Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

"No shit, Sherlock ..."

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-09, 14:12   #21
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: "No shit, Sherlock ..."

Jeg hadde blitt fornærmet og sur et halvårs tid. :langsint:

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 17:02   #22
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet hva selvlysende betyr. Innlysende også. Men selvinnlysende?

Gammel 12-09-09, 17:05   #23
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg vet hva selvlysende betyr. Innlysende også. Men selvinnlysende?

Det er når lyset kommer innenfra det. :enkel blondine logikk:

Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:16   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Enig med Elise - og det var ganske malplassert i den settingen, selv om det ikke generelt er en sårende eller stygg kommentar, bare litt vennlig sarkastisk (eller, om den er vennlig eller ikke kommer vel an på tonefallet).

Der var fasiten, ja.

Jeg bruker det uttrykket titt og ofte, men bare til folk som ikke blir snurte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:29   #25
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker også kommentaren godt. Når den blir brukt "riktig" vel å merke. I din setting Joika, tror jeg ikke jeg ville bli sur for det er jo helt opplagt at avsender ikke klarer å bruke det riktig så det er sikkert ikke ment sarkastisk i det hele tatt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 22:39   #26
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg liker også kommentaren godt. Når den blir brukt "riktig" vel å merke. I din setting Joika, tror jeg ikke jeg ville bli sur for det er jo helt opplagt at avsender ikke klarer å bruke det riktig så det er sikkert ikke ment sarkastisk i det hele tatt.

Jeg er klar over at han ikke skjønte det. Det var derfor jeg sa til han at jeg syntes det var en merkelig ting å si når jeg snakket med han ene om alene for å være en hyggelig venn. Men iom at han mente jeg tok feil og at dette var noe som passet seg uansett, så syntes det var ok å høre hva andre måtte mene om det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 22:44   #27
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvordan oppfatter du om noen sier dette til deg, etter at du har kommentert noe de allerede visste.

*nysgjerrig*

Jeg elsker det! Jeg og mannen bruker den ofte, og oss i mellom er det et tegn på at vi er helt, helt enige. Det er vi mot resten av verden. Vi er smarte, de er dumme. (Det stemmer jo ikke bestandig, men jeg liker feelingen. )

I den settingen du beskriver er den jo bare teit.

Gammel 12-09-09, 23:51   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det kan brukes i to sammenhenger, men begge har en humoristisk undertone. Den ene er litt sarkastisk, den andre er mer sånn "Ikke sant!?" som en bekreftelse på at man er enig i at noe er innlysende.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:44   #29
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som jeg hørte på Språkteigen, så oppfattes banneord mindre sterkt av folk som ikke har banneordets språk som sitt morsmål. Så jeg kan forstå at mange nordmenn reagerer annerledes på dette utsagnet enn meg, som har engelsk som morsmål, og er ikke blant de yngste heller. Jeg ville absolutt bli fornærmet.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 10:53   #30
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Elise.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.