Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Tilbakemelding: Farge på skjørt fra Boden.co.uk

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-09, 11:35   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbakemelding: Farge på skjørt fra Boden.co.uk

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Jeg sikler også på Boden klærne. Men er så redd for å bestille feil størrelse. Jeg bruker som regel str 36 eller S, men feks hos Noa Noa må jeg som regel ned i xs. Jeg har studert garment size inngående men blir ikke helt klok. Hvilke størrelser bestiller dere som er 36/S (H&M) når det gjelder Boden klær??

Slenger meg på dette spørsmålet, jeg også! Synes ofte jeg havner mellom målene for 8 og 10, og så har jeg litt pæreform og er redd noen av skjørtene blir for rette i passformen. Forhåpentligvis får jeg sjansen til å dra og prøve en gang, og da skal jeg i alle fall avlegge rapport, mocci.

Sist redigert av Bluen : 13-10-09 kl 12:38.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:41   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en ganske normal 38, i hvert fall, og bestilte skjørtene i str. 10. Passer perfekt.

Men genserstørrelsene klør jeg meg i hodet over, og har kommet til at jeg må bestille størrelse 16 eller noe?? (Jeg har små pupper og smale skuldre, altså, så jeg skjønner ingenting. Laaang rygg, da. Og kulemage.)

Gammel 13-10-09, 12:02   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er en ganske normal 38, i hvert fall, og bestilte skjørtene i str. 10. Passer perfekt.

10 svarer til 36, gjør det ikke?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna

Men genserstørrelsene klør jeg meg i hodet over, og har kommet til at jeg må bestille størrelse 16 eller noe?? (Jeg har små pupper og smale skuldre, altså, så jeg skjønner ingenting. Laaang rygg, da. Og kulemage.)

Det hørtes veldig merkelig ut, ja. (Og så kjenner jeg overhodet ikke igjen den fysiske beskrivelsen der, altså, du er jo så slank at!)

Gammel 13-10-09, 12:06   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men i skjørt passet det altså. Jeg tror kanskje det er lengden som gjør at jeg som oftest ender med 38 på klær?

Og takk. Jeg er slank og fornøyd, altså, men en liten kulemage har jeg alltid hatt - skal ikke skylde på svangerskapene heller. Den er fin og myk og feminin, men den ER der.

Jeg liker ikke trange topper, da. Kjøper alltid Large i treningstrøyer, for eksempel.

Må nok måle noen topper jeg har hjemme, og finne ut av det.

Gammel 13-10-09, 12:19   #25
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Slenger meg på dette spørsmålet, jeg også! Synes ofte jeg havner mellom målene for 8 og 10 ifølge målene, og så har jeg litt pæreform og er redd noen av skjørtene blir for rette i passformen. Forhåpentligvis får jeg sjansen til å dra og prøve en gang, og da skal jeg i alle fall avlegge rapport, mocci.

Samme her, havner ofte mellom størrelse 8 og 10 jeg også.
Supert med tilstandsrapport.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 12:24   #26
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vil jeg tro at jeg må ned i størrelse 8 (34) på skjørtene i og med at du som str 38 velger skjørt i størrelse 36. Jeg har også små pupper og smale skuldre/frame, kort rygg med en aldri så liten kulemage nederst, og nei jeg har verken født eller vært gravid (!)

Gammel 13-10-09, 12:29   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tok utgangspunkt i Garment measures, og det stemte på en prikk.

Gammel 13-10-09, 12:41   #28
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Jeg tok utgangspunkt i Garment measures, og det stemte på en prikk.

Ja garment measures er nok det beste, men jeg er litt usikker på hvor mange cm jeg må "ha å gå på" ? Har funnet et skjørt i str 8 hvor livet er 70 mens mitt liv er 68-69. Det kan vel bli litt knapt med 1-2 cm?? Hvor mange cm regner dere ekstra?

Gammel 13-10-09, 13:13   #29
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sikler også på Boden klærne. Men er så redd for å bestille feil størrelse. Jeg bruker som regel str 36 eller S, men feks hos Noa Noa må jeg som regel ned i xs. Jeg har studert garment size inngående men blir ikke helt klok. Hvilke størrelser bestiller dere som er 36/S (H&M) når det gjelder Boden klær??

