Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bråker induksjonstopper?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 17:59   #21
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker induksjonstopper?

Jeg tror også det er grytene, og ikke ovnen. Merker forskjell på de ulike kasserollene mine. Har en Beha induksjonsovn.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 19:14   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kjenner du noen med pacemaker? I så fall kan de ikke stå på kjøkkenet deres mens induksjonstoppen er i bruk. :til info:

Høh? Jeg har ei venninne med pacemaker. Hun planlegger nytt kjøkken. Bør jeg tipse henne om dette?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 19:18   #23
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har induksjonstopp fra IKEA, og det durer noen ganger. Det hender det slutter hvis jeg flytter litt på kjelen, innbiller jeg meg.

Jeg syns det er verre med viften fra den innebygde stekeovnen som plutselig går i gang 10 minutter eller noe etter stekeovnen er slått av. Den begynner gjerne midt i måltidet.

Gammel 09-09-09, 19:27   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg HATER alle lyder, men induksjonstoppen har litt kul, futuristisk lyd spør du meg. Litt tikking på de laveste, og skikkelig romskip-lyd på max styrke.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 19:40   #25
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vår kan "bråke" (lage lyd...) hvis det er vann under kjelen når vi bruker den. Man hører kanskje et bzzzz, men ikke noe jeg har tenkt nevneverdig over.
Vi har Míele.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 19:45   #26
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vår har laget høy lyd noen ganger, men bare når vi bruker en kjele fra IKEA og bare denne ene, den lager ikke lyd når jeg bruker en annen som også er fra IKEA. Men de andre kjelene er det ikke noe lyd, annet enn den lave bzzz-ingen andre nevner når den står på rask oppkok. Og det er jo svært kort tid da, siden ting kommer på kok på null komma niks.

Det er BEHA platetopp vi har.

Gammel 09-09-09, 20:14   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde valgt en induksjonstopp med heftig traktorlyd framfor en ordinær koketopp. Vår AEG lager litt lyd når vi bruker boostfunksjonen, men jeg synes ikke det er plagsomt. Det som er skikkelig plagsomt er å være på feritur og bruke en halvtime på å koke opp litt grøt.

Gammel 09-09-09, 20:17   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Noen som har erfaring med IKEA sine?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 20:21   #29
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Lav klikkelyd og bzz bzz høres også ganske irriterende ut. Dere som synes det går greit, er dere sensitive på andre lyder?

Vår lager muligens litt summelyd, men ikke noe lyden av koking/steking/kjøkkenvifte ikke overdøver med god margin, så jeg ser ikke helt problemet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 20:25   #30
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har induksjonstopp fra IKEA, og det durer noen ganger. Det hender det slutter hvis jeg flytter litt på kjelen, innbiller jeg meg.

Jeg syns det er verre med viften fra den innebygde stekeovnen som plutselig går i gang 10 minutter eller noe etter stekeovnen er slått av. Den begynner gjerne midt i måltidet.

Ja, det er sant, jeg tror det er noe slags viftefunksjon til induksjonstoppen også, og kan jo suse litt. Men ikke like ille som stekeovn, nei.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 20:29   #31
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har fra IKEA (whirlpool), kjøpt for 3 år siden. Der er det bare 2 av platene som er induksjon, og 2 er vanlig kjeramiske. Jeg ville mye heller hatt alle 4 med induksjon. Det er mulig de har en annen nå enn da vi kjøpte, da. (Vi oppdaget det ikke før vi begynte å lage mat...)

Gammel 09-09-09, 20:36   #32
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke vår nye fra Siemens lager så mye lyd, mulig litt når den står på p. Mener den vi hadde i det gamle huset (AEG) bråkte mer, den hadde en pipelyd på høyeste effekt iallefall. Men jeg har aldri tenkt over at det har mer ulike type gryter.

Jeg ante ikke det der med pacemaker forresten, aldri hørt om.

Jeg hadde ikke vært i tvil, induksjonstopp må man ha.

