Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Noen som har forslag til dessert til en gjeng mannfolk?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-09, 00:58   #21
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har forslag til dessert til en gjeng mannfolk?

Kjøp noen skikkelig gode (velmodne og sterke) oster, skjær opp pære i skiver og server med fikenmarmelade og valnøtter som er ristet litt i tørr stekepanne. Portvin eller en hvit dessertvin er godt til.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 10:07   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tung, mektig sjokoladekake. Gjerne med is til. Eller vaniljesaus. Eller begge deler. Og krem. :tenker på dessertglad pappa og hans begeistring etter sin første Østerrike-tur:

Gammel 17-09-09, 10:55   #23
sykkelpappa
<insert something witty>

sykkelpappa sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
sykkelpappa er litt kulsykkelpappa er litt kul
Standard

Enig med scilla, kraftig ost og søt vin er en sikker kombo, men passer ikke etter all slags mat. Roquefort og Sauternes er helt himmelsk, hvis man liker blåmuggost da...

Ellers vil jeg si at creme brulee sikkert slår an, i alle fall hvis du gjør den ferdig ved bordet med en gassbrenner mens de ser på.

Alternativt cognacflamberte crepes med vaniljeis og friske bær inni...

Essensen min er, noe litt 'flashy', enten smak eller utseende slår ofte an hos oss gutta.

sykkelpappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 12:53   #24
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Whisky-iskake. Ingen over, ingen ved siden.

http://www.tine.no/page?id=28&key=7443&cat=647

Gammel 17-09-09, 13:51   #25
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Oreokaka har gjort veldig mannesuksess i min familie.

Jeg tror jeg må legge meg litt.
Jeg leste:
"Oralsex har gjort veldig mannesuksess i min familie."

Tviler ikke, liksom, men ...

Gammel 17-09-09, 13:52   #26
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Whisky-iskake. Ingen over, ingen ved siden.

http://www.tine.no/page?id=28&key=7443&cat=647

Åhey! Hvorfor hadde jeg ikke denne oppskriften da mannen hadde rund dag for to uker siden ...
Det blir snadder til en senere anledning, tenker jeg!

Gammel 17-09-09, 13:54   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er enig med SP - blytung sjokoladekake. Og kaffe avec.

Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 14:02   #28
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokoladefondant (Tinetoffs) og bringebærsorbet.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 15:51   #29
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp, nå fikk jeg lyst på sjokoladefondant. :sikle:

Gammel 17-09-09, 17:10   #30
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Kaffe og cognac eller banansplit.

Gammel 17-09-09, 17:22   #31
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Takk for mange gode forslag! Noen av forslagene ble mottatt med fnis og noen veldig livlige bilder som passerte for det indre øye... . Mulig akkurat DET hadde blitt tatt svært godt i mot av opptil flere faktisk. Dette etter hva jeg hører at jugeklubben snakker om når de treffes.

Jeg tar svært gjerne i mot oppskrift på go`sakene dere foreslår også. Tenker da ikke på DET.

Gammel 17-09-09, 17:36   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tung, mektig sjokoladekake. Gjerne med is til. Eller vaniljesaus. Eller begge deler. Og krem. :tenker på dessertglad pappa og hans begeistring etter sin første Østerrike-tur:

Det var Apfelstrudel med krem, is og vaniljesaus pappa fortalte om den gangen, har jeg blitt minnet på. Det slo i alle fall an hos ham.

Gammel 17-09-09, 17:44   #33
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var Apfelstrudel med krem, is og vaniljesaus pappa fortalte om den gangen, har jeg blitt minnet på. Det slo i alle fall an hos ham.

Åh.
Nå datt jeg ut et øyeblikk her, merket jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.