Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Carbonara à la Fibi

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-09, 20:20   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Carbonara à la Fibi

Jeg fikk middagsbesøk av foreldrene mine i dag, og serverte (til potetelskerpappas store fortvilelse ) spaghetti carbonara. Jeg tittet litt på diverse oppskrifter, og sauset sammen en helt på egenhånd. Den ble utrolig god, selv pappa og Leo likte den.

1 liten kartong fløte
3 eggeplommer
0.5-1 kinesisk hvitløk
1.5 pakke bacon (brukte en del siden jeg laget til fire voksne og to barn.)
2-3 never revet parmesan
salt/pepper

Bland sammen fløte og eggeplommer i en gryte, og varm opp på relativt svak varme. Rør masse slik at det ikke svir seg. Når det har kokt opp rører du inn hvitløk, parmesan, litt salt, og masse pepper. Ha i sprøstekt bacon, men spar litt av baconet til garnityr. Vend inn pastaen, ha det over i serveringsskål/fat, og dryss over resten av baconet. Server med en gang, gjerne med en ovnsstekt kyllingfilet for å få litt mer protein.

Dette var en veldig enkel middag, og lynrask. Vi brukte spaghettini fra Axa, som har fem minutters koketid. Sausen ble ferdig like fort som spaghettien.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.