|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg er i kategorien struts, altså vet at det er farlig, men stikker hodet i sanden og setter maskinene på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Curlingkone
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Alt stoppes når jeg ikke er hjemme.
|
|
|
#3 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg setter ofte på både vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin osv før jeg går ut. Og det står som regel alltid på et eller annet på natta også.
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..En kolleaga mistet alt i brann i vinter pga en oppvaskmaskin de dro fra. Så nei, det gjør jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Men er det forskjell på om man bor i nyere hus der man har sjekket at alt det elektriske er i tipptipp stand, og maskinene er nye og uten feil osv, eller om man bor i gammelt hus der det elektriske anlegget er gammelt og maskinene er gamle osv? Eller kan det bare begynne å brenne sånn plutselig uansett? *domm*
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg tillater meg vaskemaskin, for den står i rom med sluk. Aldri tørketrommel.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Tørketrommelen tør ikke jeg heller gå ifra, terskelen for å gå fra den er mye høyere enn for oppvaskmaskin og vaskemaskin, jeg innbiller meg at en tørketrommel står i større fare for å begynne å brenne.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..
De fleste branner starter faktsk i vaskemaskiner og oppvaskmaskiner. Svigerforeldrene mine mistet huset sitt på grunn av brann som startet i en nesten ny varmtvannsbereder som var forskriftsmessig montert av fagmann. Elektriske greier er skummelt.
|
|
|
#9 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Nei, er enig i at det er forskjell på tørketrommel og vaskemaskin.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Oppvaskmaskinen til kollegaen min var helt ny. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Struts her. Men jeg vasker sjelden når jeg er borte likevel altså. Har timer på maskina, så setter den på om kvelden - men den starter jo ikke før neste morgen. Har dessuten vaskerommet i felleskjeller, så kommer ikke til å merke at det brenner før det er altfor seint.
|
|
|
#13 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg kan finne på og gjøre det, men hørt om ett par tilfeller der det ikke gikk så bra. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glad
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg gjorde det før. Nå prøver jeg å huske å la være, da vi en gang opplevde at trommelen løsna og prøvde å komme seg ut av maskina via sideveggen.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg gjør det aldri om natta, når det er folk i hus.
|
|
|
#16 |
|
superbruker
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg har timer på vaskemaskinen. Jeg har som regel klar en maskin på morgenen som enten henges til tørk eller puttes i tørketrommelen. Så gjør jeg det skal enten jeg skal på jobb, kjøre ungene på skolen, dra å handle osv. Oppvaskmaskinen settes på når den er full. Skal vi ut så spiller ikke det noen rolle.
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg setter på oppvaskmaskin og vaskemaskin før jeg forlater huset, men ikke mens vi sover. Tørketromling skjer bare mens vi er hjemme, for den stopper ikke av seg selv.
|
|
|
|
#19 |
|
nju nja njo
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Lar ikke vaskemaskin eller oppvaskmaskin stå på. Er gamle sluker osv her i blokka så tror en liten oversvømmelse kan bli veldig kjip både for oss og de under oss. Og brann gidder jeg ikke risikere så lenge det ikke er noe problem å vaske mens vi uansett er hjemme.
|
|
|
#20 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg forlater tørketrommelen også, jeg. Ja, og vaskemaskin og oppvaskmaskin og andre maskiner. Det er ikke særlig smart og jeg burde ikke, men jeg gjør det likevel. |
|
|
|
![]() |
|
|