|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
villende
|
Sv: Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!
Neida, de må bare foreta beregninger av hvor mye høstmarsipan som kommer til å selge, for så å la julemarsipanen overta markedet. Så slipper de "marsipan til halv pris" problemstillingen, fordi den ferske marsipanen kan pakkes i ny emballasje, fremfor å måtte pakkes i gammel emballasje. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp. Jeg synes Iset også kan skrive i solidaritet, for å vise at de som liker marsipan greier å overse forskjeller i holdninger til emballasje og innpakking. At marsipanvenner holder sammen rett og slett.
|
|
|
#24 |
|
Hertuginne
|
Sv: Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!Jeg forstår faktisk Nidar litt, for det koster mye å sette opp en ny produksjonslinje, og for å få lønnsomhet i produksjonen må man enten få opp produksjonsvolumet (sånn at de faste kostnadene kan deles på flere enheter) eller sette opp prisen (som igjen vil redusere salgsvolumet). Å produsere høstmarsipan vil medføre endringer i produksjonslinjen, som vil medføre ekstra faste utgifter. Det eneste alternativet jeg ser er å produsere nøyaktig den samme marsipanen, seende nøyaktig lik ut som julemarsipanen, men endre på emballasjen, for da vil man redusere noen av de faste kostnadene.
|
|
|
#26 |
|
Mother of Dragons
|
Veldig nære ja. Litt mer entusiasme kan du ta med i neste innlegg.
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja og hva er da vitsen? Disse utrolig vanskelige og pirkete menneskene i denne tråden (
|
|
|
#29 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja.
Nei. (se over)
Nei. (se over) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
L.F.C. supporter
|
|
|
|
|
#31 |
|
Profesjonelt paranoid
Sv: Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!Beklager den utilbørlige sakligheten... Jeg lover at det ikke skal gjenta seg. Så ofte. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!Ja det er nå marsipanen er fersk, så spis i vei folkens.
|
|
|
#33 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!Kan de ikke bare trykke opp en drøss med klistremerker hvor det står "før" på. De kan klistres på pakkene med marsipan, og vips; førjulsmarsipan! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes det er greit at det er pengene som styrer, jeg er ikke sosialist.
|
|
|
#35 |
|
Profesjonelt paranoid
“To an American the whole purpose of living, the one constant confirmation of continued existence, is to cram as much sensual pleasure as possible into one's mouth more or less continually. Gratification, instant and lavish, is a birthright.” |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Sviiisj!!
|
AHA! Men da har jeg løsningen: de lager både jule- og høst-marsipanen samtidig. Fra før av har de jo mange forskjellige former i julemarsipanen. Noen av formene kan likegjerne brukes til høst-marsipan, f.eks. kuler og stenger. De har jo også mange forskjellige embalasjer fra før av. Så kan de begrense litt på forskjellige former til jul (bare griser? Det er jo de som er best), og legge til èn form til høst (blader), og voila!
|
|
|
#37 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!..og dessuten: hvis de bare beregner å selge høstmarsipan i oktober og litt av november, kan de jo bare gå over til julemarsipanen da, hvis lageret av høstmarsipan går tomt, så trenger de ikke selge høstmarsipan til halv pris. Og da har vi jo uansett vunnet oss litt tid uten julemarsipan i oktober.
Sist redigert av Kanina : 14-10-09 kl 12:15. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Nei til julemarsipan, ja til høstmarsipan!Jeg synes Nidar bør ansette Kanina som markedssjef.
|
![]() |
| Emneord |
| føleri, marsipanengasjement |
|
|