Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å snakke til andres barn

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 23:19   #21
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke til andres barn

Ja, klart det. Og jeg håper folk har vett til å si fra til min Lillemor eller Knert dersom de bedriver potensielt farlige aktiviteter. Men det skal de selvsagt aldri :banker hysterisk i bordet:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:24   #22
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Hadde helt klart gjort det samme selv. Drar gjerne slike hvite løgner også. Bra gjort!

Gammel 30-10-09, 23:26   #23
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Helt greit selvfølgelig.

Hadde det vært mine barn som drev på slik, så hadde jeg satt veldig stor pris på at noen snakket til ungene, og jeg ville satt stor pris på om noen også informerte meg om hva de drev med. Foreldrene får neppe høre det fra ungene selv...

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:34   #24
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig irettesatt og dratt en hvit løgn til litt eldre barn. Da noen drittunger med ferskt sertifikat suste forbi meg i full fart like ved en skolegård (et område der mange barn ferdes), og jeg ble stående i en støvsky etter bilen, surnet jeg. Jeg trampet etter bilen, ba dem skjerpe seg og dro fram den hvite løgnen min da de bare humret av meg. Med en alvorlig ansikt og nesten-tårer-i-øynene-ansikt sa jeg "snakk med noen som har mistet sitt barn på grunn av slik idiotisk kjøring, så tenker jeg dere ser annerledes på det". Og jeg skal love dere at guttene i bilen straks ble litt mer ydmyke og alvorlige. De så skikkelig skyldtynget ut der de satt, faktisk, og jeg smilte hele veien hjem.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 23:51   #25
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: å snakke til andres barn

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Absolutt greit. Jeg hadde satt veldig pris på om noen hadde sagt fra om det gjaldt mitt barn. Både pga at de kan forårsake ulykker og fordi de selv kan være i fare.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 00:04   #26
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Dersom det var mitt barn så håper jeg da at noen hadde sagt fra til barna. Dette er en farlig lek. Om mitt barn gjør noe dumt så håper jeg virkelig noen voksne sier ifra. Gro Harlem Brundtland sa mye rart, men den om nabokona var det beste hun sa, tror jeg :tenker: Du er ei flott nabokone

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 00:16   #27
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Selvsagt var det bra!

Gammel 31-10-09, 01:04   #28
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Ja, det kunne jeg også ha gjort. Jeg har ingen problemer med å "snakke til" andres barn. Jeg har heller ingen problemer med at ande gjør det samme til mine barn. Så lenge det er med gode hensikter ser jeg ikke hva som er galt med det

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 01:11   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra gjort! Jeg hadde nok gjort det samme.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 02:25   #30
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Kjempe fint gjort. Jeg gjør slike ting selv støtt og stadig. Barn finner på så mye rart og trenger råd og veiledning i hverdagen. Jeg syntes nesten vi er pliktet til å si i fra slike situasjoner som kan være farlige.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:32   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Greit? Du skulle hatt medalje!

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:33   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men det hadde vært litt tøft om de ringte på hos deg i dag og sa at det ikke var pent å juge da.

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 10:06   #33
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Helt greit og ofte svært nødvendig at voksne tar tak i situasjoner som dette!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.