|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Barnebøker for 6-7-8 åringerEllers synes jeg godt du kan snakke med læreren om at hun bør få litt vanskeligere leselekse. De skal differensiere.
![]() |
#22 |
maler
|
![]() Sv: Barnebøker for 6-7-8 åringerGeorgs magiske medisin og gummitarzan er morsomme bøker. Roald dahl er kanskje litt i overkant å lese alene ennå, men det kommer vel snart.
![]() |
#23 |
Off the map.
|
![]() Sv: Barnebøker for 6-7-8 åringer
Jeg har spurt om det. Og regner vel med at vi ville ha fått det uansett kanskje. Men selv om det blir 4 hakk vanskeligere enn den vi har fått så blir det for lett. Sendte mail om at hun leser lesehestbøker for 3-4 klasse med meg, men de måtte 'ta det opp' som hun sa.
![]() |
#24 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barnebøker for 6-7-8 åringerKlassen til Poden har, siden slutten av 1. klasse, hatt leselekse som er noe i retning av "Les 10 minutter i yndlingsboken din hver dag høyt for foreldrene dine, så får du et stempel/en tegning fra dem når du har gjort det." De som er på det nivået undervisningen tilsier bruker sikkert leseboken, men de som ønsker det, kan altså velge hva som helst annet. Jeg synes det er en fin måte å la familiene selv velge graden av differensiering.
![]() |
|
|