Vet ikke om det hjelper, men jeg er 38/M på H&M og alt jeg har bestilt i str. 12R fra Boden har passet. (Har verken eple eller pærefasong, er litt rett opp og ned, små pupper, noe mage og litt korte ben. Det er nok den flotteste selv-beskrivelsen jeg har kommet med noen gang.... )

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 13:14   #30
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

mocci: Bevegelsesvidde på 2 cm holder ofte for stumme stoffer, mener jeg. :gruble Er skjørtet av stumme stoffer eller er det elastisk?

Kan du ikke måle hvor mye du vil ha å gå på i livet på et plagg du allerede har og som du synes er komfortabelt?

Gammel 13-10-09, 13:53   #31
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

mocci: Bevegelsesvidde på 2 cm holder ofte for stumme stoffer, mener jeg. :gruble Er skjørtet av stumme stoffer eller er det elastisk?

Kan du ikke måle hvor mye du vil ha å gå på i livet på et plagg du allerede har og som du synes er komfortabelt?

Skjørtet er av bomull, vet ikke om det er såkalt stumt stoff eller ei??
Du kan se skjørtet her: http://www.boden.co.uk/en-GB/Sale/Wo...Fun-Skirt.html

Sorry for at jeg maser slik. Det er bare det at jeg aldri har kjøpt klær på nettet før.

Gammel 13-10-09, 13:59   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er "cotton twill" m/fôr av "cotton voile". Twill er et diagonalvevd stoff - det er i hvert fall vevd - så det er ikke-elastisk (stumt stoff).

Min egen midje ligger høyere enn der jeg kan tenke meg at skjørtet skal ligger (mitt slankeste er godt over navlen - jeg vil gjerne ha skjørtet hengende fra et punkt 2-3 cm under navlen). Sånn sett ville jeg målt omkretsen der du kan tenke deg at skjørtet skal "henge" og tatt det derfra.

Gammel 13-10-09, 14:01   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, nå ble jeg enda mer i tvil, hvis Polyanna sier at str 10 = 38. Eller kanskje Polyanna bare er slankere enn hun tror? Jeg bruker str 40, men har et par skjørt i 38 også. Jeg hadde liksom tenkt å bestille str 14 fra Boden, men det blir kanskje for stort da?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 14:03   #34
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ååå, det var fint!

Gammel 13-10-09, 14:11   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Nå er det svarte med rundingene utsolgt, ser det ut til. Snufs.

Gammel 13-10-09, 14:20   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja garment measures er nok det beste, men jeg er litt usikker på hvor mange cm jeg må "ha å gå på" ? Har funnet et skjørt i str 8 hvor livet er 70 mens mitt liv er 68-69. Det kan vel bli litt knapt med 1-2 cm?? Hvor mange cm regner dere ekstra?

Jeg kjøpte et skjørt i str 12 som er 77 cm rundt, mens midjemålet mitt er 83. Det sitter perfekt! Jeg har litt pløsete mage, og smale hofter. Skulle jeg tatt med bevegelsesmonn så ville skjørtet ha falt av meg. Merkelig nok.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 14:31   #37
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Hmmm what to do. Jeg har jo mest lyst til å ta sjansen da, kanskje jeg kan få solgt skjørtet videre hvis det ikke skulle passe, slik at jeg ikke taper så mye på det økonomisk. Oki, neste valg, skal jeg ha normal lengde eller ekstra lang? Jeg har lange ben, bruker lengde 34 i bukser. Hvor måler man lengden? fra livet og ned eller??

Gammel 13-10-09, 14:32   #38
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Hm, nå ble jeg enda mer i tvil, hvis Polyanna sier at str 10 = 38. Eller kanskje Polyanna bare er slankere enn hun tror?

Polyanna er slankere enn hun tror. For hvis hun er 38 er jeg 42, og jeg bruker 38 og 40, mest 38.

Gammel 13-10-09, 14:40   #39
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker vanligvis 38 og har bestilt 12 hos boden. Det passer fint og er på ingen måte trangt.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 15:06   #40
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

mocci: Du vil ha det lengste med mindre du vil ha skjørt til midten av låret.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.