|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Alternativ til sukker
Nei, jeg baker alltid med sukker til fellesarrangementene, og til meg selv ved siden av som bare jeg spiser av. Pleier ikke å ha med til meg selv altså, jeg er fornøyd om jeg vet at jeg kan spise et kakestykke hjemme før eller etter jeg. |
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
OK. Mamma er glutenallergier og pleier alltid å bake noe uten gluten til fellesen og merke med et lite skilt. De første årene forble kakene urørt, men nå er det fler og fler som spiser av dem. Det er jo helt vanlige kaker. Jeg kan nok tenke meg at noen vil ha kaker uten vanlig sukker også.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Det kan nok godt hende. Kanskje det er smart å gjøre det en annen gang ja. |
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Alternativ til sukkerOm søthungeren kommer fordi insulinet øker av at kroppen kjenner søtsmak eller om søthungeren kommer fordi den bare kommer vet jeg ikke. Men det er veldig likt sukkertenning uansett om jeg tenner på maltitolsjokolade eller sukker. |
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Maltitol er søtstoff MED energi, og gir naturlig nok blodsukkerstigning. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativ til sukkerNå skal det ikke mange graammene til heller da, før blodsukkeret stiger. Og i en sjokolade er det gjerne andre ingredienser også som gir blodsukkerstigning. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Hvis det er 10g karbohydrater totalt i 100 gram sjokolade og man spiser 1/3 av denne så får man i seg ca 3g karbohydrat. Det gir ikke rare blodsukkerstigningen i utgangspunktet det altså. Spesielt ikke når dette da er inkludert sukkeralkoholene. |
|
|
|
#9 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Alternativ til sukkerEt lite godt tips fra sidelinjen til mer stabilt blodsukker for de sukkerhungrige:
|
|
![]() |
|
|