|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Peppekakehuslaging er en tradisjon. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Å heisann. Litt stort kanskje. Hvordan får jeg det mindre? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Jeg elsker julen og desember er den beste mnd for meg. Uten jul tror jeg at vinteren ville blitt veldig lang. Jeg jobber i barnehage så vi bruker mnd til ikke å stresse der. Ungene får lage det det de ønsker, og vi prøver på minst mulig stress. Det er en forestilling for foreldre og det er Luciatoget, ellers er nisse/grøtfesten uten foreldre. I romjulen blir barnehagen slått sammen med en annen barnehage, så er spent i år hvor mange som kommer. Hvis det var bare 2 barn som kom, så holdt vi stengt, men nå er den åpent selv for 1 barn, men da må de i en annen bhg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Jeg synes julen er stress og mas. Føler at mange rundt oss glemmer hva julen egentlig handler om. Når julaften er over, da klarer jeg å nyte romjulen. Koser meg enormt med sosiale sammenkomster, hygge og glede.
|
|
|
#6 |
|
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Jeg liker IKKE jula men prøver å gjøre det beste utav den for sønnen min sin skyld. Når han er voksen hopper jeg sikkert over hele jula. Henger sikkert sammen med at det ikke var særlig koselig i jula da jeg var lita med en alkoholiker-mamma som mista alle hemninger i ferier
|
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Hadde det ikke vært for Storebror, hadde jeg glatt kunnet avlyse hele jula. Er ikke julemenneske i det heletatt.
|
|
|
#8 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Jeg elsker julen, ikke noe stress og pes, bare kos.
|
|
|
#9 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Vel, for meg er hele desember den tiden av året hvor det er desidert mest å gjøre på jobb (apotek - hamstring på frikortet...), så de små lommene med avkopling jeg (forhåpentligvis) får til i helger og på ettermiddager er viktige. Jeg pynter gjerne allerede 1.desember for å få høytiden til å vare lengst mulig, og er godt fornøyd med å pakke bort alt sammen rett over nyttår. Jeg er ikke sånn nisse- og gnomjulepynter, men har nok en mer maksimalistisk katolsk forkjærlighet for gull og glitter, engler og lys. Masse lys!!
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Koser meg med alle juleforberedelsene,familie, selskapeligheter, tradisjoner. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Jeg elsker julen.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Om det blir stress eller ikke er et valg også synes jeg.
|
|
|
#14 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Er så enig med deg
|
|
|
|
#16 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Du har nok ikke møtt min familie, skjønner jeg. Her sørger alle for at det blir plenty med stress enten jeg velger det ene eller det andre
|
|
|
#17 |
|
Erfaren nok
|
Nja, men uansett er det jo ditt valg?
|
|
|
#18 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ja, jeg har valgt både det ene og det andre, jeg, men ingen av valgene førte til noen reduksjon i stresset. Om vi velger vekk sammenkomster, fører det bare til masse mas om guilttripping fra de som blir valgt bort, så det blir minst like mye stress.
|
|
|
#19 |
|
ctrl+z
|
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?Jeg har et elsk/hat-forhold til julen. Jeg elsker pyntingen, fokuset på familien, det å være sammen etc. Jeg stresser ikke så mye, har lært at ting ordner seg uten at jeg sliter meg helt ut. Vi har valgt å ha julaften hjemme hvert år, og så kan de som vil komme på besøk til oss. Veldig hyggelig.
|
|
|
#20 |
|
maler
|
|
![]() |
|
|