|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har du blitt dømt etter utseende?
Kan jeg spørre et dumt spørsmål?
|
|
|
#3 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Har du blitt dømt etter utseende?På ungdomsskolen opplevde jeg å bli sparket på og ertet fordi jeg gikk med andre klær enn levis-gjengen.
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nope, det funkar inte sånn. Men om utovertissen har fast inntekt og sikkerhet og du ikke har det selv, f.eks. så kan det bli sånn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Å, du, det kan nok være sånn om det er damen som kommer med sikkerheten også!
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Tja, jeg er jo jente, da. Særlig da jeg var yngre unngikk jeg leppestift med farge om jeg i tillegg var "litt lettkledd" og skulle til byen. Noen gater måtte jeg bare unngå.
|
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Akkurat, det tenkte jeg ikke på, det er nok større risiko for alle jenter med "utenlandsk" utseende å bli mistrodd for å være prostituert/tilgjengelig.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#9 |
|
Opp og ned
|
Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Ja mange ganger, du som er så tjukk må jo bare regne med sånt.. Også dømt fordi jeg er ufør. Går under katogorien lat, giddalaus, unnaslunter og feit hos eks, eks familien.
|
|
|
#10 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Har du blitt dømt etter utseende?I klesbutikker, ja. Jeg er nok ikke veldig stilig i klærne til vanlig, og så er jeg akkurat så tykk at jeg godt kan risikere å finne klær, i hvert fall bukser, som passer meg i vanlige klesbutikker. Særlig i en butikk (Rafinique på Brotorvet, for lokalt interesserte), som egentlig har mye fint, har jeg mange ganger opplevd å være eneste kunde i butikken, uten å få en henvendelse fra de som jobber der i det hele tatt. Det er en ganske underlig følelse å gå rundt i butikken i 20 minutter, uten å bli ofret et øyekast fra butikkansatte som tydelig ikke har mye annet å gjøre. Det de burde tenkt er jo at jeg ser ut til å trenge fornying. Det er jo ikke fordi jeg ikke har råd til klær at jeg ikke kler meg så stilig. Hadde jeg fått hjelp til å finne noe som passet og jeg likte, kunne jeg ha kjøpt antrekk fra innerst til ytterst og øverst til nederst, og dermed vært god butikk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Dette kan jeg visst også signere.
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Åjada, som overvektig møter man det meste av fordommer. |
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jotakk. Som overvektig har jeg fått min dose av det.
|
|
|
|
#14 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jeg hjalp en kompis med å organisere dugnadsoppussing for endel år siden. Han tok min varebil (Toyota Model F, besteste bilen ever) for å hanke inn materialer og verktøy, jeg tok motorsykkelen hans. Deretter møttes vi på den lokale Rema 1000 for å handle inn maten, og jeg trillet helt tilfeldig vogna med fire kasser øl. Legg på 188 cm høy, boots, sliten dongeri, lærjakke, bandana, 3 mm mørkt hår, you get the picture. Mødre trakk barna sine inntil seg, absolutt ingen ville ha øyekontakt, og jeg hadde på mystisk vis fri bane overalt hvor jeg gikk i butikken.
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Så frekt! Du skulle ha ropt ut: "Jeg er bare et vanlig menneske jeg også! Jeg baker kanelboller og liker små lodne kattunger!"
|
|
|
#16 |
|
blant fjord og fossevell
|
Hadde han skreket noe slikt tror jeg at jeg ville tatt ungen min og løpt, fort. Skummelt.
|
|
|
|
#17 |
|
Mother of Dragons
|
Pulverheksa: Nå tror jeg du må sitte og jobbe med fordommene dine litt. Tsk tsk.
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Oh yeah - I got the picture! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
<*(((<
|
Sv: Har du blitt dømt etter utseende?Jeg stilte på apoteket med sliten skinnjakke og langt uvasket hår i hestehale tidlig på morgenen etter en lang og søvnløs natt, og skulle ha ut en eske Pinex Forte. Har aldri opplevd så nøye sjekk av legitimasjonen min som da. |
|
|
|
![]() |
|
|