Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor kjøper man Kamik nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 17:45   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kjøper man Kamik nå?

Kamik er veldig små i størrelse ... vi legger alltid på 2 nr, minst ... Nå er jeg ikke sikker på disse størrelsene lenger for lillemor er str 32 og da tror jeg man går fra str 13 til Youth size 1.

Kamik koster vel over 500kr her i Norge nå så det skal vel noe til for at man ikke sparer på å kjøpe de hos sierratrading. Tror Kamik Snowcone der koster under 200 kr ...

Gammel 10-09-09, 10:32   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Kamik koster vel over 500kr her i Norge nå så det skal vel noe til for at man ikke sparer på å kjøpe de hos sierratrading. Tror Kamik Snowcone der koster under 200 kr ...

Får man dem for under 200 så havner man jo utenom momsen også. Har bestilt ørten par fra SierraTrading.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:09   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Får man dem for under 200 så havner man jo utenom momsen også. Har bestilt ørten par fra SierraTrading.

Hva tenkte du om størrelser?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:13   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror de er litt små i størrelsen. Jeg kjøpte disse i fjor:

(Beklager så store bilder), og de kjøpte jeg i 8T, noe som i følge skjema tilsvarer 24, men da vil jeg si en liten 24 eller 23. Hadde joggesko i 23 som var like stor.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 11:14   #5
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker denne oversikten:

http://www.taylorshoes.com/skins/Skin_1/sizekids.htm

og ville kjøpt 28 til min sønn som bruker 26/27.

Gammel 10-09-09, 11:16   #6
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, takk, den er helt annerledes enn den fra Rei?

Gammel 10-09-09, 11:23   #7
Dronningen
Pauset

Standard

Hm, takk, den er helt annerledes enn den fra Rei?

Det vet jeg ikke noe om. Jeg har bare forholdt meg til dette sånn generelt.

Gammel 14-09-09, 13:10   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Hvilken modell kjøper dere?

Gammel 14-09-09, 13:16   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vianne: Jeg har ikke villet anbefale Kamik til poden din før du har kjent på skoene altså. Jeg kjøpte til Storebror da han var ett år + De er fryktelig stive i lesten. (les: Helt fullstendig avstiva) Storebror ble helt hysterisk av å ha de på seg.

Barnas Beste (oppå snaufjellet hos meg) har de veldig billige. Har ikke peiling på hvordan utvalget av størrelsene er.

Gammel 14-09-09, 13:18   #10
Dronningen
Pauset

Standard

Vi har brukt dem et par år før, men synes de er tunge, de blir gjerne våte øverst etter en stund, og vi fant ut at Goretex + Viking Thermo dekker vårt behov. Enten lette sko i snø, eller helt vanntette i vann/sørpe-føre.

Gammel 14-09-09, 13:22   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vianne: Jeg har ikke villet anbefale Kamik til poden din før du har kjent på skoene altså. Jeg kjøpte til Storebror da han var ett år + De er fryktelig stive i lesten. (les: Helt fullstendig avstiva) Storebror ble helt hysterisk av å ha de på seg.

Barnas Beste (oppå snaufjellet hos meg) har de veldig billige. Har ikke peiling på hvordan størrelsene er.

Jeg har egentlig funnet ut at de er veldig stive og tunge, og har jo kjøpt goretexsko som først og fremst skal brukes. Men, hva bruker du på de dagene det er holke og striregn som bare trondheim kan by på? De skal bygge om uteområdet i bhg. i høst så jeg ser for meg gjørmete byggeplassaktige omgivelser med tilhørende ødelagte goretexsko etter en dag med dårlig vær..

Gammel 14-09-09, 13:26   #12
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Barnas Beste (oppå snaufjellet hos meg) har de veldig billige. Har ikke peiling på hvordan utvalget av størrelsene er.

Jeg må si at jeg ikke deler din oppfatning av skoene. Snowbug2 skoene (de svarte på bilde over) var faktisk lettere enn viking termo skoene.

Gammel 14-09-09, 13:24   #13
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Hvilken modell kjøper dere?

Jeg er veldig i tvil. Likte godt de på det første bildet jeg la inn (og de kommer under 200kr), men både jeg og barnehagen var ekstremt fornøyd med de på bilde 2. De er litt dyrere (220kr)

Gammel 14-09-09, 13:25   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Jeg har bestilt de Mex viste. De er høye og tunge. Egner seg best for litt eldre barn. Var godt fornøyd med dem til S ifjor, og i år enda greiere.
I holke og striregn ville jeg brukt cherrox.

Gammel 15-09-09, 23:54   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen forskjell på Kamik og Sorell?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 23:58   #16
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Er det noen forskjell på Kamik og Sorell?

Oh yes, ENORM. Kamik er mye lettere og mykere, det er virkelig stor forskjell. Det er bare å holde en sko i hver hånd så kjenner du det fort (det har jeg faktisk gjort!)

Jeg tror mange kanskje snakker om Sorell når de sier Kamik er tunge, de kan jo se helt like ut men det er som sagt veldig stor forskjell. (Kamik er vel også en del dyrere..)

Gammel 16-09-09, 00:03   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Når pleier man å få bruk for sånne sko, igjen? Får besøk fra USA til jul, men det blir kanskje for sent? *årstidsvill*

Gammel 16-09-09, 00:10   #18
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Når pleier man å få bruk for sånne sko, igjen? Får besøk fra USA til jul, men det blir kanskje for sent? *årstidsvill*

Det kommer vel an på hvor du bor. Jeg synes vi knapt bruker Kamik vintersko her i heimen. Det er mer vått en kaldt så det går i Kamik Snowcone hele sesongen, stort sett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.