|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Originala
|
Sv: Å snakke til andres barnJa, klart det. Og jeg håper folk har vett til å si fra til min Lillemor eller Knert dersom de bedriver potensielt farlige aktiviteter. Men det skal de selvsagt aldri :banker hysterisk i bordet: |
|
|
|
|
|
#22 |
|
TittelTøs
|
Sv: Å snakke til andres barnHadde helt klart gjort det samme selv. Drar gjerne slike hvite løgner også. Bra gjort!
|
|
|
#23 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å snakke til andres barnHelt greit selvfølgelig.
|
|
|
#24 |
|
Originala
|
Sv: Å snakke til andres barnJeg har for øvrig irettesatt og dratt en hvit løgn til litt eldre barn. Da noen drittunger med ferskt sertifikat suste forbi meg i full fart like ved en skolegård (et område der mange barn ferdes), og jeg ble stående i en støvsky etter bilen, surnet jeg. Jeg trampet etter bilen, ba dem skjerpe seg og dro fram den hvite løgnen min da de bare humret av meg. Med en alvorlig ansikt og nesten-tårer-i-øynene-ansikt sa jeg "snakk med noen som har mistet sitt barn på grunn av slik idiotisk kjøring, så tenker jeg dere ser annerledes på det". Og jeg skal love dere at guttene i bilen straks ble litt mer ydmyke og alvorlige. De så skikkelig skyldtynget ut der de satt, faktisk, og jeg smilte hele veien hjem. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Pauset
|
Sv: Å snakke til andres barnDersom det var mitt barn så håper jeg da at noen hadde sagt fra til barna. Dette er en farlig lek. Om mitt barn gjør noe dumt så håper jeg virkelig noen voksne sier ifra. Gro Harlem Brundtland sa mye rart, men den om nabokona var det beste hun sa, tror jeg :tenker: Du er ei flott nabokone |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Å snakke til andres barnJa, det kunne jeg også ha gjort. Jeg har ingen problemer med å "snakke til" andres barn. Jeg har heller ingen problemer med at ande gjør det samme til mine barn. Så lenge det er med gode hensikter ser jeg ikke hva som er galt med det |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Livsnyter
|
Sv: Å snakke til andres barnKjempe fint gjort. Jeg gjør slike ting selv støtt og stadig. Barn finner på så mye rart og trenger råd og veiledning i hverdagen. Jeg syntes nesten vi er pliktet til å si i fra slike situasjoner som kan være farlige. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Å snakke til andres barnGreit? Du skulle hatt medalje! |
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Å snakke til andres barnMen det hadde vært litt tøft om de ringte på hos deg i dag og sa at det ikke var pent å juge da. |
|
|
|
#33 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å snakke til andres barnHelt greit og ofte svært nødvendig at voksne tar tak i situasjoner som dette!
|
![]() |
|
|