Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Blå orkidé

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-09, 15:01   #21
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blå orkidè

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

De har mange veldig spesielle på Plantasjen her nå, og jeg får aldri nok orkidéer. Må prøve å styre meg litt da.

Skjønner godt hva du snakker om. Vi bare ha mer og mer! Jeg har mange forskjellige typer orkideer, og det er så artig å følge med på, for å se om man får de til å blomstre igjen! Nå har jeg skudd på nesten alle mine orkideer.

Gammel 18-10-09, 17:18   #22
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også skudd på nesten alle nå! Nesten litt rart nå som det går mot vinter, men det er utrolig kjekt!

Gammel 18-10-09, 20:02   #23
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også skudd på nesten alle nå! Nesten litt rart nå som det går mot vinter, men det er utrolig kjekt!

Ja har ventet lenge nå...blir nesten som en unge på julaften, når jeg finner skudd.

Gammel 18-10-09, 20:22   #24
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var en helt nydelig farge på en orkidè!

Gammel 18-10-09, 20:54   #25
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Den var flott!

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 21:11   #26
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kul orkidé!

Pussig at overskriften ennå ikke er moddet.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 21:57   #27
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blå Orkidè

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Den var bare helt nyyyydelig.

Får jeg spørre hva den kostet?

Den nette sum av 350 kr, men vel verdt pengene.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 22:06   #28
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

WOW! Nå ble jeg blå av misunnelse.

Blir spennende å se om blomstene er blå neste gang også!

De har mange veldig spesielle på Plantasjen her nå, og jeg får aldri nok orkidéer. Må prøve å styre meg litt da.

Hehehehe - blå av misunnelse. Ja det blir utrolig spennende både å se om jeg får den til å sette nye skudd samt om blomstene vil være blå.

Gammel 18-10-09, 22:08   #29
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Sv: Blå Orkidè

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg lurer på en ting: vet de farger fex nelliker ved å la dem stå i farget vann. Kan det være samme greia her?
Uansett: kul orkidé!

Jeg vet faktisk ikke, glemte helt å spørre selger om det, jeg var helt i transe i kjøpsøyeblikket.

Gammel 18-10-09, 22:09   #30
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Ja har ventet lenge nå...blir nesten som en unge på julaften, når jeg finner skudd.

Samme her.

Gammel 18-10-09, 22:11   #31
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kul orkidé!

Pussig at overskriften ennå ikke er moddet.

Ups ja uhm apostrofen skulle vært andre veien.

Gammel 23-10-09, 14:11   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blå orkidé

Den var fin, men den kan vel umulig være blå fra naturens side?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 14:28   #33
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

De er blå naturlige jo, men de er svært sjeldne nå, fordi de dør ut i sitt naturlige element. Trist.

Gammel 23-10-09, 15:59   #34
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Wow! Den var virkelig nydelig.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 21:03   #35
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den var fin, men den kan vel umulig være blå fra naturens side?

Etter å ha forhørt meg på diverse planteforum så mener visstnok "ekspertene" at denne orkideen har fått blå blomster grunnet fargetilsetning i vannet, noe ala blå nelliker som nevnt tidligere. Hvis det er tilfelle så føler jeg meg litt lurt, trodde jo at jeg hadde gjort århundrets orkide scoop.

Gammel 23-10-09, 21:11   #36
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den var alldeles nydelig!! Skulle gjerne hatt en, men synd at mine orkideer aldri blomstrer etter blomsten faller av

Gammel 23-10-09, 21:29   #37
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Den var alldeles nydelig!! Skulle gjerne hatt en, men synd at mine orkideer aldri blomstrer etter blomsten faller av

Hvor pent steller du med dem etter at de har mistet blomstene da? De må få like god behandling etter avblomstring også. Det er lenge siden jeg hadde blomstring nå, så man må være tålmodig

Gammel 23-10-09, 21:32   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mishandler alle blomster, orkideer likeså. Likevel blomstrer de igjen og igjen, selv om noen av dem har tatt lang tid.

Gammel 30-10-09, 18:49   #39
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

For en vakker orkidé!

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.