Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Trenger jeg CD-ene mine?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-09, 21:55   #21
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger jeg CDene mine?

Jeg har en skikkelig mimreperiode med fjortismusikk nå, og fryder meg over å finne igjen coverblekker som ble lest i filler for 10-15 år siden. Ergo mener jeg at nei, du må ikke kaste dem.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:48   #22
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hatt storrydding i musikken min. I kassettene, faktisk... Jeg er ikke ferdig med ryddingen, men jeg har begynt å sortere: Er dette noe jeg liker så godt at jeg vil høre det om igjen med kjempegod kvalitet? Hvis ja så bestiller jeg musikken på cd eller vinyl. Om den ikke er SÅ bra så kjøper jeg den på nedlasting.

I huset vårt er det ellers ikke snakk om å kaste cd-er eller LP-er. Vi hører til dem som i stedet kjøper nye vinylplater...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:09   #23
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Kaste dem? Nei det går ikke. Det er jo nesten som å kaste dagbøkene sine. Det ligger så mye følelser og minner i dem. Jeg er gammeldags og hører fortsatt en del på CDene mine.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:11   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg overhodet ikke om å ha original-cder. Vi har noen, men det meste er mannen sitt og det ligger nedpakket et sted. Vi brenner ut alt, så vi får kun de sangene vi vil ha på en cd. Har masse brente cder i bilen. Samme med filmer, jeg synes det støver og tar plass og gidder ikke å ha det stående. Nå har vi 6-700 dvder nedpakket i kjelleren, jeg vil selge/gi bort alt men mannen skal på død og liv ha det.

Gammel 02-10-09, 11:31   #25
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lure på om jeg skal ta en spin-off.

"trenger vi de to flatvevene våre som står i bua og som vi ikke aner om er komplette?".

:gift med skrotnisse:

Gammel 02-10-09, 11:41   #26
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke sammenlignes, Rosinen.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:43   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg la inn alle CD'ene våre i iTunes mens vi flyttet og satte kassen på loftet da vi pakket ut. Utrolig oversiktlig og ryddig, ingen CD-covere med syltetøy inni, ingen riper på CD'er.

Gammel 02-10-09, 11:43   #28
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan blir man invitert til spotify?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 15:03   #29
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Har vel ca 200 cd-plater stående i kjelleren, vi hører aldri på dem men kommer nok ikke til å kaste de heller av ren nostalgi.

Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 16:12   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Hvordan blir man invitert til spotify?

Det lurer jeg også på, MÅ man ha invitasjon eller kan man få det på andre måter? *vil ha*

Gammel 04-10-09, 16:18   #31
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det lurer jeg også på, MÅ man ha invitasjon eller kan man få det på andre måter? *vil ha*

Man leter opp en proxyserver i Uk, melder seg inn som medlem med adresse i UK. Laster ned spotify, og går til slutt inn og endrer adresse til Norge. Voila - man er gratismedlem.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 16:20   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh, tusen takk!
Men adresse i UK, kan jeg bare ta en adresse, feks til et hotell? Eller blir det litt sånn derre ulovlig?

Gammel 04-10-09, 16:20   #33
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Når det gjelder CD'ene. Jeg gikk nettopp gjennom samme greia. Men, jeg har ikke noe forhold til hverken plastrælet eller papiret inni. Så jeg har organisert alle CD'ene mine i slike CD mapper. Lett å ta med seg i bilen og på hytta eller hvor det måtte være. Jeg kunne aldri tenke meg til å kvitte meg med de.

Og jeg greide forsåvidt ikke kvitte meg med omslagene heller. De ligger i en eske på loftet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 01:16   #34
Doremifa
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Doremifa er litt kul
Standard

Sv: Trenger jeg CD-ene mine?

Jeg syns det er fint å kunne høre et helt album, selv om man ikke er fan av alle låtene. Kunne finne ut hvem som er arrangør, komponist, hvem som spiller etc. og dermed syns jeg at cd-er er helt supre. Jeg ville ikke ha kastet cd-ene

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 01:46   #35
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Da er vi flere som er håpløst gammeldagse

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Vi kjøper fremdeles en cd eller ti i måneden. Betyr det at vi er håpløst gammeldagse?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 03:22   #36
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 08:01   #37
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøper ikke cdr så ofte lenger, det går i spotify og ipod her også. Har kvittet meg med aller plastcovere og har cd med papir i små plastlommer. Kommer ikke til å kaste dem.

Gammel 06-10-09, 08:38   #38
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Vi kastet mange esker med cder ifjor. Da hadde dem vært oppi esker i 5-6 år...

Vi kommer aldri til å kaste cdene våre :bestemt:

Gammel 16-10-09, 23:51   #39
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Argumenter for og i mot mottas med takk.

CD-er er tungt. Veldig tungt. Så tungt at flyttefolk vurderer forbud mot esker som er større enn sånne med kopiark.

Gammel 17-10-09, 08:06   #40
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Du prøvde ikke å løfte verktøyeska, gjorde du?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.