Gammel 09-09-09, 20:40   #33
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg hadde valgt en induksjonstopp med heftig traktorlyd framfor en ordinær koketopp. Vår AEG lager litt lyd når vi bruker boostfunksjonen, men jeg synes ikke det er plagsomt. Det som er skikkelig plagsomt er å være på feritur og bruke en halvtime på å koke opp litt grøt.

Gammel 09-09-09, 20:52   #34
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Jeg har mine første dager nå med induksjonskoketopp. Jeg vil ALDRI gå tilbake til noe annet. Stekeskorpe innen minuttet. For mange bobler i gryta? Klikk-klikk- så er den allerede ferdigjustert ned til passende boblemende. Det er som magi! Elsker kokeplatene!

Jeg trodde jeg måtte bytte ut alle kasseroller jeg hadde da vi innstallerte den nå. Og jeg var kjempegla. Fordi jeg var så lei av å at alt det gode i sausene ble brent fast nedi kasserollene, og det å koke grøt innebar skift av 2-3 kasseroller bare for å prøve å lure seg unna det brendte i bunnen. Men gjett da! Nå er kasserollene mine helt fine! Har ikke brent fast noe en eneste gang enda! Villt!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:28   #35
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har fra IKEA (whirlpool), kjøpt for 3 år siden. Der er det bare 2 av platene som er induksjon, og 2 er vanlig kjeramiske. Jeg ville mye heller hatt alle 4 med induksjon. Det er mulig de har en annen nå enn da vi kjøpte, da. (Vi oppdaget det ikke før vi begynte å lage mat...)

Vi har fra Ikea. Alle platene med induksjon. Kommer en litt rar lyd med en bestemt kjele, så jeg regner med det er noe med den kjelen og ikke med koketoppen.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:10   #36
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har IKEA, og den lager en liten "brumme/bzzz" lyd når jeg bruker P, uansett hvilke kjeler jeg bruker.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:27   #37
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det ser, som jeg trodde, ut til at frykten for at induksjonstopper skal ta knekken på brukere av pacemaker er overdrevet.

Noen tilfeldige bruksanvisninger jeg sjekket sier:

Opprinnelig lagt inn av Siemens

Personer med elektroniske implantat som pacemakere kan bruke induksjonstopper i samsvar med de instruksene som er gitt for bruken av implantatene.

Opprinnelig lagt inn av Miele

Vær oppmerksom på at det i umiddelbar nærhet av det innkoblede apparatet oppstår et elektromagnetisk felt. Det er ikke sannsynlig at pacemakeren blir påvirket av dette. Hvis du imidlertid er i tvil, henvend deg til produsenten av pacemakeren eller til legen.

Opprinnelig lagt inn av Electrolux

Med hjelp fra ekspertise på området har Electrolux undersøkt hvordan induksjonstoppen påvirker forskjellige typer pacemakere. Resultatene viser at det er ufarlig for brukere av pacemaker å bruke induksjonstopper, så lenge de overholder en SIKKERHETSAVSTAND PÅ 30 CM FRA INDUKSJONSTOPPEN.

Og mer detaljert fra EP-Europace (an international, English language, peer-reviewed journal. It is an official Journal of the European Society of Cardiology and the European Heart Rhythm Association.), der det så vidt jeg forstår går frem at det i verst tenkelige kombinasjon av kokekar og pacemakertype kan forekomme forstyrrelser på avstander næremere enn 35 cm.

Ben "tick tick" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:49   #38
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Siemens. Svigerinne har IKEA. De "bråker" omtrent like mye med samme type kjeler. Jeg skriver bråker fordi det virkelig ikke plager meg og jeg er egentlig ganske lydsensitiv. (Muligens litt herdet etter jeg fikk barn. ) Jeg syns viften er mer irriterende, men det er fordi den slår seg på når vi har satt oss ned for å spise. Komfyren bråker tross alt bare mens jeg likevel holder på med matlaging.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 18:23   #39
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det ser, som jeg trodde, ut til at frykten for at induksjonstopper skal ta knekken på brukere av pacemaker er overdrevet.

Ben "tick tick" Murphy

Uff, jeg som så for meg å finne en gammel riking med pacemaker og så sette han i sving ved grytene...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.