|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Er dette uhøflig?
Jeg er helt enig. Jeg personlig hadde reagert, men det er fordi jeg er vant til at alle er 100% mentalt tilstede når en person åpner en presang.
![]() |
#22 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Egentlig mener jeg at man ikke kan klage hvis man ikke spør om hjelp, men damer som er 9 mnd gravid er et bra unntak. Da kan faktisk gjester tilby seg å hjelpe til uansett.
![]() |
#23 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Stiv
|
Mannen min hjalp til som bare det. Ingenting å klage på der, heldigvis. Til og med 2 1/2-åringen min hjalp til på sitt vis
![]() |
![]() |
#25 |
Ringskrømt
|
Jeg synes det er mer uhøflig å spørre gjester om hjelp. Ikke å ta til sides en, eller i øyeblikket si "hei, Gerda, kan ikke du hjelpe meg med akkurat dette...", men å reise seg fra bordet og spørre om gjestene kan bære av bordet. Jeg forventer derimot at noen frivillig hjelper til, og da er det litt påfallende hvis det er de samme som tilbyr seg å hjelpe, fordi visse andre er opptatt med å strikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Stiv
|
Nei, jeg gjorde ikke det. Synes at hvis ikke voksne mennesker klarer å innse sånt selv, så kan det bare være. Som sagt, hormonell...
![]() |
![]() |
#27 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette uhøflig?Jeg syns det er uhøflig å komme på besøk julaften uten å tilby ei som er høygravid hjelp, for så sitte og strikke hele julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Er dette uhøflig?Jeg syns kanskje det er litt uhøflig,jeg da.
![]() |
![]() |
#29 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er dette uhøflig?Høres ut som om du har god grunn til å være litt sur.
![]() |
#30 |
flisespikker
|
Jeg la ikke merke til hvor gravid hun var.
![]() |
#31 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#32 |
Live and let live
|
![]() Sv: Er dette uhøflig?Jeg synes det er uhøflig å sitte å strikke under pakkeåpningen på julaften ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette uhøflig?Jeg kunne aldri ha strikket under gaveutdelingen, men kunne godt ha funnet på å sitte i sofaen uten å hjelpe til under julemiddagen. Jeg pleier stort sett å bli husjet ut av alle kjøkkener når jeg pleier å hjelpe til, og vertinnene jeg omgir meg med (stort sett svigermor) vet selv best hvordan hun skal ha det, og det er i hvert fall ikke på min måte. Jeg pleier selvsagt alltid å tilby meg å hjelpe, men sier hun nei griper jeg ikke inn.
![]() |
#36 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Er dette uhøflig?Jeg synes ikke det er direkte uhøflig å strikke under pakkeåpningen, men det er absolutt en situasjon hvor man godt kan la strikketøyet ligge.
![]() |
#37 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg er litt enig. Hadde hun selv barn? Var hun oppmerksom på dere rundt?
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er dette uhøflig?Jeg syns egentlig ikke det er uhøflig. Jeg syns heller ikke det er uhøflig å sitte og strikke mens du/dere lagde mat og dekket bord. Hun regnet sannsynligvis med at dere sa ifra om dere trengte hjelp, og satt derfor i ro og strikket for ikke å gå i beina på dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
"De"
|
![]() Sv: Er dette uhøflig?Jeg tar også med meg arbeid ovralt. Og strikker med en største naturlighet på kafe.
![]() |
#40 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette uhøflig?Tja. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|