt å gi disse noe hjelp før, og det vil jeg jo tippe er feil.

Gammel 06-09-09, 22:00   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg er enig i det altså. Det kommer jo helt an på hvordan det er vinklet. Jeg synes bare innledningen nærmest antydet at ingen hadde forsøkt å gi disse noe hjelp før, og det vil jeg jo tippe er feil.

Eg har alltid meint at pedagogikk er nøkkelen til læring. Det hjelp ikkje kor mange mastergrader og dr. grader læraren har i eit fag om han/ho ikkje kan pedagogisk psykologi. Slik eg tolkar serien så er det rammene for skulen som vert kritiserte, og det er eg fullstendig samd i. Kompetanseheving i ped. samt færre elevar pr. lærar er det skulen treng aller mest.

Sist redigert av Alfa : 06-09-09 kl 22:06. Årsak: presiserte
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.