|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
By the Sea
|
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Pasienter høres merkelig ut - da har man jo bare sporadisk kontakt, og det kunne ikke falle meg inn å gjøre dette selv.
![]() |
#22 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Mennesker man knapt møter på sin vei som eksempelvis sykepleiere, jordmødre og leger har jeg ikke som venner på FB.
![]() |
#23 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?
Og jeg synes det går veldig greit å ha en nær relasjon til elevene uten å ha dem som venner på Facebook.
![]() |
#24 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Jeg har hatt lærerkollegaer som selv legger til elever. Det syns jeg er merkelig. Mitt prinsipp er å ikke legge til noen jeg er selv er lærer for. Nå jobber jeg mye med voksne og mange får man et nokså nært forhold til. Da ser jeg det som uproblematisk å bli venn med dem på FB. Yngre elever har jeg lagt til på en liste med store begrensninger, og så har jeg evt lagt de til som vanlige venner når jeg ikke er læreren deres lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
By the Sea
|
Ja, men DET sa jeg jo slett ikke var umulig.
![]() |
#26 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Det er selvsagt helt greit å søke opp hvem som helst, men å legge inn venneforespørsel til jordmora si, lærere eller postmannen virker klengete og ukritisk. Å imøtekomme slike forespørsler vil være enda mer ukristisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Sær og kresen
Jeg skjønte det, altså. Men jeg foretrekker en sylskarp linje på det området. Kompisforhold til elever er jeg rett og slett ikke interessert i. Man er nok forskjellig der, men jeg har sett enkelte kolleger tråkke i baret på FB i forhold til elever. For meg handler det om etikk og integritet.
![]() |
#30 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Skjønner det godt.
![]() |
#31 |
Leser
|
Men jeg er ikke venner i RL med de jeg er venner med på FB. Jeg er ikke lærer, så det er mulig jeg ikke ser utfordringene? Men jeg tenker at i og med at man kan justere på rettighetene til enkeltpersoner og grupper så trenger man absolutt ikke å legge noe personlig og/eller privat i det.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 07-10-09 kl 10:47. Årsak: la til eller |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
søt
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Mens jeg tenker at hvorfor skal jeg blande elevene mine inn i privatlivet mitt? Og hvorfor i all verden skal de være interessert i det? Jeg orker ikke forholde meg til at de kommenterer statusen min eller bildene mine på FB uten at jeg tar opp slike tema selv, og jeg har også et nært forhold til mine elever. Jeg har heller ikke noe hemmelig på FB.
![]() |
#33 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Høres veldig sært ut Imma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her.
![]() |
#35 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Med tanke på hvor mye jeg bruker FB kunne jeg sikkert åpnet opp for hele Norge uten at noen ville visst noe mer om meg av den grunn...
![]() |
#36 |
Leser
|
Jeg har det. Jeg har helt åpen profil og er søkbar. Det betyr i teorien at alle i Norge har tilgang. I praksis, nja, kan ikke tenke meg det er så mange der inne og titter.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Som lærar har eg avslått dei få forspørselane eg har fått fra elevar, ein elev eg hadde for 10 år sidan som eg har hatt med å gjere i andre samanhengar etterpå har eg da. Har heller ikkje foreldre som vener der, sjølv om eit par kunne vore det, da eg kjenner dei fra andre samanhengar.
![]() |
#39 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Nei, det høres litt far out ut, selv om jeg tror du skal ta det som et slags kompliment. Jeg er psykolog og om jeg hadde hatt pasienter ville jeg aldri hatt dem som venner på facebook? Men jeg kanskje litt ukonsekvent for jeg har en av de barnehageansatte (pedagogisk ansvarlig for en av ungene) som venn på facebook. Dette er imidlertid ei som vi også har hatt som barnevakt mange ganger, vi kjenner mannen hennes litt også - og vi er nesten litt "venner" med dem sånn ellers også.
![]() |
#40 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Ang. Facebook igjen. Vanlig kotyme?Har ingen av barnehagepersonellet, eller lærerene til barna mine på vennelisten min.. Hvorfor skulle jeg det?
![]() |
![]() |
|
|