|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?
Høh? Jeg har ei venninne med pacemaker. Hun planlegger nytt kjøkken. Bør jeg tipse henne om dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?Vi har induksjonstopp fra IKEA, og det durer noen ganger. Det hender det slutter hvis jeg flytter litt på kjelen, innbiller jeg meg.
![]() |
#24 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?Jeg HATER alle lyder, men induksjonstoppen har litt kul, futuristisk lyd spør du meg. Litt tikking på de laveste, og skikkelig romskip-lyd på max styrke.
![]() |
#25 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?Vår kan "bråke" (lage lyd...) hvis det er vann under kjelen når vi bruker den. Man hører kanskje et bzzzz, men ikke noe jeg har tenkt nevneverdig over.
![]() |
#26 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?Vår har laget høy lyd noen ganger, men bare når vi bruker en kjele fra IKEA og bare denne ene, den lager ikke lyd når jeg bruker en annen som også er fra IKEA. Men de andre kjelene er det ikke noe lyd, annet enn den lave bzzz-ingen andre nevner når den står på rask oppkok. Og det er jo svært kort tid da, siden ting kommer på kok på null komma niks.
![]() |
#27 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?Jeg hadde valgt en induksjonstopp med heftig traktorlyd framfor en ordinær koketopp. Vår AEG lager litt lyd når vi bruker boostfunksjonen, men jeg synes ikke det er plagsomt. Det som er skikkelig plagsomt er å være på feritur og bruke en halvtime på å koke opp litt grøt.
![]() |
#29 |
Sviiisj!!
|
Vår lager muligens litt summelyd, men ikke noe lyden av koking/steking/kjøkkenvifte ikke overdøver med god margin, så jeg ser ikke helt problemet.
![]() |
#30 |
Sviiisj!!
|
Ja, det er sant, jeg tror det er noe slags viftefunksjon til induksjonstoppen også, og kan jo suse litt. Men ikke like ille som stekeovn, nei.
![]() |
#31 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Vi har fra IKEA (whirlpool), kjøpt for 3 år siden. Der er det bare 2 av platene som er induksjon, og 2 er vanlig kjeramiske. Jeg ville mye heller hatt alle 4 med induksjon.
![]() |
#32 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?Jeg synes ikke vår nye fra Siemens lager så mye lyd, mulig litt når den står på p. Mener den vi hadde i det gamle huset (AEG) bråkte mer, den hadde en pipelyd på høyeste effekt iallefall. Men jeg har aldri tenkt over at det har mer ulike type gryter.
![]() |
#33 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
#34 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?Jeg har mine første dager nå med induksjonskoketopp. Jeg vil ALDRI gå tilbake til noe annet. Stekeskorpe innen minuttet. For mange bobler i gryta? Klikk-klikk- så er den allerede ferdigjustert ned til passende boblemende. Det er som magi! Elsker kokeplatene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?Det ser, som jeg trodde, ut til at frykten for at induksjonstopper skal ta knekken på brukere av pacemaker er overdrevet.
Og mer detaljert fra EP-Europace (an international, English language, peer-reviewed journal. It is an official Journal of the European Society of Cardiology and the European Heart Rhythm Association.), der det så vidt jeg forstår går frem at det i verst tenkelige kombinasjon av kokekar og pacemakertype kan forekomme forstyrrelser på avstander næremere enn 35 cm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
villende
|
![]() Sv: Bråker induksjonstopper?Vi har Siemens. Svigerinne har IKEA. De "bråker" omtrent like mye med samme type kjeler. Jeg skriver bråker fordi det virkelig ikke plager meg og jeg er egentlig ganske lydsensitiv. (Muligens litt herdet etter jeg fikk barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
heimføing
|
Uff, jeg som så for meg å finne en gammel riking med pacemaker og så sette han i sving ved grytene... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|