Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hundehår i sofaen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 20:42   #21
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hundehår i sofaen

Røytefri hund er genialt!
Når jeg hadde hund som røytet så var det å gå over sofaen med fuktig klut hver dag for å fjerne hårene før de fikk satt seg. Det er noe herk.
Den der hårmagneten så lur ut!

Gammel 03-11-09, 20:45   #22
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Har 3 katter, og kjenner til hårproblemet ja
Og her er løsninga:
Ta på deg et par gummihansker, slike helt vanlige gule alle har liggende i huset. Fukt hanskene, og stryk med fast hånd over sofaen. Du vil se at hårene ruller seg som pølser i den fuktige hansken, helt genialt

Gammel 03-11-09, 21:01   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bikkja vår (som var samme rase som Doras hund) røyta også på denne årstiden - Vi fikk tips av en hundedame å tørke han med slik gul "bilvindusvaskeklut" (Slike i gule plastrør) etter at han var badet. Det skulle angiveligvis være et sikkerstikk.

Ellers så kan du jo forsøke å innføre teppe å ligge på for boffen?

Gammel 03-11-09, 21:02   #24
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ikke vår heller, heldigvis
Det er jo så koselig med en liten vofs på fanget om kvelden

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Røytefri hund er også lurt. Vår hund legger ikke igjen ett eneste hår.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 21:12   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke skinnsofa nei.

Katta vår får være i sofaen nede, men ikke i den nye oppe.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 21:18   #26
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi har skinnsofa, og med liten hund funker det flott. Med katt derimot kan det kanskje bli litt stygge riper ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 08:48   #27
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Det var ikke dere som har Whippet?
Har det som valg av rase hvis vi anskaffer oss hund, og moren min sier at de røyter

Da kan du hilse moren din og si hun tar feil.
Hun røyter INGENTING. Har passet to andre også, det var ikke ett hår etter de!

Godt for er et must da!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 09:27   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da kan du hilse moren din og si hun tar feil.
Hun røyter INGENTING. Har passet to andre også, det var ikke ett hår etter de!

Godt for er et must da!

Jeg må bare være uenig her altså. Whippet er ingen allergikerhund - selv om den er bedre enn mange andre iom at den kun har ett lag pels mot tre som andre hunder har. Uansett så røyta vår hund i perioder - og det har de andre whippetene jeg har hatt noe med å gjøre også gjort. Kanskje han røyta mer de siste årene enn i starten - det husker jeg ikke, men røyta det gjorde han iallefall.

Og de med hundeallergi reagerte på han.

Men har var definitivt verd det - for jeg kan ikke tenke meg en mer flott hund enn Whippet - hva lynne og personlighet angår.

Gammel 04-11-09, 09:31   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg forbyr hundene å ligge i sofaen, når jeg ser at de gjør det.
Alikevel sniker de seg opp når jeg er ute av syne.

Vi har skinnsofa og en Jack R og en Sheltie. Jack R hårene er alikevel 100 ganger verre å få vekk enn Sheltiens. De er korte og mye stivere og stikker seg innimellom alt. Nå er Jack R hunden min datters, så den er ikke her hele tiden. Men den røyter mye i forhold til den andre.

Jeg bruker en sånn slags stein, eller hard svamp, kjennes som kritt bare lettere, til å børste henne. Den er suveren til å få vekk hår. Jeg bruker den på kattene også. Kjøpt i hestebutikk.

Gammel 04-11-09, 10:58   #30
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg må bare være uenig her altså. Whippet er ingen allergikerhund - selv om den er bedre enn mange andre iom at den kun har ett lag pels mot tre som andre hunder har. Uansett så røyta vår hund i perioder - og det har de andre whippetene jeg har hatt noe med å gjøre også gjort. Kanskje han røyta mer de siste årene enn i starten - det husker jeg ikke, men røyta det gjorde han iallefall.

Og de med hundeallergi reagerte på han.

Men har var definitivt verd det - for jeg kan ikke tenke meg en mer flott hund enn Whippet - hva lynne og personlighet angår.

Nå snakket ikke jeg om allergi da. Hvor kom den fra?
Jeg vet utmerket godt at whippet ikke er allergivennlig, det er vel nesten ingen hunder. Er selv allergisk.
Jeg snakket om røyting jeg. Vår hund røyter ingenting, og det må du gjerne være uenig i altså.

Gammel 04-11-09, 14:28   #31
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Nå snakket ikke jeg om allergi da. Hvor kom den fra?
Jeg vet utmerket godt at whippet ikke er allergivennlig, det er vel nesten ingen hunder. Er selv allergisk.
Jeg snakket om røyting jeg. Vår hund røyter ingenting, og det må du gjerne være uenig i altså.

Neida - jeg vet at det ikke var snakk om allergi - men når noen spør om bikkja røyter, så er det ofte pga allergispørsmålet. Og klart jeg tror at bikkja di ikke røyter - men det er ikke riktig å si at whippeter ikke røyter - var vel strengt tatt mitt poeng. Sånn egentlig.

Gammel 04-11-09, 14:35   #32
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Neida - jeg vet at det ikke var snakk om allergi - men når noen spør om bikkja røyter, så er det ofte pga allergispørsmålet. Og klart jeg tror at bikkja di ikke røyter - men det er ikke riktig å si at whippeter ikke røyter - var vel strengt tatt mitt poeng. Sånn egentlig.

Ok. Men om folk spør meg om bikkja (vår bikkje!!) røyter og jeg sier nei, og de egentlig mener om bikkja er allergivennlig, så dumt for dem. Syns jeg.

Vi kan vel være enige om at det er lite pelsstell på en whippet og at det er en herlig hund.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.