Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Årets første julebesøk er unnagjort!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-09, 11:30   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Årets første julebesøk er unnagjort!

Jeg og min 8 år gamle datter var innom en eldre nabodame i går for å levere noe post som hadde kommet i vår postkasse. Vi bor nokså øde til, så denne nabodamen bor 1 km unna og vi ser henne ikke særlig ofte. Hun ba meg inn på kaffe og jeg hadde ikke samvittighet til å takke nei. Vi ble invitert inn i "finstua" og jeg fikk totalt hakeslepp når jeg så at hun hadde pyntet til jul! Bokhyllene var fulle av nisser, bordene hadde røde duker, på veggen hang det plakater med bilder av grøtspisende nisser og i taket hang det røde, grønne og gullfargede tykke glitterlenker diagonalt fra hjørne til hjørne.

Hva sier man i en slik situasjon da? Det var så pyntet at det liksom ikke var mulig å ikke kommentere det heller. Vi snakker om fullt julepyntet hus 24. oktober. Jeg stotret noe dumt som "oj, er du allerede ferdig til jul?". Hun ble blid som en sol og startet en lang monolog om alt hun ikke hadde rukket å gjøre enda. Hun hadde ikke fått hentet seg juletre enda og ikke var hun ferdig med kakebaksten heller. Hun skulle steke goro denne uka og sandkakene skulle hun ta uka etter igjen. Og da manglet hun bare å henge opp juleneket, men det ville hun vente litt med for ellers spiste fuglene opp alt før jula kom.

Jeg spurte litt imponert hvordan hun klarte å få juletreet til å holde seg. Hun lo og sa at det gikk da helt fint, hun ryddet det ut igjen 3. juledag, så det sto da ikke SÅ lenge oppe. Jeg var fristet til å spørre om hun pyntet til påske 4. juledag, men holdt heldigvis kjeft.

Vi fikk forresten nybakte julekaker (småkaker) til kaffen!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.