Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Male bilder ...

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-09, 16:49   #1
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Male bilder ...

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Man tager et lerret og en blyant, skisser opp (evt bruker en prosjektor eller lignende) og maler.

Og en liten dæsj med talent, vil jeg tro.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 18:10   #2
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Det enkleste er selvsagt acryl. Den tørker fort og er enkel å jobbe med og blande til. Den er heller ikke så dyr, så man kan kjøpe en fargetube i ønsket farge istedenfor å blande den til.

Olje er dritmoro å male med. Man kan blande fargene sammen i valør så det blir mer "ekte" og har også mer muligheter med kalde og varme toner i en og samme farge. Som f.eks når man skal få fram formen i et ansikt (hud). Jeg legger alltid opp en palett når jeg maler med olje. Den er så drøy og man jobber jo mer med fargene på lerretet. Når jeg bruker acryl kan jeg ta malingen på rett fra tuben (eller boksen, jeg kjøper store..) Lykke til uansett hva du ønsker. Husk at hvis du vil bruke begge delene må du ha acrylen under oljemalingen, for det krakelerer hvis det tørker senere under enn over.

Du må gjerne vise fram resultatene her..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 11:36   #3
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LilleLeo: fantastiske bilder!

Har du lyst å male ungene mine på et og samme lerret?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:29   #4
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Anne: Selvsagt har jeg det!

Gammel 08-11-09, 21:20   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, så flinke dere er alle sammen *imponert*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.