Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser dere suppe sammen med pannekakene?
Ja 55 41,98%
Nei 76 58,02%
Dustepoll 0 0%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-09, 11:08   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg forstår ingenting av alt dette suppesnakket i pannekakesammenheng?

Jeg husker første gangen jeg leste det, i en middagstråd. Noen skrev "vi skal ha suppe og pannekaker i dag" og jeg tenkte "hæ, åja de lager sikkert to middager fordi de voksne ikke vil ha pannekaker". Hadde aldri hørt om det før. Så leste jeg om flere som hadde det og trodde verden var blitt gal. Men jeg er jo vant med bacon til pannekaker og noen synes jo dét også er helt vilt.

Men pannekaker er uansett ikke middag for meg, det er frokost eller lunsj (i helger og ferier).

Gammel 02-11-09, 11:14   #22
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Mamma laget rabarbrasuppe til pannekakene. Sammen med sukker og selvfølgelig bare fint hvetemel i selve pannekakene, ble dette nærmest som dessert i stedet for middag. Desto bedre likte selvfølgelig vi ungene det.

Moren til samboeren min laget buljong til pannekakene. Men han fikk i alle fall bacon, det gjorde ikke jeg.

Selv lager vi grove pannekaker uten sukker, og har bacon og blåbæresylte (med sukker, selvfølgelig) som tilbehør. Ingen suppe.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:18   #23
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Dere som spiser bare pannekaker, hva har dere på dem?

Vi spiser pannekaker med sukker/kanel eller syltetøy. Det er jo egentlig en dessert og ernæringsmessig tilnærmet verdiløst. Derfor serverer vi alltid tomatsuppe med egg/kjøtt/annen proteinkilde først.

Gammel 02-11-09, 11:19   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karima: bacon.

Gammel 02-11-09, 11:19   #25
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Vi er også østlendiger, men der jeg vokste opp i Nord-Norge var komboen (tomat)suppe pannekaker veldig vanlig.

Gammel 02-11-09, 11:20   #26
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Ok, kanskje det min vestlandske far sikter til nå han sier fleskepannekake (han snakket mer om mat enn han lagde den i min barndom)?

Gammel 02-11-09, 11:20   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke bacon og/eller suppe i nærheten av pannekaker. Pannekaker spises med sukker eller syltetøy. Vi spiser ikke pannekaker for å være ernæringsmessig korrekt.

(I oppveksten kalte husstander som laget pannekaker m/bacon matretten for fleskepannekaker.)

Gammel 02-11-09, 11:21   #28
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke vant til det hjemmefra, men samboern er - så her serveres det ofte tomatsuppe først og pannekaker etterpå. Jeg lager maten, men er ikke glad i hverken tomatsuppe eller pannekaker så jeg spiser som oftest ikke.

Gammel 02-11-09, 11:21   #29
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er vant til det fra barndommen. Vanligvis ertesuppe, noen ganger heller saftsuppe som "dessert". Jeg bruker ikke å lage suppe, uten at jeg helt vet hvorfor.

Gammel 02-11-09, 11:22   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Alltid suppe før pannekaker, og pannekaker serveres alltid med bacon.

Hilsen en som synes det er kjedelig å steke pannekaker.

Gammel 02-11-09, 11:22   #31
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser ofte suppe forresten, men vi trenger ingen dessert etterpå for å lokke oss til å spise suppen.

Gammel 02-11-09, 11:23   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg husker faktisk min ville og gale far de gangene han serverte pannekaker når min stemor var på reise. Da hadde vi pannekaker med is. Middag og dessert i ett.

Gammel 02-11-09, 11:24   #33
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det har vi aldri hatt og jeg hadde heller ikke hørt om det før jeg leste det i en eller annen tråd her inne. Er fra Rogaland.

Gammel 02-11-09, 11:30   #34
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har ikke bacon og/eller suppe i nærheten av pannekaker. Pannekaker spises med sukker eller syltetøy. Vi spiser ikke pannekaker for å være ernæringsmessig korrekt.

Tsk tsk.

Gammel 02-11-09, 11:30   #35
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke svare.

Vi spiser suppe sammen med pannekaker når vi har "norske" pannekaker. Når vi spiser amerikanske pannekaker (noe som skjer like ofte) så er tilbehøret gjerne syltetøy og banan eller smør og maple. - sa Østfoldingen.

Gammel 02-11-09, 11:47   #36
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I barndommen gjorde vi alltid det. Alltid ertesuppe før pannekake. Men nå i voksen alder har jeg kuttet ut suppen.

Samme her Har kuttet det ut fordi ingen andre i familien liker ertersuppe

Gammel 02-11-09, 11:49   #37
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi spiser suppe til pannekakene. Det er godt med noe salt til de søte pannekakene. Som regel har vi tomatsuppe eller ertersuppe til.

Gammel 02-11-09, 11:57   #38
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men, spiser dere suppe og pannekaker samtidig?
Hos oss spises alltid suppen først og så serveres pannekakene. Det er vi begge vant med fra barndommen.

Gammel 02-11-09, 12:01   #39
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Suppe først, så pannekaker. Aldri sammen.

Gammel 02-11-09, 12:02   #40
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I barndommen gjorde vi alltid det. Alltid ertesuppe før pannekake. Men nå i voksen alder har jeg kuttet ut suppen.

samme her. Jeg synes fortsatt det er godt, men ungene mine kan styre seg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.