|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 3-4-åringer: leker de med riddere og borger?Jeg anbefaler en i tre. De er mye mer barnevennlige ogsaa for de mindre barna, og kan brukes til mye annet enn riddere. Vi har en som ligner litt paa denne: |
|
|
|
|
|
#22 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 3-4-åringer: leker de med riddere og borger?Her er det duplo, lego og Tog som gjelder.
|
|
|
#23 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: 3-4-åringer: leker de med riddere og borger?Her i huset leker gutten vår på 3,5 år med Duplo Ridderborg fra Lego. Det fikk han til jul ifjor og det brukes mye, både til generell byggelek og til å leke rollelek med figurene. Han bruker det gjerne i kombinasjon med Duplo sin dinosaur/steinalder-lego, da er det ridderne som beskytter borgen sin mot skumle dinosaurer |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: 3-4-åringer: leker de med riddere og borger?I min erfaring har de fleste lekene som jeg har villet hun skal like ikke slått an som ønsket. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: 3-4-åringer: leker de med riddere og borger?Vi har valgt å prøve å ikke introdusere ridderborger, da det kan virke stigmatiserende ift islam. På linje med kors, rette sverd og grisehold, oppleves riddermystikken som et sårt stikk for mange muslimer. Vi har valgt å legge oss på en fordømmende linje ift ridder-ting. Det var en epoke i europeisk historie vi bør skamme oss over. Istedet har vi valgt å la guttene våre leke med, og kle seg opp i, ulike sjal fra midtøsten. Med vekt på tradisjonelle rollespill der den ene er Fatima og den andre er Sadia. Og naboguttene fra Kurdistan er deres tilkomne ektemenn. Vi har fått litt skjenn av våre muslimske venner, som mener gutter ikke bør leke med slikt. Heller med sverd og pistoler. Gutter som går i sjal blir homoer, hevder de. Som forøvrig er det samme som gammelonkel Guttorm på Toten mener. Vi har tatt dette ad notam, og er i dialog med dilemmaet vi lever i. Vi tar selvsagt det våre verdifulle, annerledestnkende venner sier, alvorlig. Innspill mottas med takk...
|
|
|
#28 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 3-4-åringer: leker de med riddere og borger?Tror det bli racerbilbane her til jul.
|
|
|
|
#29 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: 3-4-åringer: leker de med riddere og borger?Eg har jobb i barnehage i monge år. Det er veldig varieeande, frå born til born om dei interesserar seg for ridder og borg. Men eg ser jo at dei brukar slike leiker i "alle" alder men at leiken utviklar seg etter kvart som dei blir eldre. Men ofte er dei 5 år før den store interessa for denne type leik er der. Det er vel helst Sabeltann og piratar som er det store i 3-4års alderen.
|
|
|
|
#30 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: 3-4-åringer: leker de med riddere og borger?Tuttan: ja, gutten min har vært sabeltannfrelst siden han fylte nøyaktig 2. Nå begynner han med annen rollelek, (3,5) og viste interesse for ridderborg i butikken. Han er veldig "rollelekete" av seg, han kler seg ut og han leker med figurer. Duplo har han aldri brydd seg om.
|
![]() |
|
|