Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du vant 5 millioner i Lotto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 10:42   #21
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du vant 5 millioner i Lotto

Jeg ville bygd på huset, brukt et par hundre tusen til tull og ingenting og reise. Det var den første millionen. For resterende ville jeg enten investert eller plassert slik at jeg hadde fått litt ekstra å rutte med i årene fremover. Jeg ville mest sansynlig ikke betalt ned gjeld nå når renta er så lav.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:43   #22
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

hmm 5 mill er vell egentlig ikke SÅ mye nu. om man ikke allerede har nesten nedbetalt hus,bil,og studier. jeg har ikke noen av delene, så pengene noe av pengene ville blitt fort borte.
Men jeg ville kjøpt hus(Ikke noe kjmpehus heller),bil, lagt av sparing til ongen, og studier til meg. Betalt ut noe av gjelden til mine foreldre.og delt med mine to søstre litt. Tatt hele familien på ferie. og spart det som var igjen

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:46   #23
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Stort nok hus med hage, der de kunne ha hatt lekehus og dissestativ/klatrestativ i hagen. Sandkasse også, et.c. Skulle så gjerne hatt mulighet til å gi dem dette.

Ellers hadde vi nok kjøpt en bil til, noe som hadde gjort hverdagen vår enda enklere. Ellers hadde jeg nok valgt å jobbe 60%, og jeg kunne brukt mer tid på hjem og barn.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:46   #24
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skulle først og fremst bygget nytt, stort hus. Tilrettelagt for barnet mitt som har spesielle behov.

Jeg ville også reist til Australia, USA og Thailand. Lenge drømt om å besøke disse landene. Jeg ville selvsagt tatt med barna på mye gøy også.

Jeg ville også sørget for å bli gjeldfri.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:47   #25
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville pusset opp huset fra topp til tå, betalt det ned og kjøpt en hybridbil.
Resten ville gå til å leve livets glade dager, antar jeg. Reiser, muligens noe skrivefri, og sparing til barnet.

Ganske likt det de fleste andre svarer, rett og slett.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 11:01   #26
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 mill?
1 mill til ny traktor til kjære, før ryggen hans er helt ødelagt.
1 mill til å bygge på huset, så alle barna kan få eget soverom.
1 mill til å fullføre fjøspåbygging og modernisering som vi driver med nå
2 mill til å bygge frittstående ammeku og oksefjøs.

Se det, 5 mill var fort gjort å bruke opp

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 14:54   #27
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du vant 5 milioner i Lotto

Kledd om huset og bygget på to soverom og dobbelt så stor stue !
Betalt ned biler og studielån
Solgt gamlebilen og kjøpt el-bil som ekstrabil
Gitt 100.000 til en helt spesiell gutt jeg kjenner
Tatt et friår fra jobb.

Gammel 05-11-09, 15:04   #28
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betalt ned huslånet og byttet ut de gamle møblene. Kjøpt en leilighet i Oslo for utleie.

Gammel 05-11-09, 15:18   #29
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

5 mill er fort gjort å bruke opp.

-betalt ned lån
-leid inn folk til å pusse opp/gjøre ferdig huset
-gjort i stand hagen
-reist på ferie mens dette ble gjort.
-shoppet en del klær, byttet en gamle møbler

Gammel 05-11-09, 15:26   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpt (og møblert) en stor leilighet eller et rekkehus ganske sentralt i Oslo, beholdt den vi har til utleie, og betalt ned boliglånet. Brukt resten på feriereise, og ellers nytt å være gjeldfri og dermed ha en god del mer fleksibel økonomi.

Gammel 05-11-09, 15:28   #31
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Større hus.
Spare penger til ungene
og betalt ned alt annet av lån.

Og en ny Honda

Gammel 05-11-09, 15:39   #32
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

jeg kan gjøre som jeg vil sant, ikke så farlig med mannen.

Kjøpt tomten som er til salgs i nærheten av der vi bor og leigd inn en arkitekt til å tegne drømmeboligen min. Startet byggingen og sikkert gått tom for penger når grunnmuren var på plass. 5 mil er for lite. Så må jeg overtale mannen til å ta opp lån for å fullføre boligdrømmen min og selge det huset vi har nå for å betale ned deler av gjelden.

Alternativt; leigd inn fagfolk til å gjøre ferdig alle ting jeg vil gjøre med huset vårt og med hytten og reist på ferie mens det ble ordnet. Så betale ned litt på lånet og kjøpe 2 nye biler, hvorav en el bil til meg! (Og selge de vi har i dag)

Gammel 05-11-09, 15:41   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hus, bil, ferie, jobbe litt mindre.

Gammel 05-11-09, 15:55   #34
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Halv mill til Amnesty og en halv til Folkehjelpas mineryddingsaksjon. En halv mill fordelt til nære slektninger utenom barna og en halv mill fordelt til de tre. En halv mill fordelt til resten av slekt og venner. Resten ble nok mest reiser og kanskje hage- og hushjelp.

Litt ville bli brukt til en reall feiring, tenker jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 16:02   #35
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- mindre jobbing mer utdanning
- kjøpt enebolig, blitt gjeldfri
- leilighet på Mallorca
- noe til familie
- noe til veldedighet
- evt. resten på bok

Gammel 05-11-09, 16:15   #36
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

-Kvitte hus- og billån
-Ferdigstille hageprosjektene, dvs. få noen til å gjøre dem ferdige
-Snust på hytte ved sjøen
-Tatt en lang og god ferie
-Bytte ut sofagruppen i tv-stuen

Da tror jeg det hadde blitt tomt, hvertfall om hyttedrømmen hadde blitt realisert.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 16:28   #37
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Bygd hus, betalt ut bilen og jobbet redusert

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 17:17   #38
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøpt egen bolig til meg og ungene. Betalt ned bilen. Tatt et år studier, etter en lang ferie. Og deretter ha en solid buffer.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 17:20   #39
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Bygget meg hus og outsourcet det meste rundt det (byggingen) + fått anlagt drømmehagen.
Ellers spart + brukt på familie.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 17:23   #40
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Satt av en del på barnas sparekontoer.
Da skulle jeg gitt en del til fadderbarnet vårt.
Bygget på huset.
Bygd om huset.
Kjøpt meg en hummer.
Tatt lastebil lappen.
Reist på lang ferie.
Delt ut til familien.
Vaskehjelp
Og shoppet som en gal..............

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.