Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

IQ på FP

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Føler du deg smartere eller dummere enn snittet på FP?
Jeg er i den indre sirkel av FP-kremen 11 7,80%
Smartere, selvsagt 19 13,48%
Jeg er selveste snittet! 69 48,94%
På en god dag beveger jeg meg opp mot snittet 26 18,44%
Jeg ligger og vaker i bunnsjiktet 4 2,84%
Hæ? 12 8,51%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 08:53   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IQ på FP

Jeg svarte såklart at jeg er kjempesmart. Men jeg regnet ikke med at folk skulle foreta en saklig evaluering av egen smartness i tråden, svaralternativene la liksom ikke opp til det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:06   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ellers i verden føler jeg meg ikke tapt bak en vogn (for å bruke en forslitt uttrykk), men her inne er jeg på snittet tenker jeg. Som Tjorven sier; bra å utfordres mentalt. Nå kan jeg ikke tenke meg hverdagen uten FP.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:08   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smartere. Helt klart!

Dere må jo ha selvtillit, folkens!

"Jeg tror jeg er på snittet ", liksom.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:12   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så klart jeg er i en indre kremsirkel!

Gammel 31-10-09, 19:57   #5
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Smartere. Helt klart!

Dere må jo ha selvtillit, folkens!

"Jeg tror jeg er på snittet ", liksom.

Really?

Gammel 31-10-09, 20:00   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Really?

Definitivt! Du også, ser jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 20:01   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Definitivt! Du også, ser jeg.

Gammel 31-10-09, 09:16   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er helt sikkert under snittet.

Men jeg tror jeg er under snittet flink til å kjøre bil og, i motsetning til alle de 90 % som er over snittet til å kjøre bil?

Gammel 31-10-09, 09:23   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg må føye meg under

Gammel 31-10-09, 09:26   #10
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Som mange andre her så safet jeg og la meg på selveste snittet. Noen ganger er jeg over snittet, andre ganger under.

Gammel 31-10-09, 09:34   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror snittet her på FP er veldig høyt, så jeg er pretensiøs nok til å legge meg på snittet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 09:36   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

De sa på et psykologikurs jeg tok en gang i verden at de fleste plasserer seg over snittet på sånne spørsmål. Det går jo ikke opp - noen må være "dummere" enn gjennomsnittet også. Jeg lar være å stemme.

Jeg er stort sett veldig imponert over alle de lure menneskene her inne, og synes ikke alltid jeg har så mye å stille opp med sammenliknet med dem. Jeg har ikke analysert noe videre hvem "de" er, selv om jeg nok også kan tenke om enkeltmedlemmer at de framstår som intelligente.

Samtidig pleier jeg å gjøre det ganske bra på IQ-tester, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg føler meg så veldig lur!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 10:32   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

De sa på et psykologikurs jeg tok en gang i verden at de fleste plasserer seg over snittet på sånne spørsmål. Det går jo ikke opp - noen må være "dummere" enn gjennomsnittet også. Jeg lar være å stemme.

Hadde dette vært på Et Annet Sted hadde jeg ikke nølt med å legge meg langt oppe. Men det er sjelden jeg føler meg så lite smart på nett som jeg gjør her inne. Denne pollen er jo laget med litt humor og ikke dødsalvorlig liksom, men jeg ville bare se om det er flere her som tenker som meg; at de er godt smarte sånn ellers, men at man kommer litt til kort her inne fordi det er så mange kremfolk samlet på ett sted. Og det virker det som det er, enn så lenge.

Gammel 31-10-09, 10:36   #14
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hadde dette vært på Et Annet Sted hadde jeg ikke nølt med å legge meg langt oppe. Men det er sjelden jeg føler meg så lite smart på nett som jeg gjør her inne. Denne pollen er jo laget med litt humor og ikke dødsalvorlig liksom, men jeg ville bare se om det er flere her som tenker som meg; at de er godt smarte sånn ellers, men at man kommer litt til kort her inne fordi det er så mange kremfolk samlet på ett sted. Og det virker det som det er, enn så lenge.

Jeg tenker som deg.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 10:38   #15
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jepp, det kjenner i alle fall jeg meg igjen i!

Gammel 31-10-09, 22:30   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Nettopp sånn er det for meg i alle fall.

Gammel 01-11-09, 19:05   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det går jo ikke opp - noen må være "dummere" enn gjennomsnittet også.

Vel, la meg melde meg! Jeg er helt sikkert dummere enn gjennomsnittet på FP. Jeg må fremdeles telle på fingrene når jeg regner, og i enkelte diskusjoner faller jeg av lasset og lar tankene vandre til hva jeg skal lage til middag og om det er bæsj det jeg lukter. Jeg vil likevel skryte på meg (og slå et slag for) sosial intelligens. Jeg lærer veldig fort, plukker opp ting her og der, følger med på nyhetsbildet og er oppriktig interessert i det folk forteller meg. Jeg leser bøker for å utvikle skriveferdighetene mine og jeg liker å bli utfordret mentalt. Jeg liker å tro at jeg har selvinnsikt og jeg innser mine svakheter. Det må da telle for noe.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 19:31   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vel, la meg melde meg! Jeg er helt sikkert dummere enn gjennomsnittet på FP. Jeg må fremdeles telle på fingrene når jeg regner, og i enkelte diskusjoner faller jeg av lasset og lar tankene vandre til hva jeg skal lage til middag og om det er bæsj det jeg lukter. Jeg vil likevel skryte på meg (og slå et slag for) sosial intelligens. Jeg lærer veldig fort, plukker opp ting her og der, følger med på nyhetsbildet og er oppriktig interessert i det folk forteller meg. Jeg leser bøker for å utvikle skriveferdighetene mine og jeg liker å bli utfordret mentalt. Jeg liker å tro at jeg har selvinnsikt og jeg innser mine svakheter. Det må da telle for noe.

Det teller masse - mer enn det man kan lese ut fra et IQ-tall! Jeg meldte meg for så vidt som "dummere" enn snittet selv, men det kom kanskje ikke helt klart fram i det innlegget. Jeg har ikke stemt i pollen, men jeg føler meg ofte ganske dum når jeg sammenlikner meg med andre her inne. Som deg liker jeg å bli utfordret mentalt, så jeg lar det ikke gå så veldig inn på meg. Man kan alltids lære noe, tenker jeg.

Gammel 31-10-09, 10:27   #19
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler meg i grunnen lite smart. Jeg ser ikke på meg selv som bedre enn andre. Jeg er bare meg.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 10:34   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg ser på pollstemmerne (er jo en grunn til at den er offentlig) som har stemt det samme som meg, så ser jeg jo at ut fra hvordan folk er på FP så er det flere der jeg ville kastet både opp og ned en kategori i forhold til meg selv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.