Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skattelister på fjesboka

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-09, 10:42   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skattelister på fjesboka

Jeg synes at mine venner på fjasboka kan sjekke det ut på andre steder om de på død og liv skal finne ut hvor mye jeg tjener.

Jeg har en venninne som er helt sykelig opphengt i hvor mye vi tjener - om vi tjener mer enn henne, mindre enn henne, har mere formue osv, osv. Nå har hun fint lite å bekymre seg for min del - jeg tjener sikkert 100 000 mindre enn henne - uansett. Jeg synes det er så utrolig unødvendig å gnåle om dette i tide og utide.

Gammel 21-10-09, 11:03   #22
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*nhgggn* prøver å engasjere meg....

Kjenner at jeg ikke får det til.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 11:25   #23
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Her kan man blokke den applikasjonen fra å få info om deg på FB: http://www.facebook.com/apps/block.p...k&source=about

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Og her er samme link for blokkering av TV2 sin applikasjon: http://www.facebook.com/apps/block.p...k&source=about

Klikk.no: http://www.facebook.com/apps/applica....3142500656..1

Og en som kaller seg "skattelisten": http://www.facebook.com/apps/applica...?id=2586605085

Dette fungerer jo for andre applikasjoner også.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 13:28   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men HP, skal man fjerne blokkeringen? Er det ikke blokkeringen som er poenget? Eller misoppfatter jeg?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 13:36   #25
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men HP, skal man fjerne blokkeringen? Er det ikke blokkeringen som er poenget? Eller misoppfatter jeg?

Hvis du ikke har blokkert, så står det "blokker applikasjonen", jeg hadde allerede klikket, så derfor merket jeg pilen med at lenken er der. Beklager at det var litt forvirrende, men jeg hadde allerede blokkert alle.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 13:38   #26
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvis du ikke har blokkert, så står det "blokker applikasjonen", jeg hadde allerede klikket, så derfor merket jeg pilen med at lenken er der. Beklager at det var litt forvirrende, men jeg hadde allerede blokkert alle.

Da er jeg med. Jeg har også blokkert alle.

Gammel 21-10-09, 15:20   #27
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skjønner heller ikke at det gjør noe om noen får vite hvor mye/lite jeg tjente i fjor. Er overhodet ikke flau eller hemmelighetsfull.

Gammel 21-10-09, 15:29   #28
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg skjønner heller ikke at det gjør noe om noen får vite hvor mye/lite jeg tjente i fjor. Er overhodet ikke flau eller hemmelighetsfull.

Det er ikke det som er poenget for meg. Det blir bare litt for enkelt om man kan gjøre det på den måten, syns jeg. En unødvendig applikasjon.

Gammel 21-10-09, 15:32   #29
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvis noen vil sjekke opp den enorme lønna jeg har så kan de allefall få lov til å anstrenge seg litt mer enn å gå inn på FB.

Dette synes jeg var drøyt. Og takk til Torsk.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 16:19   #30
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er for åpne skattelister, fordi det er et verktøy for å avhjelpe sosiale forskjeller. Det er lettere å få oversikt over åpenbare urimeligheter. Når det er sagt så anser jeg det som totalt irrelevant informasjon rent personlig og leser aldri slikt stoff i avisene. At det har en funksjon ved å være offentlig tilgjengelig synes altså er åpenbart, men jeg gidder ikke å tråle listene selv.

Ok. Det er mulig jeg er helt fullstendig dum, men hvordan i alle dager kan åpne skattelister avhjelpe sosiale forskjeller. Og hvordan i alle dager skal det bidra med å gi en oversikt over "åpenbare urimeligheter". Og hva i alle dager er en "åpenbar urimelighet", og hvordan skal Mannen i gata kunne avgjøre hva som er en "åpenbar urimelighet" ut fra å søke seg fram til hva en annen Mann i gata betaler i skatt eller har i formue?

Skattelistene må vel være offentlig tilgjengelige, men da bør de ligge på et eller annet kontor. Slik at det koster noe for dem som mener at de har noe med hva naboer, kolleger eller venner tjener/betaler i skatt/har i formue.

De som kan gjøre noe med sosiale forskjeller og de som skal ha oversikten over om man betaler det man skulle/burde, har jo tilgang til dataene uavhenig av avisene, for å si det sånn.

Og nettopp det du sier om at folk skal kunne finne "åpenbare urimeligheter" er en grunn til at jeg synes at det blir fjollete å ha dem på nettet. Det er INGEN som kan vurdere det ut fra de tallene som legges ut på nett. Ingen.

Feks ser jeg på hva min kjære skulle hatt i inntekt i fjor og vil helst le meg skakk. Jeg er helt sikker på at det er mange av vennene våre som vil bli hvis de ser det, men det stemmer jo ikke på en plass, ikke litt en gang. Men jeg er helt sikker på at det er en del som etter å ha sett de tallene vil se på oss med litt andre øyne. Selv om vi ikke har endret personlighet siden i fjor (og i praksis ikke har særlig mye bedre råd heller, all den tid "formuen" er låst til selskapet mannen er partner i). Men i følge skattelistene er vi Rike. Og Rike skal man ikke være i Norge.

Om man ikke har vunnet pengene ærlig og redelig i Lotto da

Gammel 21-10-09, 16:56   #31
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg synes at mine venner på fjasboka kan sjekke det ut på andre steder om de på død og liv skal finne ut hvor mye jeg tjener.

Jeg har en venninne som er helt sykelig opphengt i hvor mye vi tjener - om vi tjener mer enn henne, mindre enn henne, har mere formue osv, osv. Nå har hun fint lite å bekymre seg for min del - jeg tjener sikkert 100 000 mindre enn henne - uansett. Jeg synes det er så utrolig unødvendig å gnåle om dette i tide og utide.

Signerer, bare atjeg har en kompis. Det er bare så teit. I dag fikk han sikkert den bekreftelsen han trengte. Han tjente mer enn mannen min. Men det er heeelt greit. Han jobbet dag og natt og var aldri hjemme, min mann kom hjem og var sammen med oss istede for.

Hver sin prioritering. Jeg priorieterer å være her istede for å bruke tiden på å søke på andre

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.