Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva har dere endt opp med av vinterdresser og støvler for denne sesongen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-09, 13:47   #21
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere endt opp med av vinterdresser og støvler for denne sesongen

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Men, vi hadde nok muligens greid oss med to om jeg skulle vært flink og sparsommelig, prøvde men det gikk skeis.

OK.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 13:50   #22
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

OK.

Jeg sprakk denne uka altså, så jeg synes faktisk jeg greide å holde meg veldig lenge. I alle fall til meg og være.

Og hvis jeg ikke kjøper tørketrommel i år heller så kan jeg liksom nesten forsvare det.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:03   #23
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg som synes jeg har tatt hardt i når jeg har to dresser.
Toåringen har en reimatec dress, babymodellen. Kjøpt på salg i vår. Fullpris var vel 900 tror jeg?
Han har også en trolldress (rampetroll?), kjøpt på salg i fjor. Betalte 900, tror den kostet 1400 ny pris.
Av sko har han Viking Thermo (400,-) og Bisgaard skinnsko med vanntett membran og ullfôr (400,- på slag i vår). Jeg er mest spent på Bisgaardskoene, de virker veldig gode.

Babyen er baby, men har en vinterdress fra Mala liggende som nok blir å passe rundt juletider. Han skal i barnehage fra februar av, så da blir han nok å trenge vinterdressen der.

Gammel 10-10-09, 14:19   #24
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Gutten:

2-delt Reimasett kr 13-1400,-
Ecco goretex kr 749,-

Jenta:

Ticket heldress kr 1399,-
Ecco goretex kr 699,-

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:23   #25
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Eldste:
Ecco goretex fra forige vinter.
Har ikke fått seg vinterjakke og vinterbukse ennå. Bruker Bergans Stallo jakke foreløpig.

Mellomste:
Reimatec vinterjakke
Skogstad boblebukse
Ecco goretex (749,-)

Yngste:
Jonathan vinterdress (899,-)
Reima Kiddo votter (249,-)
Ecco goretex (699,-)
Ullribbsett fra Nøstebarn

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 14:36   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Storebror har en reflexdress fra forrige sesong som passer enda, han har også en dress fra sportmannpakka, og friendsko. Reflexdressen mener jeg kostet 499, skoene 50 kroner. Den sportmannpakka fikk han i gave, så den vet jeg ikke helt hva koster.

Lillebror arver reimatecdressen fra storebror, den kosta vel 900 når jeg kjøpte den. Han har også dress fra sportmannpakka. Skoene har han arvet fra storebror de også.

Gammel 10-10-09, 14:55   #27
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutt 4 år: Reimatec dress (ny, men kjøpt brukt her inne i vår)
, Geox Goretex (salg 499),
Dockboots med ullsåle (199?),
ymse votter bl.a. med ullfôr fra Hestra(350)
, Reima ulllue.
Ekstra: Jakke fra Artic living (fra i fjor 499) og
Skogstad bukse (salg 250).

Gutt 7 år: Reimatec bukse (800??),
Reimatecjakke (kjøpt brukt her inne)
+ fôret heldress fra Leketøy (699),
Ecco goretex (Ca 800),
Dockboots med ullsåle (199),
ymse votter bl.a. et par fra Hestra, (350)
Reima ullue.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 15:24   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

S har i år:
- T2H dress, kjøpt på salg i vår, tror den kostet rundt 1000 på salg
- Et par høstdresser som kan brukes med noe ull under stort sett også om vinteren, det er en gammel Troll som kanskje passer ennå og en HH som passer, begge er kjøpt brukt her inne
- Vi har også en Bokklubbdress som var ment som reservedress i år, men jeg tror den er for stor. Men det holder med det vi har.
- En boblebukse kjøpt brukt, kostet vel 50 kroner
- En Stormbergvinterjakke kjøpt på salg, 399,-
- Viking gore-tex, kjøpt i høst på salg, nedsatt fra 899,- til 599,-
- Cherrox fra ifjor
- Kamik bestilt fra USA, kom på totalt rundt 350 NOK inkl porto

Sist redigert av apan : 10-10-09 kl 16:10.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 15:31   #29
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

2 åringen (snart 3)
2 stk reimadresser (vinter) Den ene er i str 92 og begynner egentlig å bli litt liten. Noen som er interessert? Det er en kjempegod dress. Tåler våte og kalde dager. (reima samojed, rød og sort)
Reflex dress med tynnere for. 499,-

Begge ungene har ecco goretex vintersko. Her har vi også et par til salgs i str 22... Pent brukt.

