Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser dere suppe sammen med pannekakene?
Ja 55 41,98%
Nei 76 58,02%
Dustepoll 0 0%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-09, 12:04   #1
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: spiser dere suppe sammen med pannekaker?

Pannekaker spises uten suppe her også. Jeg bor nesten i bunnen av Norge. Da jeg var liten hadde vi av og til kjøttsuppe til pannekakene.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:04   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår ingenting av alt dette suppesnakket i pannekakesammenheng?

Gammel 02-11-09, 12:08   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg forstår ingenting av alt dette suppesnakket i pannekakesammenheng?

Jeg husker første gangen jeg leste det, i en middagstråd. Noen skrev "vi skal ha suppe og pannekaker i dag" og jeg tenkte "hæ, åja de lager sikkert to middager fordi de voksne ikke vil ha pannekaker". Hadde aldri hørt om det før. Så leste jeg om flere som hadde det og trodde verden var blitt gal. Men jeg er jo vant med bacon til pannekaker og noen synes jo dét også er helt vilt.

Men pannekaker er uansett ikke middag for meg, det er frokost eller lunsj (i helger og ferier).

Gammel 02-11-09, 12:14   #4
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Mamma laget rabarbrasuppe til pannekakene. Sammen med sukker og selvfølgelig bare fint hvetemel i selve pannekakene, ble dette nærmest som dessert i stedet for middag. Desto bedre likte selvfølgelig vi ungene det.

Moren til samboeren min laget buljong til pannekakene. Men han fikk i alle fall bacon, det gjorde ikke jeg.

Selv lager vi grove pannekaker uten sukker, og har bacon og blåbæresylte (med sukker, selvfølgelig) som tilbehør. Ingen suppe.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:05   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varierer. Da jeg var barn gjorde vi alltid det. Ideen er vel at pannekaker ikke akkurat er stappet med grønnsaker, så da prøver man å veie litt opp med en grønnsakssuppe eller fruktsuppe.

Gammel 02-11-09, 12:05   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Har faktisk aldir spist suppe før pannekakene i barndommen, men nå har vi ofte tomatsuppe og pannekaker. Serverer ikke tomatsuppa før pannekakene, men ungene får lov til å velge hva de vil spise, pannekaker eller tomatsuppe. Ofte blir det en halv skål med tomatsuppe før de spiser pannekaker.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:29   #7
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har aldri hatt suppe til. Her er det pannekaker, poteter, bacon og smeltet smør/fett.

Gammel 02-11-09, 12:06   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi gjør ikke det, men vi gjorde det da jeg var barn.

Da var det nypesuppe med krem/iskrem til "forrett" og så var det pannekaker etterpå. Har jeg nevnt før at moren min ikke var særlig interessert i/informert om sunt kosthold?

Gammel 02-11-09, 12:06   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres ut som noe man har funnet på fordi man ikke gidder å steke nok pannekaker.

Gammel 02-11-09, 12:08   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, vi har suppe og pannekaker hver mandag. Som oftest tomatsuppe, fordi det er så enkelt å slenge sammen fra bunn. Å spise bare pannekaker er omtrent som å spise spaghetti med ketchup, det går men det er da ikke en fullverdig middag.

Jeg spiser for øvrig også bacon på pannekakene, gjerne i kombinasjon med lønnesirup. Middagspannekakene er stort sett grove og litt tykke, frokostpannekaker er stort sett fine og enten Amerikanske eller veldig tynne.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:49   #11
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Nå husker jeg ikke hvor lenge siden vi har hatt pannekaker må lage det denne uka.
Men vi bruker og ha suppe først og pannekaker etterpå, det har jeg med fra barndommen. Bor i østfold, nå Moss men kommer fra Halden

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:08   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det må være suppe først for å gi skinn av ordentlig middag. Vi veksler mellom mange ulike slag, men ofte er det fiskesuppe.

Vi er østlendinger, hvis det har noen betydning.

Sist redigert av Bluen : 02-11-09 kl 12:14.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:38   #13
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den kombinasjonen har jeg aldri hørt om. Så svaret er nei.

Jeg er fra Sørlandet.

Gammel 02-11-09, 18:09   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det i all hovedsak vestlendinger som ikke spiser suppe og pannekaker. Hver for seg altså,i kombinasjon har jeg aldri hørt om.

Gammel 02-11-09, 12:18   #15
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Dere som spiser bare pannekaker, hva har dere på dem?

Vi spiser pannekaker med sukker/kanel eller syltetøy. Det er jo egentlig en dessert og ernæringsmessig tilnærmet verdiløst. Derfor serverer vi alltid tomatsuppe med egg/kjøtt/annen proteinkilde først.

Gammel 02-11-09, 12:21   #16
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke vant til det hjemmefra, men samboern er - så her serveres det ofte tomatsuppe først og pannekaker etterpå. Jeg lager maten, men er ikke glad i hverken tomatsuppe eller pannekaker så jeg spiser som oftest ikke.

Gammel 02-11-09, 12:19   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karima: bacon.

Gammel 02-11-09, 12:19   #18
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Vi er også østlendiger, men der jeg vokste opp i Nord-Norge var komboen (tomat)suppe pannekaker veldig vanlig.

Gammel 02-11-09, 12:20   #19
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Ok, kanskje det min vestlandske far sikter til nå han sier fleskepannekake (han snakket mer om mat enn han lagde den i min barndom)?

Gammel 02-11-09, 12:20   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke bacon og/eller suppe i nærheten av pannekaker. Pannekaker spises med sukker eller syltetøy. Vi spiser ikke pannekaker for å være ernæringsmessig korrekt.

(I oppveksten kalte husstander som laget pannekaker m/bacon matretten for fleskepannekaker.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.