Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du tilgjengelig 24/7?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 01:01   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du tilgjengelig 24/7?

Men jeg mener man kan være tilgjengelig 24/7 uten å prate i telefonen overalt. Det at man er tilgjengelig hele tiden betyr ikke automatisk at man går rundt å prater høylydt i butikken/på bussen eller på kaféturen.

Gammel 02-10-09, 01:17   #22
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg er ikke alltid tilgjengelig. Jeg lar ofte telefonen være igjen hjemme og den står også ofte på lydløs. Jeg ser jo hvem som eventuellt har ringt. Å være utilgjengelig gir meg en viss frihetsfølelse.

Gammel 02-10-09, 01:17   #23
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vel i teorien tilgjengelig 24/7, men det er allikevel ikke alltid jeg tar telefonen av den grunn.
Ringer fasttelefonen tar jeg den alltid.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 01:21   #24
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg telefonen i nærheten, og jeg ikke er opptatt, svarer jeg. Men jeg slipper ikke alt jeg har i hendene og løper som en tulling for å rekke å ta den.
Slik er min mor. Når hun er på besøk, og jeg mottar en melding eller telefonen ringer, kommer hun løpende med den til meg, vill i blikk og kroppsbevegelse, som om det stod om livet. Gale dama.

Gammel 02-10-09, 02:00   #25
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Mja, jeg er vel tilgjengelig forsåvidt, men jeg siler. Mobilen er alltid på lydløs, jeg vet ikke engang hvilken ringetone jeg har. Forresten funker ikke det der med å "ringe opp igjen når det passer" for meg. Når det passer har det for lengst forsvunnet i tåka.

Gammel 02-10-09, 08:01   #26
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en tendens til å glemme telefonen, men jeg pleier å svare så sant jeg hører at det ringer. Også under middager, selv om jegbda sier fra om at jeg er opptatt. Men det bør jeg kanskje endre på?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 08:07   #27
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg reagerer på folk som går og snakker private og lengre samtaler i butikken. Jeg føler jeg kommer i en privatsfære jeg ikke ønsker å høre på.

Jeg synes det er genialt å ta telefoner når jeg likevel bare får og handler. Hjemme kan det være vanskelig å få ro til å snakke, og da er det glimrende å benytte slike stunder i telefonen. Jeg går da ikke oppi folk, så jeg greier ikke helt å se hvorfor det skulle være til sjenanse for andre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 08:24   #28
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mennesker jeg ikke vil snakke med noensinne, og mennesker som krever litt overskudd der er jeg enten helt utilgjengelig eller jeg siler.

Jeg tar jo ikke telefonen i møter osv, men om jeg ringer tilbake innen et par timer vurderer jeg meg som tilgjengelig nok.

Å prate mens jeg handler plager meg ikke, men jeg legger som oftest på i kassen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 08:42   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarer ikke telefonen hvis jeg er opptatt med andre mennesker. Det kunne ikke falle meg inn å svare en telefon under en middag, da måtte det i såfall ha vært fra barnevakten og jeg ville unnskyldt meg og gått ut av rommet. Jeg syns det er megauhøflig med mennesker som skravler høyt i telefonen på restaurant, på trikken, i køen på butikken og andre steder man er tett opptil andre mennesker. Det har hendt at jeg har gjort de to sistnevnte selv, men da prøver jeg å gjøre det kort og upersonlig.

Jeg er veldig ofte utilgjengelig når jeg har familietid også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 08:47   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det tør ikke jeg. Men det handler vel om at hvis noen skulle ringe/sende melding om natten ville det nok være noe jeg ville svare på, det være seg syke foreldre eller venninner i krise. Det er sjelden noen ringer meg midt på natta for å skravle, liksom.

Jeg får ofte sms-er midt på natta, men det går kanskje an å skru av bare meldingslyden. Allikevel; jeg har venner som ringer både 23 og 24 om natta og jeg legger meg ofte tidligere enn det. Jeg kan jo gi beskjed om at ingen skal ringe etter 22 med mindre de VET jeg er oppe, men jeg tør ikke ta sjansen på å miste en masse nattesøvn. Hadde vi hatt fasttelefon hadde den vært på, men mannen vil ikke ha det.

Gammel 02-10-09, 08:53   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er lite tilgjengelig. Det er ikke sikkert jeg gidder å sjekke telefonen om jeg hører den, det skjer igrunnen ganske ofte også. Jeg har et stort behov for å ikke forstyrres og forstyrres da altså ikke. Unntak er hvis ungene er ute av huset, da ser jeg alltid etter om den ringer og svarer som regel også. Men er de hjemme så har jeg en policy på at om det er så viktig at det ikke kan vente så kommer det nok noen og ringer på døra. Og gjør det ikke det så var det ikke viktig nok.

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:04   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg får ofte sms-er midt på natta, men det går kanskje an å skru av bare meldingslyden. Allikevel; jeg har venner som ringer både 23 og 24 om natta og jeg legger meg ofte tidligere enn det. Jeg kan jo gi beskjed om at ingen skal ringe etter 22 med mindre de VET jeg er oppe, men jeg tør ikke ta sjansen på å miste en masse nattesøvn. Hadde vi hatt fasttelefon hadde den vært på, men mannen vil ikke ha det.

Må du ha telefonen på soverommet da? Jeg legger min igjen på stua. Når jeg brukte den som vekkerklokke så skrudde jeg av lyd og risting, for alarmfunsjonen funker for det.

Edit: Sorry, nå leste jeg lit grundigere og så at det var akkurat det du gjorde.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:07   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg bruker den som vekkerklokke og klokke generelt, så den ligger på nattbordet. Det hadde uansett ikke vært vits i å ha den liggende i stua, for jeg tror ikke jeg hadde hørt den i underetasjen om den ringte.

Gammel 02-10-09, 09:13   #34
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg har vel blitt utilgjengelig nå enn før. Orker ikke alltid, noe kan vente.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:18   #35
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg svarer kjente numre til uansett tid. Ukjente eller sjulte numre tar jeg aldri.
Men så susete og vimsete jeg er, hender det jeg legger telefonen et sted jeg ikke hører den.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:29   #36
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er alltid tilgjengelig i den perioden ungene er i barnehagen. Resten av døgnet er jeg tilgjengelig akkurat når det passer meg.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:34   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for glad i lydløsfunksjonen på mobilen til å være særlig tilgjengelig egentlig.

Gammel 02-10-09, 09:44   #38
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Men jeg kaller meg ikke lite tilgjengelig, men har ikke alltid med meg telefonen. Er dog alltid tilgjengelig pr telefon når jeg ikke er sammen med barna mine - både når jeg er på jobb og i det private.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:03   #39
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

For enkelte, ja. For andre, nei.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:04   #40
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks. Jeg har den på lydløs, siler og ringer opp igjen de jeg vil/må snakke med. Men sjekker den nok litt for ofte, kanskje. Uvane.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.