Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Barnebøker for 6-7-8 åringer

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 23:28   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebøker for 6-7-8 åringer

Ellers synes jeg godt du kan snakke med læreren om at hun bør få litt vanskeligere leselekse. De skal differensiere.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:40   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Georgs magiske medisin og gummitarzan er morsomme bøker. Roald dahl er kanskje litt i overkant å lese alene ennå, men det kommer vel snart.

Det første poden kom igang med etter han knakk lesekoden var vel egentlig tegneserier, tom og jerry, bamse og donald. Jeg la ned krav om at han måtte lese ut alle sidene i ett blad før han fikk et nytt (med ny leke ), og det fikk fart på lesinga. Så begynte han med billedbøkene sine fra han var mindre, nå leser han leseløvebøker og faktabøker om alt mulig. Spesielt faktabøker fenger.

Gammel 09-09-09, 08:40   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ellers synes jeg godt du kan snakke med læreren om at hun bør få litt vanskeligere leselekse. De skal differensiere.

Jeg har spurt om det. Og regner vel med at vi ville ha fått det uansett kanskje. Men selv om det blir 4 hakk vanskeligere enn den vi har fått så blir det for lett. Sendte mail om at hun leser lesehestbøker for 3-4 klasse med meg, men de måtte 'ta det opp' som hun sa.

Vel om det ikke kommer vanskelig nok bøker så kommer vi nok til å lese leksa en dag og egne bøker resten. Synes bare det er dumt at vi kanskje må 'undergrave' leksene på den måten. Det er ikke det at jeg må tvinge henne til å lese, det er noe av det beste hun vet, men det er ikke så godt signal at man tar så lett på leksene.

Gammel 09-09-09, 10:05   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klassen til Poden har, siden slutten av 1. klasse, hatt leselekse som er noe i retning av "Les 10 minutter i yndlingsboken din hver dag høyt for foreldrene dine, så får du et stempel/en tegning fra dem når du har gjort det." De som er på det nivået undervisningen tilsier bruker sikkert leseboken, men de som ønsker det, kan altså velge hva som helst annet. Jeg synes det er en fin måte å la familiene selv velge graden av differensiering.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.