|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En blogg på valgdagenDa denne regjeringen overtok var helsekøene på dramatisk vei ned, og man behandlet stadig flere for pengene.
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En blogg på valgdagen
Og hvem var det som innførte den idiotiske stykkprisfinansieringen? Spiller ingen rolle for meg hvem som har gjort hva, bare noen lover å ordne opp.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Køene øker fordi man behandler langt flere mennesker enn før. Det som jo er verdt å se på, er at ventelistetidene ikke har økt noe særlig.
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: En blogg på valgdagenNå øker vel helsekøene fordi flere ønsker å bli behandlet. Og de jeg kjenner som driver i bransjen sier at de bruker enormt mye tid på å gjøre annen- og tredjegangsundersøkelser, fordi dagens pasienter er en mye mer krevende gruppe enn pasienter for 25 år siden. De skal ha second opinions og mer service enn i gamle dager. Da kreves det mer av helsevesenet.
|
|
|
#7 |
|
<*(((<
|
Det handler vel helst om et valg om hvordan, de aller fleste partiene snakker om velferd for alle og miljø.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: En blogg på valgdagenMin drømmeskole har større lærertetthet, mindre klasser, ordentlig utdannede lærere som får skikkelig betalt, flere ressurser og ikke en ny reform å forholde seg til annethvert år.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig i dette, men hvordan får vi til det da?
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er min drøm også!
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: En blogg på valgdagenJeg er glad jeg ikke er lærer og blir utsatt for all den kunnskapsløse hetsen som kommer fra høyresiden. Jeg er dypt imponert over møtet med skolen. Undervisning på hver enkelts nivå, individuell oppfølging og opplegg, masse masse læring, og vekt på trivsel og samhandling.
|
|
|
#14 |
|
Ustabil
|
Og jeg er dypt skuffet over møtet med skolen, nettopp på grunn av mangel på tilpasning, mangel på det å møte eleven på dens nivå, og ingen fokus på trivsel. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: En blogg på valgdagenPå min eldste datters skole er de som oftest 9 stykker i gruppen. de er 35 i klassen, deles alltid i to og ofte i fire.
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: En blogg på valgdagenHelt egoistisk så er jeg veldig redd for regjeringsskifte. Jeg er redd for å miste de gode velferdsorningene i forbindelse med barn og sykdom, for sykelønnsordninger, permisjonsrettigheter, at kontantstøtten skal øke igjen, at barnehagene skal bli dyrere og dårligere, at SFO skal bli dyr, at skatteletter skal bli svaret på alt uansett og at renta går i været, at vi må selge huset og mister jobben og at vi ikke har råd til å sende ungene på kulturskole. det skremmer meg virkelig. Som småbarnsmor i etableringsfase er jeg HELT avhengig av en god velferdsstat.
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Signerer. Jeg prøver å puste med magen, knipe igjen øynene, og håpe at verden ikke har falt sammen når jeg åpner dem igjen om fire år. Akk, ja.
|
|
|
#18 |
|
<*(((<
|
Jøss, jeg hadde helt glemt at Norge var som i en Mad Max-film etter Bondevik I og II. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Nei, men da er jo alt fint og flott, da.
SFO er dritdyrt allerede. Tviler på at det blir verre med en annen farge på regjeringen.
|
![]() |
|
|