Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter som må sitte når de tisser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 09:19   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutter som må sitte når de tisser

Storebror sitter og tisser. Jeg tror det går fint - men nå visste jeg ikke at det lå særlig med maskulinitet i det å stå å tisse jeg da.

Gammel 30-09-09, 09:25   #2
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Storebror sitter og tisser. Jeg tror det går fint - men nå visste jeg ikke at det lå særlig med maskulinitet i det å stå å tisse jeg da.

Det har nå i hvert fall unektelig vært et særtrekk ved menn at de står og tisser. Akkurat det kan det vel ikke være særlig tvil om.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:23   #3
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror han er psykisk uskadet fremdeles.

Tror, ja.

Grunnen til at jeg lurer på dette, er at første gangen jeg hørte om dette "fenomenet" fikk jeg virkelig hakeslipp. Det hadde aldri falt meg inn å lære sønnen min til å sitte når han tisser. Det jeg registrerer, er jo at det først og fremst er mødrene/kvinnene som styrer dette, og dermed etterlyser jeg hva mennene synes.

Tjorven, hvorfor skulle mannnen din "drepe deg" for at du fortalte at han sitter og tisser hvis han var 100 % komfortabel med det? :nysgjerrig:

Gammel 30-09-09, 09:30   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Tjorven, hvorfor skulle mannnen din "drepe deg" for at du fortalte at han sitter og tisser hvis han var 100 % komfortabel med det? :nysgjerrig:

Hvis det er så voldsomt krenkende, så kan det jo hende at det egentlig er en ting han gjør i "skjul". Han har fått mye tøffel-pepper etter at han tok mitt etternavn, så når jeg i tillegg outer at han sitter og tisser, så blir det kanskje litt i overkant. Er han egentlig en mann?

Gammel 30-09-09, 09:33   #5
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis det er så voldsomt krenkende, så kan det jo hende at det egentlig er en ting han gjør i "skjul". Han har fått mye tøffel-pepper etter at han tok mitt etternavn, så når jeg i tillegg outer at han sitter og tisser, så blir det kanskje litt i overkant. Er han egentlig en mann?

Ja, det er jo litt det psykosiale jeg lurer på, altså.

Gammel 30-09-09, 10:08   #6
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ekte menn tar vare på prostataen sin.
Her gnåler jeg om tisselukt på do. Med fire gutter i hus kan det raskt bli ganske ille. Jeg har innført høylydt gneldring + at synderen kommanderes til dovasking hver gang slikt griseri oppdages. Med ondt skal ondt fordrives. Jeg merker bedring, og tror nok noen har innsett at sitting er løsningen.

På skolen til guttene skal det egentlig sittes på do. Vet ikke om mine følger den regelen. Det er jo ikke noen som kontrollerer. Jeg synes det er greit med slike regler. Har aldri opplevd skoler der ungene ikke har klaget over ekle tisseluktdoer.

Sist redigert av Kaija : 30-09-09 kl 10:16.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:10   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min hadde nok fått lyst til å kverke meg hvis jeg hadde fortalt noe som helst privat om ham. Uansett hvor komfortabel han er med det, så hadde han aldri blitt komfortabel med at jeg hadde fortalt det til andre - det være seg på nettet eller i RL.

Gammel 30-09-09, 09:27   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden sitter når han tisser. Både gubben og jeg er enig om at det er det beste. Jeg vet at gubben gjør begge deler.

Gammel 30-09-09, 09:31   #9
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Poden sitter når han tisser. Både gubben og jeg er enig om at det er det beste.

Dere har snakket om det og blitt enige om at det er best? Hva var argumentene for (ev. mot)?

Gammel 30-09-09, 11:19   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har snakket om det og blitt enige om at det er best? Hva var argumentene for (ev. mot)?

For:
- mindre (ingenting) søl
- bedre for utstyret
- han var så liten (lav) da han sluttet med bleier at det ville vært vrient for ham å stå

Mot:

Kan ikke komme på noen argumenter mot?

Gammel 30-09-09, 09:31   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man lever da i et likestilt forhold. Mannen har lært Snupp at man kan sitte på do og stå når man er ute. Han er like lite interessert i å tørke opp søl etter små gutter som ikke klarer å sikte som det jeg er. Jeg er gift med en skikkelig mannemann som ikke definerer sin maskulinitet ut fra om han sitter eller står når han tisser. Menn som føler at man må stå for å være en "ekte mann" må da være usikre på sin maskulinitet. :kaster ut brannfakkel:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:34   #12
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg er gift med en skikkelig mannemann som ikke definerer sin maskulinitet ut fra om han sitter eller står når han tisser.