6 åringen
Reimadress (vinter) Arvet av en nabo.
Tynn reflexdress
Diverse boblebukser

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 20:40   #30
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Eldste:
Reimatec + dress, kjøpt ny nå. (1800,-)
Viking thermo
Root sympatex.
Ecco goretex joggesko.

I tillegg mye ulltøy, og tykk ulljakke fra krokofanten.

Mellomste:
Reima dress, kjøpt ny nå(1500,-)
Ecco sko.
Skogstad jakke.

Hele ulldresser fra krokofanten, i tillegg til ulljakke.

Også blir det vel en løs bukse til hver av dem.

Lillemann:
Har vi ikke handlet inn til enda, men det blir Reimadress og forhåpentligvis Ecco sko om vi finner de i liten nok str, har sliti litt med det.
I tillegg har han Krokofant ull i lange baner.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:04   #31
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Eldste (7år)

-Todelt fra TTH, kjøpt nytt fra Danmark i fjord vinter. Husker ikke pris.
Ikke brukt enda.
-Hel dress fra MinyMO, kjøpt fra Danmark i vinter 799kr + kurs og toll.
-Todelt fra Bergans. Jakke kjøpt her 600kr, bukse ny i våres.

-Viking Gore-tex, vår/høst sko, halv høy, slag 399kr i våres. Brukes nå.
-Viking Gore-Tex vinterstøvel (salg på skoringen 599kr)
-Sorell, kjøpt i fjord men brukt lite da dem var for store. Usikker på pris.
-Cherrox fra Skoringen 150kr, Ekstra til å ha stående på skolen.

Lillemann (3år)

-Todelt fra TTH, kjøpt samme som storebror. Lurer på om det kom på 3000kr tilsammen. Altså 2 todeltesett ink toll osv.
-Dress fra Jonathan. Skal testet etter anbefaling av Sjuggepløm. Ser veldig fin ut. 899kr
-TTH vårdress som blir hengende som reserve. Med finne ullkjær under går det dersom det ikke er alt for kaldt. Rundt 1000 kr i våres? Litt usikker.

-Timberland Gore-tex, 699kr til bruk til og fra besøk osv. (Brukes nå)
-Viking Gore-Tex vinterstøvel, 599kr tilbud fra skoringen.
-Viking Thermo, 350kr
-Cherrox fra Skoringen som reserve. 150kr.

Mulig begge guttene får varmere sko til å ha til "pent", får se hvordan behovet blir.

Alt tøyet er kjøpt nytt. Ingen å arve av.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:30   #32
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Nå skjønner jeg at mange har svart at de bruker mye penger på klær i en annen tråd her inne ja. Jeg har vært og handlet på byttesentralen i dag jeg. Fikk ski, skisko, skibukse, softshelljakke, fuskepelsjakke, 2 gensere, 1 kjole, 2 bukser og 2 badedrakter til kr 388,-!

Resten av dressene vi har er arvet eller kjøpt på byttesentralen i vår.

Gammel 10-10-09, 21:37   #33
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror går på uteavdeling og har følgende yttertøy i tillegg til masse ull, fleece og regntøy;

To trolldresser med uttagbart ullfor (i to forskjellige størrelser)
En vanntett ekstradress av ukjent merke
En vår-høstdress som ikke er vanntett
En Skogstad overtrekksbukse
En vanntett, pustende jakke
Superfit sko
Viking thermo
Et ekstra par vintersko
To par støvler

Lillesøster har i tillegg til masse ull og fleece og regntøy følgende;
En ikke-vanntett vår og høstdress av ukjent merke
En Reima vinterdress
En uforet dress fra Reflex
En overtrekksbukse som ikke er vanntett
Superfit sko
To par gummistøvler
Vinking Thermo

Alt bortsett fra storebrors superfit er arvet, kjøpt brukt eller kjøpt på salg. I tillegg har de begge uendelig mange luer i forskjellig tykkelse og vanntetthet, 3 par regnvotter uten for, x-antall hjemmestrikkede ullvotter til å bruke med- og uten regnvottene over, et par reimavotter og diverse andre forede votter til skift.

