Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-09, 16:01   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

SP, det blir vel interiørboka, da. :flirer:

Jeg kan oversette den.

Gammel 25-09-09, 16:04   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet av flest ting man bør vente med å gjøre til etter man er 30.

Gammel 25-09-09, 16:08   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, stryk "fossil".

Så langt har jeg giftet meg, fått barn, skilt meg, kjøpt leilighet, begynt på et par utdannelser, (burde kanskje fullført noen snart?), sett mange konserter, holdt en slange, har visittkortet til advokaten min i lommeboka, kræsjet bil i mange vegger, reist til mange storbyer (i Europa, that is), spist middag med rockecelebriteter, nattbadet, vært på chartertur (!) og oppfylt en mengde klisjéer (!!), pillet på instrumentene og stæsjet til noen av verdens beste band og artister, kjøpt hund, spist masse sushi, ikke drukket nok champagne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:10   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...skrevet freelance-artikler for aviser og kulørte magasiner, tatt noe fantastiske bilder, glemt kamera med mange fantastiske motiver til stede, vært i taket på Spektrum, brukket en tå, gått meg vill i Paris, ridd spranghester, sett Ringenes Herre-filmene et utall ganger.

Gammel 25-09-09, 16:12   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg, aC. Jeg tror du har gjort atskillig mer enn de fleste på din alder.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:13   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg bekymrer meg ikke, bare kjeder meg.

Gammel 25-09-09, 16:14   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det høres ut som en veldig grei liste. Vil du ha med "datet en (kjent) musiker?"
Du bør reise mer, ut av Europa. Men jeg er uenig i at man må disse tingene før man fyller 30. Man må jo ha noe igjen til senere også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:14   #28
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg bekymrer meg ikke, bare kjeder meg.

Oooh, I see ....

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:15   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ut av Europa. Ja. Men først London, sant?

Musikere er ikke min greie. Kan jeg sette "datet teknikere til kjente band"?

Gammel 25-09-09, 16:16   #30
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg, aC. Jeg tror du har gjort atskillig mer enn de fleste på din alder.

Mye kulere ting enn meg, i alle fall. Nå ble jeg nysgjerrig på hvem som eier de instrumentene du har pillet på. Det hørtes ut som en ting Matilda kunne ha lyst til å gjøre.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:19   #31
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ha:
* Lært meg samisk
* Tatt flysertifikat (da trengte jeg nok en del penger i tillegg ...)
* Sydd mine egne klær
* Lært meg å spille (spansk) gitar
* Arbeidet som frivillig (det skal jeg gjøre, men jeg tror ungene skal bli litt større). Feks byengel, eller frivillig i home-start. Og det arbeidet skal være lokalt
* Gå besseggen
* Se Ibsen på teater
* Hoppe fra 10-meteren? Nei, det gjør jeg rett og slett ikke!!
* Holde en edderkopp

Gammel 25-09-09, 16:20   #32
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har bare EN ting på min liste jeg, og 3 år på å nå det.. skal gå med ett par mnd slingringsmonn:

Oppnå bachelorgrad i sykepleie

Mer enn nok for meg.

Har til nå klart en del ting jeg ikke hadde drømt om når jeg var 14 iallefall:

-Snart født 3 barn
-Vært samboer i 10 år med samme mann
-Vært på tur i utlandet alene uten barn, mamma og pappa
-Kjøpt vår første dyre bil, type 100.000 + klasse!

Har aldri hatt så enormt stoooore mål her i livet jeg da.. og er takknemlig for det jeg har, og oppnår daglig.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:20   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Edderkopp har jeg holdt! Og Besseggen. Og vært frivillig, men kanskje ikke helt på det mest veldedige grunnlaget. Samisk? Flysertifikat?

Gammel 25-09-09, 16:22   #34
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men jeg er uenig i at man må disse tingene før man fyller 30. Man må jo ha noe igjen til senere også.

Jeg hadde ikke gjort noen av de tingene jeg nevnte før jeg ble 30, bortsett fra det med absint i Praha, som jeg tror var da jeg var 29. De andre tingene er både post-30 og post-barn.

Gammel 25-09-09, 16:26   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Alt på listen min, bortsett fra ekteskap og freelancing for faktiske aviser, er post-barn. Obviously.

Dykke må jeg gjøre. Hoppe i strikk. Skyte! Dra på lengre alenetur enn en helg, kanskje en ukes togloffing i Europa? Lage en vellykket drink, en eller annen gang. Lære meg fransk på ordentlig.

Gammel 25-09-09, 16:45   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Mye kulere ting enn meg, i alle fall. Nå ble jeg nysgjerrig på hvem som eier de instrumentene du har pillet på. Det hørtes ut som en ting Matilda kunne ha lyst til å gjøre.

Ymse. :workaholic:

Dog var kanskje Stevie Wonder det fiffigste, sånn i type "dette gjør jeg nok aldri igjen!"

Men, det nærmer seg høst og vinter, og innetid. Klassikere som bør leses, ses, lyttes til? Ikke nødvendigvis "før 30", men bare fordi man bør?

Gammel 25-09-09, 16:46   #37
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir 30 neste år, og kjenner at det jeg burde gjøre er å overleve så lenge. Burde jeg ha meg en liste over ting, altså?

Gammel 25-09-09, 16:56   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min liste inneholdt noen punkt som, eh, ikke egner seg på åpentforum. Sånn hvem-hva-hvor-hvor mange. : den som rødmer er ingen tøs: Den, eh, inneholdt også noen ting som strengt tatt ikke er helt lovlig.

I tillegg hadde jeg følgende ting, som jeg klarte:

- Reise alene på ferie (langt og lenge)
- Gå på levende vulkan
- Dykke med hai
- Hoppe i fallskjerm

:adrenalinjunkie:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:59   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hvem-hva-hvor-hvor mange er vel muligens ikke helt passende på svært vidåpent forum.

Dykke med hai. Det skulle jeg jo egentlig, og så rant det bort i, eh, havet.

Gammel 25-09-09, 17:05   #40
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

ikke noe forskjell på hva man kan gjøre før og etter tredve. Det har med livs situasjon og muligheter å gjøre. Jeg synes faktisk det er litt underlig å tro dette. En ting som jeg synes var greit å ha i boks var utdannelsen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.