Hva er det en "skikkelig mannemann" definerer sin maskulinitet ut fra, da?

Gammel 30-09-09, 09:39   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det en "skikkelig mannemann" definerer sin maskulinitet ut fra, da?

Ut fra at han faktisk er mann, kanskje?

Jeg synes det er helt greit at gutter læres til å sitte når de tisser; det å bruke klosett er neppe særlig "naturlig" uansett, og særlig for smågutter er det vel ikke så lett å unngå søl bestandig, hvis de står og tisser. Enklere å gjennomføre en regel om at de skal sitte enn en regel om at de ikke skal søle, antar jeg, og hyggeligere enn om de skulle bli tvunget til å tørke/vaske etter seg også. (Hvordan de evt. gjennomfører et slikt påbud vet jeg ikke, jeg ville jo ikke synes det var OK om de ansatte på aktivitetsskolen skulle overvåke tissevanene til barna. Hverken for barnas del eller for de ansattes del.)

Jeg kunne også godt tenke meg å høre hva mennene her synes.

Gammel 30-09-09, 09:43   #14
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ut fra at han faktisk er mann, kanskje?

Jeg synes det er helt greit at gutter læres til å sitte når de tisser; det å bruke klosett er neppe særlig "naturlig" uansett, og særlig for smågutter er det vel ikke så lett å unngå søl bestandig, hvis de står og tisser. Enklere å gjennomføre en regel om at de skal sitte enn en regel om at de ikke skal søle, antar jeg, og hyggeligere enn om de skulle bli tvunget til å tørke/vaske etter seg også. (Hvordan de evt. gjennomfører et slikt påbud vet jeg ikke, jeg ville jo ikke synes det var OK om de ansatte på aktivitetsskolen skulle overvåke tissevanene til barna. Hverken for barnas del eller for de ansattes del.)

Jeg kunne også godt tenke meg å høre hva mennene her synes.

Jeg ser helt klart at det er både enklere og hyggeligere for dem som må tørke opp, altså.

Nei, det er vel ikke så naturlig å bruke "klosett", men det er nå en gang det vi har gjort i noen år nå, da.

Gammel 30-09-09, 09:53   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er vel ikke så naturlig å bruke "klosett", men det er nå en gang det vi har gjort i noen år nå, da.

Ja, altså, jeg mente ikke at det var skadelig eller at vi skulle slutte. Mer bare at dersom det er vanskelig å treffe skikkelig uten søl når de tisser inne på vannklosett, så synes jeg det virker rimelig å be dem sitte. Selv om det "naturlige" for dem er å stå og tisse ute i skogen.

Gammel 30-09-09, 09:36   #16
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sitte inne, stå ute. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan guttene skal ta skade på sjelen ved å sitte? Bor manndommen i tissestillingen?

Vi har ikke pratet så mye om det, jeg har skåret gjennom siden det er jeg som vasker badet. Vi har en særdeles høy do, så poden må jobbe hardt for å komme over kanten.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:39   #17
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Bor manndommen i tissestillingen?.

Ja, det er i grunnen litt det jeg lurer på. Ikke utelukkende i tissestillingen, vil jeg tro, ut fra min begrensete kjennskap til det motsatte kjønn ().

Men har det en viss betydning, eller er det revnende likegyldig for menn om de sitter eller står?

Gammel 30-09-09, 09:33   #18
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Mannen her har lært trollet å sitte på do. For min del har eg aldri tenkt over det. Og grunnen til det er fordi eg er sammen med ein mann som sjølv sitter på do. Å læra guttungen opp til å sitta hadde derfor blitt litt rart.

Gammel 30-09-09, 09:33   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hurra til sittende tissende gutter/menn. De er da alene på toalettet, så jeg forstår ikke hvordan de skal føle seg krenket. :enkel:

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:34   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er forresten sant. Da vi var på hytta i helgen lærte vi kneten "å tisse på skogen". Det gjorde han stående, og det var stor stas. Han ville tisse på skogen veldig ofte. Oftere enn han vil på potte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.