Vi er mye ute.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:40   #34
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Her har jentene hver sin reimatec høstdress. Minste arvet fra den eldste, og hun eldste fikk ny. Begge kjøpt på salg.
Til vinteren prøver vi P.o.P i år. Er veldig spent på om den tilfredstiller forventningene.
De er også kjøpt på salg, tror jeg betalte ca 850 pr dress (1200 full pris).

Eldstesnuppa har fått brune superfit som jeg fant på salg til ca 350kr, og yngste har fått røde superfit som jeg fant til 149kr. Tok en sjans da jeg kjøpte dem i vår, men de passer perfekt.
Også har de hver sitt par viking thermo, kostet 399. De hadde de i fjor også, likte dem veldig godt.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:43   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt PoP dress til Snuppa - Rååååååsa
og til Brodern - Svart og petroleumsblå :fiiiiiiin:

Gammel 10-10-09, 21:44   #36
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillesøster:
1 Reimatec str. 80 arvet
1 PoP str. 86 (for stor pt) kjøpt brukt
1 Trolldress str. 86 arvet
ingen støvler ennå

Lillebror:
1 PoP str. 86 kjøpt brukt
1 HH str. 80 arvet
1 Barn og Leker str. 86 arvet
Ingen støvler ennå

Storesøster:
1 PoP str. 98 (vet ikke om den passer ennå) fra ifjor
1 Reflex str. 104 fra kjøpt brukt
Ingen støvler ennå

Jeg må kjøpe støvler til alle, har ekstrastøvler til de to små, men har tenkt å kjøpe ett nytt par som hovedpar. Må vel også kjøpe en ny eller pent brukt dress til storesøster om PoPdressen er for liten.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 22:04   #37
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vintertøy:
TTH- hel vinterdress av typen "baggy" med fuskepelskant (1299,-)
TTH vintervotter(199,-)
Mini a Ture vinteranorakk(hmm..var det 799,- for den?)
Kivat finnlandslue til bhg-bruk(399,-)
Mini a Ture finnlandslue til "penere" bruk(249,-)
Kivat strikkevotter (149,-)
TTH-vinterdress med dobbel glidelås. Arvestykke etter nevøer, men fin og hel og fortsatt like vann- og vindtett. Skal brukes som ekstradress.(gratis)

Ecco gore-tex vintersko(649,-)
Kamiker av ett slag(med ullfiltsokk), arvet av nevø, omtrent ubrukt- skal stå i bhg. til de kjipe regnvinterdagene (gratis)
Skal kjøpe: Bisgaards vanntette skinnsko til litt finere bruk.(ca 700,- tror jeg)

Gammel 10-10-09, 22:22   #38
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

PO.P vinterdresser, 1 195,- pr. stk.
PO.P luer, 145,- pr. stk.
PO.P votter, 245,- pr. stk.
Viking Play GoreTex til Bøllen, 699,-.
Ponny til Bråkebøtta, 499,- (men ønsker Viking Amazing Flower a 599,-).
Viking Thermo, 398,- pr. stk.
HM vinterjakker, 399,- pr. stk.

Har også ulluer fra Janus og Reima liggende.

Gammel 10-10-09, 22:30   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstemann har en reimatec + dress (kosta vel ca 1500 kr, den er fra ifjor og holder ett år til). Han har også todelt sett TTH, jakke til 1299 og bukse til 999. Skrekkelig dyrt ja. På beina viking goretex til 599 (fjorårets på tilbud).

Toern har reimatec + dress til ca 1500, den ble kjøpt i fjor og holder et år til. Har også en mikkline dress jeg betalte 200 kr for som reservedress. Han har en skogstad jakke arvet etter storebror, mangler overtrekksbukse. Viking goretex sko til 399 kjøpt på salg på xxl.

Plutte har en trolldress til 999 (jeg kunne ikke motså den) og en reimatec dress arvet etter storebrødrene. Har også arvet jakke og lue. Mangler noe å ha på beina, blir nok stones tror jeg.

Gammel 10-10-09, 23:36   #40
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Snuppa har:
Reima Tec dress fra i fjor i str 104 som fremdeles passer.
Er så fornøyd med den at vi har kjøpt en ny Reima Tec i str 110.

Ecco Goretex Icebreaker.
Cherrox/Slusher fra Eurosko.

Mini:
Dress fra Reflex i str 80
Dress fra Name It kjøpt til halv pris i vinter i str 86, er for stor enda.
1 par Skofus sympatex?
1 par Ecco Goretex, arv etter storesøster men ser nye ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.