|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Nobels fredspris
Og der har jammen meg en viss agent sneket seg inn i hodet mitt og lest tankene mine.
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Nobels fredsprisJeg tror kanskje dette har noe for seg jeg. Man skal ikke se bort fra at han allerede har rukket å bidra til stabilisering og fred i et verdenssamfunn som ble stadig mer delt og aggressive. Det virker nesten som om fredsprisen er i ferd med å bli mer ... innovativ, eller hva som nå er riktig ord. De gav den til Al Gore på grunn av miljøsaken, og det må vel sies å være nytenkende i forhold til fredspris. Og kanskje denne til Obama kommer litt i samme kategori, at han kanskje ikke har jobbet med tradisjonelt fredsarbeid, men at han tar tøffe valg og prøver å snu en ganske alvorlig situasjon. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
awesom
|
Tror jeg og.
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Dette er min reaksjon også.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nobels fredsprisTendensiøst, teit og prematurt. Utrolig skuffende. Han har jo ikke rukket å gjøre et dugg! Så kjipt!
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Betyr det at jeg også kan få fredsprisen?
|
|
|
|
#9 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nesten god nok grunn.
|
|
|
#10 |
|
Viser tenner
|
Akkurat det samme tenkte jeg, men etter å ha tygget litt på det synes jeg det er en fin ting. Egeland sier mye smart.
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#12 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, og det er nesten godt nok
|
|
|
#17 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nobels fredsprisLitt tidlig, ja, men gøy. Blir skikkelig folkefest i Oslo - med mindre vi alle holder oss unna sentrum nå som et ordentlig terrormål er i byen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nobels fredsprisMin første tanke var selvsagt som de fleste andre her: Hva? Allerede nå? Eller som tidligere vinne Lech Walesa sa: “Who, Obama? So fast? Too fast — he hasn’t had the time to do anything yet.” |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
Sv: Nobels fredsprisJeg er enig med de fleste her...hva i alle verden har han gjort? Han fremstår som en flott person som kan drive både USA og resten av verden i riktig retning, men fredsprisen for tanker og meninger |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nobels fredsprisDet som har vært fint med fredsprisen så langt er at den har gitt et nødvendig fokus på mindre saker og saker verden over som trenger det. Jeg er for så vidt enig i Nobelkommiteens begrunnelse, men jeg vet ikke helt om jeg er enig i at det det burde ført til en fredspris på bekostning av andre.
|
![]() |
|
|