|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Er dette uhøflig?Jeg syns det virker litt uhøflig ut ja, men skjønner fristelsen. Jeg er svært glad i å strikke selv. Jeg føler at om jeg hadde sittet og strikket mens barna pakket opp så hadde jeg ikke vært helt tilstede for dem. Det er lettere å glede seg med dem når man ikke strikker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Live and let live
|
Sv: Er dette uhøflig?Jeg synes det er uhøflig å sitte å strikke under pakkeåpningen på julaften ja. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette uhøflig?
Ja, jeg er litt enig. Hadde hun selv barn? Var hun oppmerksom på dere rundt?
|
|
|
#7 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette uhøflig?Jeg kunne aldri ha strikket under gaveutdelingen, men kunne godt ha funnet på å sitte i sofaen uten å hjelpe til under julemiddagen. Jeg pleier stort sett å bli husjet ut av alle kjøkkener når jeg pleier å hjelpe til, og vertinnene jeg omgir meg med (stort sett svigermor) vet selv best hvordan hun skal ha det, og det er i hvert fall ikke på min måte. Jeg pleier selvsagt alltid å tilby meg å hjelpe, men sier hun nei griper jeg ikke inn.
|
|
|
#8 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er dette uhøflig?Jeg synes ikke det er direkte uhøflig å strikke under pakkeåpningen, men det er absolutt en situasjon hvor man godt kan la strikketøyet ligge.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Er dette uhøflig?Jeg syns egentlig ikke det er uhøflig. Jeg syns heller ikke det er uhøflig å sitte og strikke mens du/dere lagde mat og dekket bord. Hun regnet sannsynligvis med at dere sa ifra om dere trengte hjelp, og satt derfor i ro og strikket for ikke å gå i beina på dere. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
"De"
|
Sv: Er dette uhøflig?Jeg tar også med meg arbeid ovralt. Og strikker med en største naturlighet på kafe.
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er dette uhøflig?Jeg er også sånn som gjerne vil strikke overalt, så jeg synes at dette var et interessant spørsmål. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er dette uhøflig?Tja. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Er dette uhøflig?Min første tanke var at det dreiet seg om en "strikkemaskin", dvs en som kunne fikle med strikketøyet og likevel være delaktig i samtaler og legge fra seg strikketøyet for å hjelpe til eller pakke opp gaver. Jeg mener at det ikke er et absolutt krav å sitte med hendene pent i fanget og blikket stivt foran seg under en 3 timer lang presangseanse. MEN, hadde dette f.eks. vært meg, så hadde det gått med betydelig konsentrasjon for å strikke, og jeg kunne dermed ikke gått inn under betegnelsen "tilstedeværende" i pakkeseansen, og derav kunne merkelappen "uhøflig" blitt klistret fortjent til pannen min.
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 03-01-07 kl 14:45. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette uhøflig?Ja, jeg synes det er uhøflig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dette uhøflig?Akkurat da synes jeg man kan legge vekk strikketøyet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Stiv
|
Sv: Er dette uhøflig?Personen er flink til å strikke. Faktisk så strikker hun så mye at hun ikke hjalp særlig mye til med forberedelsene til julemiddagen. Og jeg innser jo at det er her mye av min irritasjon ligger - muligens litt usaklig - når jeg står med kynnere og dekker bordet mens andre slapper av hele dagen. Derfor ønsket jeg å høre deres mening om saken, og finne ut om jeg overreagerer eler ikke.
|
|
|
|
#19 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er da mye verre enn å strikke under pakkeåpningen, fytti.
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Da forstår jeg bedre at du er irritert. Akkurat pakkeåpningen er vel bare kos for de fleste, og ikke noe man trenger å ha strenge regler om - men å bare sitte og strikke hele dagen når det er mye som skal gjøres, det synes jeg er uhøflig, ja. Ba du om hjelp, forresten?
|
![]() |
|
|